Elevii care încep clasa a VII-a în această toamnă pot trece în clasa a IX-a, în 2024, printr-un examen de admitere susținut la Colegiile Naționale, potrivit propunerilor din noua Lege a Educației

69.449 de vizualizări
Foto: captură live
Elevii care vor fi clasa a VIII-a și vor susține Evaluare Națională în vara lui 2024 ar putea da un examen de admitere la liceu, iar dacă nu intră, apoi vor susține Evaluarea Națională și vor fi repartizați prin procesul clasic computerizat, prevede noua legea a Educației din învățământul preuniversitar, prezentată azi de Sorin Cîmpeanu într-o conferință de presă.
  • Cele două legi ale Educației vor fi de mâine lansate în dezbatere publică, timp de 35 de zile până în data de 17 august. Apoi vor fi ajustate în funcție de propuneri, aprobate în Guvern și trimise în Parlament pentru a parcurge procesul legislativ. În această perioadă “așteptăm opinii din partea tuturor celor interesați”, spune Sorin Cîmpeanu.

În privința admiterii la liceu, ministrul Educației a prezentat o modificare pentru cei care vor da Evaluarea Națională în 2024: ei vor avea posibilitatea să dea examen de admitere la unele Colegii Naționale, care pot organiza examene, înainte de Evaluarea Națională.

“Mă adresez elevilor care încep în septembrie clasa VII-a: ei vor avea o șansă în plus aceea de a susține un examen de admitere într-un liceu. Este vorba despre dreptul care se acordă prin această lege colegilor naționale, urmează să redefinim condițiile necesare dobândirii titulaturii de Colegiu Național, colegiile vor avea ocazia să o susțină un examen de admitere în liceu.

Altfel spus, aceste licee care au demonstrat și vor demonstra calitatea educației vor avea dreptul să-și organizeze propriile examene de admitere în liceu pentru ocuparea 90% din numărul de locuri, 10% vor rămâne pentru a fi ocupate prin procesul normal de distribuire.

Acest proces de admitere în liceu va fi finalizat înainte de a fi demarată Evaluarea Națională.
În acest fel acei elevi care vor avea această șansă în plus, e vorba de elevii care încep clasa VII-a în septembrie, să se prezinte la Evaluarea Națională pentru a putea candida ca și până acum. În situația în care n-o să ocupe toate locurile, locurile rămase se ocupă prin repartizarea computerizată deja cunoscută”, a declarat oficialul.

Sorin Cîmpeanu a vorbit și despre pregătirea profesorilor pentru noul sistem. “E nevoie de pregătirea profesorilor până în vara anului 2024 din aceste licee care vor dori să organizeze examene proprii de admitere, iar această pregătire este de asemenea prevăzută în textul legii”.

Citește și:
Eliminarea mediei din gimnaziu pentru admiterea la liceu, printre propunerile din noua lege a Educației pentru învățământul preuniversitar
ULTIMA ORĂ Fără note la Educație Fizică și Arte din 2023, portofoliu educațional obligatoriu, printre noutățile pentru elevi care ar urma să fie în noua Lege a Educației, anunță ministrul Cîmpeanu
Sorin Cîmpeanu: Se introduce pentru prima oară învățământul dual în sistemul universitar, ca formă de învățământ – propunere din noua legea a Educației pentru învățământul superior
Cîmpeanu: Avem peste 100 de mii de elevi cu cerințe educaționale speciale (CES). Aceștia vor beneficia de o creștere a costului standard per elev
Bursele elevilor: Școlile vor avea bugete pentru burse și vor stabili propriile politici în acordarea lor până la un prag stabilit de lege, potrivit propunerii din Legea Educației Naționale din Învățământul Preuniversitar
BAC 2027 O singură probă ce va conține competențe generale din limba română, matematică, științe, istorie și geografie, și două probe de limbi străine, propunerile din noua lege a Educației pentru învățământul preuniversitar/ “Bacalaureatul a devenit un pașaport pentru învățământul superior”, spune ministrul Educației
„Școala din spital” ar putea fi organizată pentru elevii și copiii de grădiniță cu boli cronice – propunere noua lege a Educației pentru învățământul preuniversitar
Crește perioada de studii la doctorat de la 3 la 4 ani, universitățile vor răspunde pentru procesul de acordare a titlului de doctor, iar mandatul rectorului va fi de 5 ani, cu limita impusă de fiecare universitate / Propuneri din Legea învățământului superior, care va fi lansată în dezbatere publică pe 13 iulie
BREAKING Profesorii se vor putea titulariza și pe mai puțin de 18 ore, cât este o normă didactică de bază, anunță ministrul Cîmpeanu, pentru viitoarea Lege a Educației din Preuniversitar / Cel mai mic salariu net va fi 3.750, adică va fi cel mediu pe economie
BREAKING Inspectoratele școlare județene vor fi desființate și transformate în deconcentrate ale Ministerului Educației, anunță Ministrul Cîmpeanu, pentru noua Lege a Educației / Inspecțiile sistemice trec la o nouă instituție

  1. Egalitatea de șansă pentru admiterea în învățământul liceal implică aceste condiții cheie:
    1. subiecte unice și dată unică de examinare, la nivel național
    2. punctaj transparent și obiectiv
    3. afișare tranparentă a rezultatelor și a locurilor disponibile
    4. eliminarea influenței notelor/mediei din ciclul gimnazial în scorul de admitere
    Se știe că:
    a. puterea de muncă și capacitățile de abstractizare și asimilare ale copiilor, în ciclul gimnazial, nu se sincronizează cu programa de învățământ; această etapă de școală coincide și cu o perioadă de transformare biologică;
    b. performanțele școlilor se datorează în bună măsură meditațiilor susținute de părinți pe banii lor;
    c. între școli, deocamdată, nu sunt condiții identice de evaluare și notare a performanței școlare;
    Poate că punctele a. și b. ar merita mai multă atenție în dezbaterea legislativă actuală.
    Evident, proiectul legislativ în curs de dezbatere, în loc să simplifice și să îmbunătățescă lucrurile, de unde sunt, le complică și introduce condiții evidente de inegalitate socială.

  2. Repartizarea computerizata acorda cele mai multe sanse de a fi admis la un liceu, dintr-o lista de optiuni, in functie de medie. Este varianta cea mai buna, acceptata de toata lumea.
    Acum, d-l Ministru doreste sa anuleze unul dintre putinele lucruri bune din invatamantul romanesc.
    Argumente contra acestui proiect de lege: favorizarea elevilor din propriul gimnaziu al colegiului, favorizarea elevilor care fac pregatire cu profesorii din colegiul respectiv si ce este foarte grav, reinnvierea aranjamentelor.
    Se minte cu nerusinare cand se spune ca se da o sansa in plus elevilor. De fapt, li se inchide usa in nas. Va fi din nou concurenta la liceele bune. Doar un anumit numar de elevi va fi admis. Restul elevilor va trebui sa dea un al doilea examen de admitere, unde, clar ca vor merge din pozitia de invinsi. Ce moral mai poate avea un astfel de elev?!

  3. Daca se vrea corectitudine la admiterea in clasa a-IX-a, eu sunt de parere sa se organizeze examen de admitere cu subiecte unice pentru colegii si licee teoretice! Domnul ministru nu face decat sa incurajeze manipularea si incompetenta!

  4. egalitatea de sanse dispare / revenirea la obiceiurile 2-5 pe un loc si imposibilitatea ocuparii unui alt loc la alt colegiu, acceasi specializare, cu o medie mare / presiune mult mai mare exercitata asupra copiilor (examene la colegii + evaluare nationala ulterioara) / lista poate continua….

  5. Oameni buni, haideti sa protestam! S-a umplut paharul. Ministrul asta face doar ce vrea el, in interesul lui si al prietenilor lui de partid(e). Nu vi se pare ciudat ca se supune consultarilor marele proiect de lege acum cand multa lume e cu gandul la concedii? Manipulare pe fata. Unde putem sa ne exprimam oficial parerea ca nu suntem de acord cu ce se propune?

    1. Trimiteti opiniile dumneavoastra in presa. Scolile nu au primit nici un fel de sondaj. Nici macar textul, pe cale oficiala, al proiectului de lege nu a venit. De fapt si de drept, aceasta dezbatere publica este o simulare. Sfatul meu este sa scrieti texte pe care sa le trimiteti urgent catre cei de la Recorder sau G4Media. Cu cat mai repede, cu atat mai bine. Alte portaluri de presa pot fi cel putin partinitoare politic, asta ca sa nu fiu prea dur in afirmatii.

    2. Este de datoria oricarui parinte sau profesor sa faca observatii la lege pana pe 17 august.

      De altfel citez aici ministerul educatiei, adresa este la final:
      Mulțumim reprezentanților profesorilor, elevilor și studenților, părinților, mediului asociativ și tuturor celor care au contribuit pe parcursul ultimului an la identificarea soluțiilor și mecanismelor de implementare regăsite în proiectele celor două legi. Mizăm, în continuare, pe un feedback expus în mod constructiv privind posibile soluții de îmbunătățire a proiectelor disponibile mai jos. Propunerile pot fi transmise pe adresa de e-mail consultare.legieducatie@edu.gov.ro, în intervalul 13 iulie – 24 august 2022.

      Pentru ca sunt socat de continutul as spune chair nazist al legii, o forma de eugenie se propune prin conceptul de colegiu de excelenta. Solutia cea mai buna este o informare catre Dunja Mijatović Commissioner for Human Rights in CE.

      Pentru a justifica termenul de nazist al unui colegiu de elita mai multe aici:
      https://www.theguardian.com/world/2021/nov/17/nazis-based-their-elite-schools-on-top-british-private-schools

      Pentru mai multe argumente privind demersul segregationist si eugenist al centrelor de excelenta: mai multe detalii aici https://rm.coe.int/fighting-school-segregationin-europe-throughinclusive-education-a-posi/168073fb65

      Segregarea indirecta este tot segregare.
      Recomand si cateva intrebari catre CNCD.

      https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/racial_discrimination_in_education_and_eu_equality_law_web.pdf

    3. Si eu vreau sa protestam. Multe schimbari si batai de cap. Eu doresc sa invete copiii la scoala, sa se termine o data cu meditatiile. Asta cred ca este cel mai important. Multi bani investiti.

    4. Ce legătură are gândul la concediu?! Când să se studieze proiectele, în timpul anului școlar ?!
      Te-a găsit “manipularea”….. e clar ce fel de cadru didactic ești…..să se schimbe modalitatea de admitere, să se dea concursuri, si la facultăți, să nu se mai intre la liceu cu note sub 5, sau la facultate…..si atunci se vor ridica si școlile profesionale, iar elevii cu note mici vor trebui să învețe o meserie și îi vor aprecia pe cei ce învață.

  6. A fost un singur lucru bun, cat de cat obiectiv si corect pentru toata lumea, si p-ala l-au stricat.
    Vad ca nimeni nu mai e preocupat de substanta, de scoala ca loc de invatare, de generatia care anul trecut a fost clasa a noua – generatie sacrificata 100% pentru ca n-au avut niciodata manuale si programa la timp, iar in liceu invata dupa programa de acum 20 de ani, necorelata cu nimic din ce au facut in gimnaziu (si generatia care anul acesta va fi clasa a noua, care nu se stie pe ce programa va invata – probabil tot pe cea veche, fara manuale si materiale – nu ca manualele ar ajuta cu ceva, in ele e tot Iugoslavia, asa ca mai bine fara).
    De-aia nu merge invatamantul, ca nu e admitere in liceul FICS ICS – 90% ca sa fie loc pentru toate pilele sau ca nu sunt 423 de comisii, sa ne acoperim de hartii si sa tinem profesorii ocupati cu contopisme, sa ajunga la burnout din cauza completarii de fise, fisute, procese-verbale si transcrieri si sa nu mai aiba nici timp, nici putere sa faca ceva pentru copii – pentru meseria lor de fapt.
    E un sistem epuizant si fara sens (pentru toti participantii), care nu numai ca nu se mai face bine, ci se acutizeaza zi dupa zi.
    Ca asta e Romania educata – un sistem de hartii peste un sistem de comisii peste un sistem ierarhic intepenit. In rest, despre educatie ca scop al intregii constructii – neah – alta data, in alt univers.

  7. Cine face subiectele, ministerul învățământului sau fiecare colegiu? Intr-o tara atat de corupta aceasta schimbare va duce la un adevărat dezastru.

  8. Colegiile astea devin stat in stat. E ciudat ca se pune atata pasiune pentru niste scoli care se bazeaza mai mult pe meditatiile platite de parinti.

    Daca acest examen este lasat pe seama directorilor, directoarelor, inspectorilor si inspectoarelor va iesi o enorma coruptie. Mai vedem ceva similar la clasa a v-a unde se dau tot felul de probleme din afara programei si pe care le pot face doar elevii cu meditatii “alese”.

    Daca examenul va fi organizat pe baza unor subiecte unice facute de Minister atunci ar putea fi o masura buna.

  9. Se va întâmpla exact ce se întâmplă acum la colegiile care dau admitere la clasa ac5-a: subiecte în afara programei, corectura după cum da bine, răspunsuri la contestații de genul: “nu a demonstrat unicitatea solutiei”, fără a putea specificabubde în programa pentru clasele 0-4 se preda aceasta noțiune. Vai de noi!

    1. Băi…. Nebunule…”D-le Câmpeanu”, ai distrus întreg sistemul educațional! Ar trebui, noi părinții, sa facem o petiție, prin care sa refuzăm tot ceea ce propui!! Nimic nu faci bine pt copii! Dă-ți demisia!!

    2. Bună ziua,DA pt.examene unice toți copiii merita o șansă! Nu trebuie lăsată discriminarea sa scrie istorie,ne-am saturat de nepotisme,ajunge !

  10. Liber la corupție!
    90% pt. smecheri 10% pt. fraieri!

    In Romania s-a dovedit ca examenul national cu subiect unic este cel mai greu de fraudat asa ca s-au decis sa il îndepărteze ca să se poată întoarce liniștiți la vechile metehne cleptomane.

    Discriminarea pe criterii inventate va crește si mai tare abandonul si va micșora si mai mult motivația școlară prin revenirea la un sistem de șpăgi, pile, cunoștințe și relații pt. a asigura o admitere ,,de succes”

    Copiii noștri nu sunt cobaii voștri!

    1. Subiecte unice! Nu subiecte proprii care sa poata fi usor fraudate! In loc sa evoluam faceti tot ce puteti sa incurajati coruptia, favoritismele, nepotismele. Cat va costa un loc la liceu in aceste conditii?

  11. Dulapul si Traktoristul ne intorc inainte de repartitia computerizata. Acum loazele politicienilor isi pot cumpara un loc la un liceu bun. Mai tarziu o sa-si cumpere un doctorat. Si intr-un final glorios vor primi de la partid niste functii ca sa poata fura in voie. Dar numai dupa un ritual masonic scotian antic si acceptat la 40 grade, cu un IQ de 75.

    Cresc preturile la meditatiile date de profii din scolile care dau examen de capul lor.

    Singura intrebare care mai ramane este cat o sa coste un loc la un liceu bun?
    a. o masina electrica sau 25 000 Euro
    b. 15 000 Euro
    c. 10 000 Euro

  12. 👍Luca, mâine vedem proiectul și aflăm dacă s-au gândit ideologii🙃 ăștia la acest aspect. Frumos ar fi să iei examenul cu 10 și evaluarea cu 5.
    👏Radu, complet de acord. Cât de deștept să fii să nu-ți dai seama că tocmai sistemul actual dovedește cel mai bine calitatea liceelor, printr-o concurență complet liberă.
    Totuși nu cred că se urmărește accesul pilelor deoarece loazele urmeaza colegii private plătite de părinții de succes care au strâns averi colosale.
    Sunt curios să aflu poziția profesorilor din liceele bune, asa cum deja a scris Profesor.

    România Educată este deja marele eșec al lui KWJ. Dacă n-ar fi de plâns, ar fi de râs. 😁 😢

  13. Unde putem sa ne spunem oficial parerea ca NU suntem de acord cu aceasta decizie? De ce nu dati aceste detalii in articole? Avem senzatia ca noi, cetatenii, contribuabilii, nu avem niciun cuvant in tara asta. Ministrul asta face numai ce vrea el. Unde e interesul copiilor? Pe cine reprezinta el?

    1. Rusine sa va fie! Invatamantul romanesc este dezastru! Scoateti legi doar in favoarea voastra! Numai la copii nu va ganditi! Inventati tot felul de testari, examene … Doar testati copiii acestia ! De predat…pauza…Ati marit exagerat salariile profesorilor si nejustificat, iar la.clasa nu mai fac nimic. Pleaca in diverse programe Erasmus tot anul, apoi vine vacanta si gata anul. Puneti va rog in aplicare o lege prin care sa fie si profesorul evaluat an de an, asa cum sunt evaluati cei.din multinationale, privat, sa fie verificati inopinant la ore. Din pacate nu mai sunt profesori dedicati, sa le placa materia care o predau, sa se apropie de elevi ( nu generalizez, dar majoritatea)… sunt copii foarte destepti in tara aceasta si pacat ca au parte de asa invatamant !!!

  14. Pe subiecte făcute de fiecare colegiu după cum îl taie capul ?
    Sa vezi obiectivitate !
    Sa vezi înghesuiala. și creșteri de tarife la meditațiile date de profesorii din colegiile care vor da admitere .
    Sunt mii de contestații când lucrările se corectează in alte județe , dar cad totul va depinde de “bucătăria “ proprie ?

  15. Imi place foarte mult fraza asta:
    “Mă adresez elevilor care încep în septembrie clasa VII-a: ei vor avea o șansă în plus aceea de a susține un examen de admitere într-un liceu.”

    Cîmpeanu, întrebat de ce un elev nu poate susține examen de admitere la mai multe licee: Nu este în interesul elevului

    Cine nu face observatii in termenul de 35 de zile de la iesirea in consultarea publica isi va merita soarta.

  16. Ca sa inteleg….daca nu iau evaluarea nationala pot sa intru la liceu daca am dat examenul de admitere si l am luat?

  17. E pofta ce o poftesc de atâta amar de vreme.
    Ei sunt specialii. 90% speciali.
    De ce țin cu dinții la mizeria asta?
    Era singura chestie concretă când au prezentat Romania educata.
    Vor desființarea sistemului de repartizare actual care da șansa oricărui copil sa candideze pe toate locurile din toate liceele după ce da același examen cu toți ceilalți.
    Ce nu convine la sistemul asta?
    Poate era singurul lucru decent. Am dat admitere pe acest sistem și dacă nu aș fi intrat rămâneam în afara liceelor bune.
    E mizerabil. Sper sa vă tacă oamenii care înțeleg ce se intampla.

    1. Ai dat examen asa, dar subiectele erau unice la nivel national. Acum nu va mai fi asa. Fiecare liceu se va prezenta in concurs cu subiectele proprii, asadar lasa mult spatiu de manevra pentru fraude in avantajul pilelor grele.

  18. Examenul de admitere organizat de licee va oferi posibilitati multiple de fraudare a rezultatelor. Pilele vor avea întâietate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

ANALIZĂ Devalorizarea notelor la Evaluarea Națională: Poziția în ierarhia de la Evaluarea Națională, în București, s-a schimbat anul acesta cu peste 1.200 de locuri față de anul trecut pentru un elev cu media 9, de exemplu / La media 7, diferența e de aproape 3.000 de locuri

Ierarhia mediilor obținute de toți absolvenții claselor a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională 2022, ierarhie pe baza baza căreia se face repartizarea computerizată a elevilor pentru Admiterea la liceu…
Vezi articolul