Cîmpeanu: Avem peste 100 de mii de elevi cu cerințe educaționale speciale (CES). Aceștia vor beneficia de o creștere a costului standard per elev

15.543 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat în cadrul unei conferințe de presă că numărul elevilor cu cerințe speciale educaționale (CES) este peste 100 de mii: „Aș vrea să vă spun că avem peste 100 de mii de elevi cu cerințe educaționale speciale, pe diverse grade, care sunt definite în lege, de la 1 la 5”.

„Profesorii de sprijin sunt esențiali pentru accesul la o educație de calitate pentru toți. Aș vrea să vă spun că avem peste 100 de mii de elevi cu cerințe educaționale speciale, pe diverse grade, care sunt definite în lege, de la 1 la 5. Sunt 77 de mii de elevi cu cerințe educaționale speciale, în acest moment, în învățământul de masă. Numărul este în creștere și sunt circa 26 de mii de elevi cu cerințe educaționale speciale în învățământul special.”

Ministrul Cîmpeanu a precizat că va crește costul standard per elev: „Acești elevii cu cerințe educaționale speciale vor beneficia de o creștere a costului standard per elev. Impactul acestei creșteri este de 2% din total impact lege învățământ preuniversitar”.

  • Propunerile celor două legi ale Educației vor fi de mâine lansate în dezbatere publică, timp de 35 de zile. Apoi vor fi ajustate în funcție de propuneri, aprobate în Guvern și trimise în Parlament pentru a parcurge procesul legislativ.
  • Noile legi ale Educației, una pentru învățământul preuniversitar și una pentru cel superior, ar trebui să intre în vigoare din septembrie 2023, după cum a anunțat Sorin Cîmpeanu.
Ce înseamnă costul standard per elev

În februarie 2022, guvernul a aprobat majorarea costurilor standard per antepreşcolar/ preşcolar/ elev pentru anul 2022, valoarea coeficientului 1 pentru cheltuielile salariale ajungând la 6.386 lei, iar cel pentru cheltuielile materiale la 485 lei, după cum a anunțat atunci purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru. Mai multe detalii aici.

Potrivit Hotărârii referitoare la costul standard per elev pentru anul 2022, costul standard pentru elevii din învățământul integrat este următorul:

Învățământ primar integrat:

  • 8.283 lei pentru urban și rural (standard de cost per elev cu cerințe educaționale speciale)
  • 9.692 pentru urban și rural (standard de cost per elev cu cerințe educaționale speciale pentru învățământul din limbile minorităților naționale)

Învățământ gimnazial integrat:

  • 10.857 pentru urban și rural (standard de cost per elev cu cerințe educaționale speciale)
  • 12.410 pentru urban și rural (standard de cost per elev cu cerințe educaționale speciale pentru învățământul din limbile minorităților naționale)

Învățământ liceal integrat:

  • 10.857 pentru urban și rural (standard de cost per elev cu cerințe educaționale speciale)
  • 12.410 pentru urban și rural (standard de cost per elev cu cerințe educaționale speciale pentru învățământul din limbile minorităților naționale)

„Standardele de cost se aplică numai cu cerințe educative speciale integrați individual în clasele/grupele unităților de învățământ de masă, care urmează curriculumul acestora”, prevede hotărârea amintită anterior.

Școlile din România primesc finanțare de la nivel central în baza unui cost standard pe elev. Acesta este decis în fiecare an prin hotărâre de guvern și are două componente de bază:

  1. costul pentru cheltuielile cu salariile și
  2. costul pentru cheltuielile cu bunurile și serviciile, pregătirea profesională, evaluarea elevilor.

Acest coeficient se calculează diferit în funcție de zona de temperatură în care este școala, de numărul elevilor/copiilor pe care îi are înscriși și de tipul de școală/grădiniță.

Finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar are trei componente:

  1. finanţarea de bază,
  2. finanţarea complementară,
  3. finanţarea suplimentară.

Finanţarea de bază se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată (TVA), prin consiliile județene/locale. Dar din finanțarea de bază se pot face numai anumite categorii de cheltuieli:

  • cheltuieli cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora;
  • cheltuieli cu pregătirea profesională;
  • cheltuieli cu evaluarea periodică a elevilor;
  • cheltuieli cu bunuri şi servicii;

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește despre modificările aduse legii învățământului preuniversitar privind admiterea la liceu în 2024schimbările legate de Bac 2027titularizarea profesorilordesființarea inspectoratelor școlareînlocuirea notelor cu calificative și portofoliul educațional obligatoriu de la grădiniță.

28 comments
  1. Bună ziua, sunt asistent social la primărie, și vreau sa va spun ca la noi în localitate sunt copii care au CES,dar banii pe care ii primesc ,abia ii așteaptă părinții pentru a și cumpăra țigări și băuturi alcoolice. Mai bine ii ajutați în alt mod pe acești copii ,nu cu bani .

  2. Buna ziua, sunt asistent social si tocmai acum scriu doua anchete sociale pentru doi frati.
    Acesti copii provin dintr-o familie cu sase copii .
    Dragilor, sunt de acord sa se dea acesti bani , dar parintii trebuie sa se ocupe suplimentar de educatia acestor copii, ori ei umbla pe la pshiholog si la medicul de familie doar pentru a face dosarul si mai departe asteapta doar banii.
    Sunt disperati dupa bani , suna tot timpul si intreaba cand se dau banii pentru CES ?
    Cu acesti copii se lucreaza doar la scoala 2 ore pe saptamana ,nu este deajuns .
    Am citit undeva mai sus intr-un comentariu ca ar trebui sa se faca sali speciale ,pai sa ia cineva initiativa asta.
    Parintii nu sunt interesati de evolutia copiilor ,ci doar de bani ,nu au serviciu , sunt beneficiari de ajutor social ,iar acesti bani sunt bineveniti pentru tigari si bautura .

  3. Sper că nu sunteți cadru didactic. Un om cu o astfel de gândire nu are ce căuta in sistemul educațional ” și punt” .PS. că da va citez

  4. Buna ziua am o întrebare în legătură cu Ces se dau și la copiii mici cu dizabilități și la școlari când se dau aceștia Ces și suma și trebe făcute ceva acte eu am un la scoala are certificat de orientare școlară și la gradinita normala am un copil cu dizabilități

  5. “Profesorii sa fie obligați “atat stiti sa spuneți.
    De ce trebuie sa fim.permanent evaluați si jigniți de persoane care nu au atribuțiile necesare.
    În orice instituție sunt niște legi care trebuie respectate.
    .Copiii ce CES trebuie sa învețe în svi speciale și punct.
    Sumele de bani făcute publice de către minunatul . domn Câmpeanu nu face decât sa dea apa la moara, unora care nu au dreptul sa judece un.profesor.
    Sa punem stop umilintei noastre.

    1. Foarte frumos răspuns pt un cadru didactic-presupun…de unde pana unde ați scos asta ca un copil cu CES trebuie sa intr-o școală speciala?dar v-ati gândit oare ca poate un copil cu CES poate sa dea lecții unui cadru didactic?mai bine v-ati înghiți cuvintele ca prea multa răutate aveți în dvs.
      Sa va dea D-zeu noroc sa nu ajungeți sa treceți niciodată prin asa ceva…sau poate mai bine ar fi și asta o încercare,poate n-ati mai avea gândirea asta de persoana comunista

  6. Aveti copil cu CES?impresia mea de bunica a unui copil cu CES este ca vorbiti din carti. Desi subliniati ca au nevoie de integrare sociala îi excludeti trimitandu-i la scoli speciale. As dori sa va spun ca sunt copii cu CES care au un coeficient de inteligenta mai mare decat a celor fara CES dar ar trebui sa stiti. 😌

  7. As spune ca elaborarea legilor sta in competenta institutiilor desemnate acestui scop si personalului specializat in acest sens . Eu discut aici despre implementarea corecta a acestora iar dvs se pare , despre modificarea lor in vederea unei trieri , triere care poate fi subiectiva si care de-a lungul istoriei ne-a dovedit ca poate fi eronata ca sa ma exprim elegant.
    Am sa ma opresc aici din comentarii asigurandu-va de respectul meu si acceptand opinia dvs. ca rezultat tocmai al diversitatii , in cazul de fata de opinii.

    1. Triere, ciuruire, proces de selecție, da, este nevoie ca fiecare dintre noi sa își găseasca locul potrivit unde să strălucim. Nu sa fim cu totii integrați într-o masă amorfă fără ceva special ci doar in același rând, bătând același pas de defilare, purtând aceleași haine cenușii care să nu ofenseze pe vreo cineva; daltonist. Chiar vreau un viitor cu adevarat divers, nu doar pe placul unora, mai “speciali”, nu doar colorat cu roșu sau verde, ci care poate mirosi a orice este munca cinstita, nu discriminatoriu fie el si pozitiv.

  8. Daca vorbim despre descriminare fac referire la atitudinea si comportamentul fata de copii respectiv marginalizare, umilire, descurajare si povestea este lunga…si nu ma pot gandi la altceva decat ca din cauza penuriei de cadre didactice sunt angajate in sistem persoane care n-au de-a face cu vocatia de a fi dascal chiar daca profesional sunt bine pregatite
    Iar daca vorbim de drepturi fac referire la faptul ca le sunt ignorate chiar daca parintele face demersurile necesare pt obtinerea lor si aici cred ca legea nu este cunoscuta , altfel ar trebui sa accept ca nu este privita cu seriozitate.
    Legea in sine este salutara , benefica, persoanele care lucreaza la implementarea ei, dedicate, insa ar trebui cunoscuta si respectata de corpul profesoral in totalitate. Legea incluziunii pana la urma nu este altceva decat reunoasterea diversitatii si un sprijin accordat temporar pt recuperare, ceea ce este absolut benefic si normal. Pana la urma, sa nu uitam ca nu ne putem raporta doar la varfuri de lance ( copii eminenti) pt ca vom ajunge sa traim sub un clopot de sticla necompatibil cu realitatea iar adaptarea tuturor va fi compromisa. Sa ne amintim ca aceste lucruri au existat dintotdeauna , copii aflati in dificultate temporara dar care pot fi inclusi , au existat intotdeauna iar faptul ca exista aceasta lege este benefic si uman si trebuie mai degraba adus la cunostinta tuturor cadrelor implicate precum si instruirea lor. ( iar acelora care n-au nici in clin nici in maneca cu meseria de dascal poate recomandat altceva )
    Referitor la banii alocati copiilor, fara a avea pretentia ca as cunoste vreo solutie, ar trebui gasita o modalitate sa ajunga sa fie utilizati strict in beneficiul copiilor evitand utilizarea lor in alte scopuri de catre anumite familii.

    1. Da, exista o penurie de cadre didactice in Romania dar si mai ales la nivel european (inclusiv in Franta, Germania), care lasă sa se vadă că, pe lângă salarizarea umilitoare din Romania (cam 1/4 față de majoritatea țărilor europene), avem in plus si o problema sistemică generala care împiedică accesul personalului dedicat in sistemul de invățământ. Una din aceste probleme sistemice este faptul că un cadru didactic nu este protejat in vreun fel si implicit respectat (adica sa i se respecte valoarea sa, nu doar sa i se impuna si el sa se conformeze docil), de exemplu el poate fi acuzat fara dovezi efective, cum ar fi de faptul că : “descriminare fac referire la atitudinea si comportamentul fata de copii respectiv marginalizare, umilire, descurajare si povestea este lunga“; având în vedere că, in clasă, conform legii, se pot găsi elevii clasei si profesorul, inspectorii in situatii speciale, tutorii copiilor cu CES, cum puteti in vreun fel dovedi afirmatia dvs ?!? Decât cu presupuneri personale sau mai grav, cu presupuneri generalizate social. Oamenii cu dedicație, simt că în fața unor astfel de acuzații monstruoase dar populiste, nu au vreo șansă sa fie respectati, darămite să fie cazul idiot de a se disculpa față de ceva nedovedit. Astfel, este absolut normal, ca oamenii de valoare să respinga ideea de a intra singuri in rahat (scuzati limbajul).
      In ceea ce priveste drepturile. Conform Constitutiei romanesti, fiecare individ este egal in fața legii, adica beneficiaza de drepturi si are obligatii EGALE. Dvs vorbiti insă despre drepturile speciale, ceea ce se numeste la nivel european : “discriminare pozitiva”. Acest trend desi profund socialist si care creeaza vid in drepturile celorlalti copii, a fost acceptat drept o necesitate pentru a favoriza acesti copii care se afla intr-o situatie nefericita, din care nu pot ieși pe propriile puteri. Astfel, fiecare institutie scolara, indiferent de natura sa, este obligata sa raspunda la orice cerere, iarăși indiferent de natura sa, in ceea ce priveste elevii. Faptul ca nu sunt respectate acele supra-drepturi nu au vreun suport. Iarasi o afirmatie nedovedita, generalista, tendentionista, prin care acuzati ceva fara un suport, un raspuns macar al unei scoli prin care sa va refuze un anumit drept, fara vreo justificare fondata legislativ.
      Pe urma dvs faceti referire la anumite supra-drepturi, date prin lege, care sa fie respectate de corpul profesoral. Nu doamna, conform legii, orice cadru profesoral este obligat sa abordeze elevii in mod nediscretionar, la fel pe toti, nu este obligat in vreun fel sa faca vreun favoritism. Iar daca aici, dvs acuzati ca profesorii ar aborda in mod negativ elevii cu CES, revenim la prima parte a raspunsului meu catre dvs.
      In ceea ce priveste parerile dvs vis-a-vis de incluziune, va rog sa cititi primul meu comentariu la articol, acolo veti regasi cateva raspunsuri, potrivite, la ideile dvs.
      In legatura cu banii, sunteti in alta eroare, acestia nu sunt alocati copiilor, ci sunt alocati scolilor in functie de nr de elevi (si mai nou a nr celor speciali).
      Intr-o nota personala : orice societate, care vrea sa evolueze, are nevoie de elite, ori socialismul, proaspat inca in memoria romanilor, a identificat acest “pericol” ideologic, precum multi altii si au desconsiderat elitele si le-au eliminat, distrugand astfel orice sansa reala a Romaniei. Putem vedea acest rezultat dezastruos la 80 de ani de la instaurarea comunismului in Romania prin starea incredibil de proasta in care ne aflam, deloc intamplatoare.

      1. “.. acesti copii care se afla intr-o situatie nefericita, din care nu pot ieși pe propriile puteri” Bai nene, pe propriile puteri nu e nici un elev tipic omule! De asta au parinti si profesori! Tu practic generalizezj si judeci cu mintea ta ingusta si un copil in scaun cu rotile care poate deveni doctor. Avem un exemplu clar, o fata studenta la Medicina in Spania. Din cauza idiotilor ca tine, fatei s-a retezat intentionat orice sansa aici in rahatul romanesc. Sa iti fie rusine cu gandirea ta obtuza, si plina de rautate!

  9. Daca scoala primeste acesti bani in plus ar trebui sa-i investesca intr-un cabinet dotat cu ce trebuie, printre altele.

    Serviciile ar trebui aduse in scoala pentru copiii cu CES. Nu ar trebui sa alerge copiii prin oras la kineto, la logopedie, la evaluare sau la psihoterapie.

    Poate n-ar fi rau ca profii itineranti sa fie angajati ai scolii de masa, nu ai scolii speciale.

    Numarul copiilor intr-o clasa ar trebui redus.

    O reforma in viziunea dulapului si traktoristului inseamna “mai da-le Nicule 100”. Viziune zero, reforma zero.

  10. DE LUAT AMINTE !!!
    Nu in ultimul rand ar trebui scolarizati toti profesorii in legatura cu certificatul CES ( drepturile si obligatiile copiilor) intrucat din necunostinta ( refuz sa cred ca ar putea fi rea credinta ) tot acest proces cu tot ce implica el , respectiv elaborare de legi , fonduri financiare, personal calificat, profesori de sprijin dedicati etc este sabotat , copiilor in aceasta situatie nefiindu-le respectate drepturile si mai mult fiind descriminati de chiar corpul profesoral !!!!!

    1. La ce va referiti exact cand afirmati că, copiii cu CES sunt <> de corpul profesoral si nu le sunt respectate drepturile ?

      1. Prin neinstruirea corpului profesoral vis-a vis de abordarea copiilor cu CES, drepturile lor sunt incalcate!!! Pana nu se vor face cursuri obligatorii pt cadrele didactice pt instruire “discutam discutii”!

        1. Care drepturi anume sunt incalcate ale elevilor cu CES?
          Corpul profesoral este instruit pentru invatamant de masa. Instruirea pentru CES este una speciala, de ce sa fie obligatorie instruirea pentru copii cu CES, vreti sa spuneti ca toti copiii din Romania au CES ?

          1. Dvs propuneti segregarea copiilor cu CES in scoli speciale. Momentan sunt aprox 26.000 in acestea, pe cand in inv de masa aprox77.000 spune articolul. Cei din masa, cel mai des vin cu un parinte in clasa, care parinte nu poate fi productiv in acel timp, nu poate sa lucreze. Dvs ar trebui sa cereti directorului sa va acorde prof de sprijin calificat. Cata presiune ati facut dvs, personal pt asta? Ce ati facut concret pt un copil cu CES? Unde vreti sa ne izolati, in scolile speciale sunt copiii grav afectati, cu retard, care au nevoie de sprijin sporit. Dvs vreti, ca un copil care are potential sa devina independent in viata, sa nu aia sansele de integrare cuvenite, pt ca va e dvs greu? Greu sa ce… Sa cereti ajutor si sa faceti presiune, mergeti la inspectorate, ati fost careva? Ce face un dr care primeste la camera de garda un copil al carui boala nu o identifica, il da afara, ca nu are experienta bolii respective? Va rog sa va ganditi la ce inseamna sa fi vulnerabil. Pt ca la orice moment in viata poti deveni vulnerabil si sa ai nevoie de ajutorul celor din jur… Meditati putin la asta….

    2. La ce va referiti exact cand afirmati că, copiii cu CES sunt “discriminati” de corpul profesoral si nu le sunt respectate drepturile ?

  11. Costurile per elev cu CES nu este suficient să crească, este nevoie să se (re)facă Investiții speciale, unitare, care să cuprindă cele 3 direcții : baza materiala (școala specială, dotări speciale etc), curriculum special subiectiv (pentru fiecare elev in parte, in functie de posibilitatile lui cognitive/psihomotoare) si mai ales personal dedicat (educat, pregatit, remunerat corespunzator si cu “tragere de inimă”).
    Până atunci, faptul că tragem căruța “incluziunii” copiilor cu CES în mediul scolar de masă și ne mai și mândrim cu ea, este o dovadă ori de necunoastere ori pur si simplu de rea voință.
    Incluziunea unui copil cu CES este necesară lui în mediul social. Si nu numai lui dpdv moral.
    Mediul scolar vs mediul social sunt 2 medii in adevar inter-conectate dar complet diferite 🤷🏻‍♂️
    Incluziunea (integrarea) unui copil cu CES este nevoie sa se facă in mediul social, pe cand in mediul scolar vorbim de nevoi subiective, pentru fiecare copil in parte. Un astfel de copil, in mediul scolar, are nevoie de scoala cu echipamente adaptate, cu programa adaptată, cu colegi elevi la acelasi nivel cognitiv si mai ales de profesori specializati diferitelor categorii de elevi cu CES.
    Este o aberatie monumentala sa integrezi astfel de copii in mediul scolar de masă, ei ne-avand vreo sansa efectiva de a avansa cognitiv intrucat scoala de masă nu are vreo ceva adaptat pentru el🤷🏻‍♂️.
    In plus, prin aceasta politica oficiala, se creeaza si iluzia ca acesti copii ar avea vreo sansa sa creasca in nivel, cei mai afectati fiind parintii care isi pun toate sperantele, fac eforturi uriase, se lupta cu toata lumea si nu isi dau seama de nevoile efective ale copiilor, deoarece chiar daca i se ofera un raport obiectiv, nu vor sa creada că, copilul lor nu va duce la un moment dat o viata “normala”.
    Nu, nu are cum vreo unul să ducă o viață “normală”! Dar ii putem face acea viata sa fie una fericita, adaptând mediul la nevoile sale, nu forțând un copil sa se adapteze la mediu !
    Subliniez : integrarea sociala este esentiala oricarui copil cu CES, astfel să ajunga acceptat si respectat ca o persoana egală tuturor. Insa, mediul scolar este altceva: se transmit cunostinte, se formeaza algoritmi mentali, se stimuleaza aptitudini cerute de piata muncii, samd, ori un copil cu CES are alt ritm, formă, nevoie de asimilare a acestor repere urmarite de scoala în masă. O parte pot fi transmise copilului cu CES dar in conditii speciale, tehnic, mediu scolar, cu profesori specializati.

    1. Credeți ca la școală speciala sunt copii selectați după criteriile care le-ati descris?Credeți ca se implica atit de mult la fiecare copil in parte din cei 5 sau 7 copii ce sunt în clasa?

      1. Eu nu am nevoie sa cred vreo ceva in aceasta chestiune.
        Cu siguranta, in cadrul unei scoli speciale, personalul pregatit special pentru scopuri specifice, aplica criteriile de selectie elaborate deja de institutiile abilitate. Cât priveste “dedicarea”, personalul nu are voie, dacă vrea sa nu o ia razna, sa se implice emotional si isi va indeplini toate atributiile la care s-a angajat, altfel isi pune in pericol cariera, starea financiara, echilibrul emoțional etc.
        Dpdv tehnic, copiii au nevoie sa fie cât mai puțini intr-o clasa, tocmai pentru a putea fi mai usor dirijati in procesul educational. Cu alte cuvinte este in interesul copilului cu CES sa fie cat mai putini intr-un grup scolar si sa primeasca astfel o parte mai mare din atentia profesorului specializat.

        1. Noroc Gabriel, ca si-au batut altii capu in tarile civilizate si nu a fost nevoie sa apeleze sa sfaturile tale, ca sa vada ca incluziunea in scoala de masa are si rezultate si e in avantaj ul social.

    2. Gabriel Muraviev! Te inseli domnule! Cum spui tu ca copiii cu CES nu au nici o sansa sa evolueze cognitiv!? Hello!!! Depinde de afectare, exista retard sau NU… Cei fara sau sansa sa evoluezs cognitiv. E plina lumea de autisti, cu joburi si casatoriti, de persoane cu diverse dizabilitati, dar integrati in societate! Deschide cutiuta aia putin! Avem o romanca in scaun cu rotile, care e studenta la medicinal in Spania, pt ca putoarea asta de tara, I-a taiat orice sansa… Sunt destule exemple, nu mai abera

      1. În primul rând, este evident cine are mintea îngustă și gândirea obtuză, nu doar acea persoană care se contrazice în propriile afirmații ci mai ales aceea care jignește 🤷🏻‍♂️.
        În al doilea rând, este evident că ori sunteți prea angrenată in lupte cu toată lumea și vedeți inamici “criminali” în oricine are o altă părere decât a dvs., ori pur și simplu poate nu aveți un minim de capacitate de analiză, căci altfel v-ați fi dat seama ca tot mesajul meu este în favoarea elevilor cu CES, nu în detrimentul lor.
        În al treilea rând, îmi puneți afirmații în cârcă în mod dubios de negativ scoase din context : nu am afirmat că elevii cu CES nu pot evolua cognitiv ci că nu au această șansă (de a evolua cognitiv) într-un sistem care este dedicat învățământului de masă, în locul celui dedicat, specializat, care să urmeze pași adaptați fiecărui caz în parte.
        În al patrulea rând, faceți o confuzie, inocentă presupun, între mediul școlar și mediul social. Am precizat într-un alt comentariu mai sus dar observ că doriți să mă adresez special dvs : cele doua medii sunt complet diferite dar conectate între ele. Astfel, școala are drept scop pregătirea indivizilor pentru a intra în câmpul muncii, nu pentru a intra în mediul social, deși școala urmărește totuși si parametri sociali aplicați tocmai pentru a ridica nivelul per total de educație al cetățenilor proprii. Cu alte cuvinte, pentru orice individ, fie el cu CES, educația școlară este centrată pe pregătirea profesională, nu pe mediul social. De mediul social se ocupă cei care au întâietate în viața copilului : familia si mediul social personal (rude, prieteni, vecini samd), școala pur și simplu nu are autoritatea celorlalte două medii menționate.
        În al cincilea rând, “integrarea socială”, “incluziunea”, de care vorbiți dvs și alți socialiști (politicieni si activiști), se realizează pe principiul fals al echității, nu cel al egalității, astfel încât persoanele vizate primesc drepturi în plus și au obligații mai puține, în detrimentiul majorității.
        În al șaselea rând, da, sunt foarte multe exemple de persoane cu deficiențe care au fost integrați în societate, unii chiar cu succes mare profesional, atât în România cât și în lume, însă absolut peste tot a fost nevoie de eforturi speciale din partea autorităților, a părinților cât și a copiilor înșiși, în nici un caz a fost suficientă integrarea in mediul școlar de masă.
        În al șaptelea rând, faptul că dvs duceți lupte continue cu toți cei din jur, nu ma obligă în vreun fel să duc și eu aceleași lupte, cu atât mai puțin să fiu în asentiment cu dvs în special atunci când consider ca nu sunt ok anumite cerințe și atitudini.
        În al optulea rând, dvs faceți acuzații în stânga și în dreapta presupunând că numai dvs suferiți și/sau sunteți obligată să faceți eforturi care vă depășesc capacitățile, neluând în considerare că poate cei cărora vă adresați și îi jigniți/umiliți/dezconsiderați au trecut sau/și trec prin încercări cu mult mai mari sau mai agresive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu anunță că așteaptă ca experții în științele educației din subordine să fundamenteze trecerea la trimestre: Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar din ’98 calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu / În luna martie trebuie să avem o decizie

Ministrul Educației anunță că așteaptă ca experții în științele educației din subordine să realizeze o fundamentare a propunerii pe care a făcut-o public de a reveni la trimestre, în organizarea…
Vezi articolul

Cine este noua ministră a Educației din Franța, Nicole Belloubet: tehnocrată de stânga, profesor de drept public și fost ministru al Justiției, a contestat în trecut centralizarea impusă școlilor

Franța are un nou ministru al Educației de câteva zile, după ce președintele Emmanuel Macron a eliberat-o din funcție pe Amélie Oudéa-Castéra, în urma scandalului generat de declarațiile cu privire…
Vezi articolul