Subiectele de admitere la Colegiile Naționale „ar putea să nu fie elaborate de profesorii colegiilor”, spune ministrul Cîmpeanu / Dacă nu avem încredere în profesori, educația nu va face salturi de calitate

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com

Subiectele de admitere la Colegiile Naționale ar putea să nu fie elaborate de profesorii din colegiile respective, după cum a declarat ministrul Educației, în cadrul unei conferințe de presă. Amintim că ministrul a anunțat ieri că elevii care încep clasa a VII-a în această toamnă pot trece în clasa a IX-a, în 2024, printr-un examen de admitere susținut la Colegiile Naționale.

Proiectul cu noua legea a Educației pentru învățământul preuniversitar prevede la art. 74 alin. (2) că “unitățile de învățământ liceal cu statut de Colegiu național pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru maximum 90% din numărul de locuri atribuite prin planul de școlarizare. Restul locurilor se ocupă prin repartiție computerizată, în urma susținerii evaluării naționale”.

Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, subiectele ar urma să fie elaborate de Societatea de Științe Matematice, Institutul de Lingvistică, Academia Română, „de colective externe de experți, de colective de profesori dintr-un grup de 10-12 colegii care vor să se unească și să aibă subiecte unice”.

Reporter: De ce pot colegiile să organizeze admiteri pentru un număr atât de mare de locuri, pentru 90% din totalul locurilor? Cine vor fi cei care vor elabora acel examen de admitere? Vă întreb asta în contextul în care există o îngrijorare în rândul părinților și elevilor că ar putea fi elaborat această admitere de profesori din școală și ar fi avantajați elevii care fac pregătire cu profesorii din respectivul colegiu.

Sorin Cîmpeanu: În primul rând, este vorba de o propunere. Este vorba de o solicitare ce datează de circa 15 ani din partea colegilor naționale de avea dreptul de a organiza admiterea la nivel de colegiu. În al doilea rând, aceste legi și modalitatea în care Ministerul Educației prezintă aceste legi își dorește să consolideze încrederea în profesori, pentru că dacă nu avem încredere în profesori, putem să-i plătim, putem să le oferim condiții – degeaba, educația nu va face salturi de calitate. Înțeleg îngrijorările, le-am înțeles perfect. Tocmai de aceea am spus că, dacă această propunere va fi validată în procesul de consultare, există soluții.

Am spus că subiectele ar putea să nu fie elaborate de profesorii din acest colegiu și ar putea fi elaborate de Societatea de Științe Matematice din România, sper că avem încredere, pentru că ați văzut ce rezultate ne-a oferit la olimpiadele internaționale, și de Institutul de Lingvistică, de Academia Română, de colective externe de experți, de colective de profesori dintr-un grup de 10-12 colegii care vor să se unească și să aibă subiecte unice, sau 20, 30. În total avem peste 200 de colegii naționale în România în acest moment. De ce există soluții, important este să cădem de acord asupra acestei posibilități, care se constituie într-o șansă în plus, nu în minus”.

Amintim că Sorin Cîmpeanu a anunțat anul trecut că examenul de admitere în liceu organizat înainte de Evaluarea Națională s-ar putea întâmpla “din toamna anului în care va trece o nouă Lege a Educației”. Mai multe detalii aici.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Elevii care încep clasa a VII-a în această toamnă pot trece în clasa a IX-a, în 2024, printr-un examen de admitere susținut la Colegiile Naționale, potrivit propunerilor din noua Lege a Educației
Iunie 2021 – Admiterea la liceu organizată înainte de Evaluarea Națională s-ar putea întâmpla din toamna anului viitor – anunță ministrul Educației. Cîmpeanu: Elevii admiși la liceu ar putea să nu mai dea Evaluarea Națională. Poate un liceu să lase 25% din locuri pentru ocupare prin repartizare computerizată
Exit mobile version