Sorin Cîmpeanu: Se introduce pentru prima oară învățământul dual în sistemul universitar, ca formă de învățământ – propunere din noua legea a Educației pentru învățământul superior

3.562 de vizualizări
Foto: © Industryviews | Dreamstime.com
Sorin Cîmpeanu a precizat că ar putea fi introdus în viitoarea lege a Educației pentru învățământul superior „învățământul dual în sistemul universitar, ca formă de învățământ”. Declarația a fost făcută în cadrul conferinței de presă în care au fost prezentate noile legi ale educației.

„Se introduce pentru prima oară învățământul dual în sistemul universitar, ca formă de învățământ, în care responsabilitățile cu privire la desfășurarea activităților de învățare, predare, evaluare sunt partajate între instituția de învățământ superior și agentul economic”.

Aceasta a mai spus că „se reglementează posibilitatea ca instituțiile de învățământ superior de stat și particulare să se constituie în consorții de învățământ dual, conform legii”. 

„Este prevăzută motivarea celor universități care vor dori să susțină pentru prima oară programe de învățământ dual, prin creșterea finanțării cu 30% per student, în comparație cu finanțarea per același student din același domeniu în sistem clasic, deci pentru a încuraja învățământul dual avem o creștere a finanțării de 30% per student”.

Propunerile celor două legi ale Educației vor fi de mâine lansate în dezbatere publică, timp de 35 de zile. Apoi vor fi ajustate în funcție de propuneri, aprobate în Guvern și trimise în Parlament pentru a parcurge procesul legislativ. Noile legi ale Educației, una pentru învățământul preuniversitar și una pentru cel superior, ar trebui să intre în vigoare din septembrie 2023, după cum a anunțat Sorin Cîmpeanu.

Amintim că Edupedu.ro a scris încă din luna ianuarie că Sorin Cîmpeanu a anunțat că noua lege a Educației va fi împărțită în două legi: una a învățământului superior și alta a învățământul preuniversitar.

Foto: © Industryviews | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește despre modificările aduse legii învățământului preuniversitar privind admiterea la liceu în 2024schimbările legate de Bac 2027titularizarea profesorilordesființarea inspectoratelor școlareînlocuirea notelor cu calificative și portofoliul educațional obligatoriu de la grădiniță.

2 comments
  1. Foarte bună inițiativa!
    Ar fi bine să aflăm dacă e o varianta îmbunătățită față de învățământul dual preuniversitar si chiar corectată eroarea : agentul economic stimulează elevul (/studentul) cu o bursa si alte facilități dar nu are vreo garanție ca acea persoana (sponsorizată) să se angajeze la acel agent economic, măcar până la compensarea investiției. Drept dovadă (+urmare), cei mai mulți absolvenți nu se angajeaza la acel agent economic 🤷🏻‍♂️

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea Babeș-Bolyai – scrisoare deschisă către premierul Cîțu: E nevoie de schimbări fundamentale pentru relația dintre universități și mediul socio-economic / Cinci soluții propuse

Universitățile și mediul socio-economic au nevoie de schimbări “fundamentale” în  legislația care acoperă legăturile dintre cele două medii – de la măsuri care să permită angajarea fondurilor dobândite direct din…
Vezi articolul

Strategia propusă la nivel UE pentru universități, ce prevede extinderea Universităților Europene și diploma europeană, salutată cu unele rezerve de asociațiile internaționale din domeniu

Noua Strategie Europeană pentru Universități, propusă de Comisie săptămâna trecută și care pune universitățile europene în centrul planurilor de dezvoltare în domeniu pe parcursul următorilor ani, a fost salutată de…
Vezi articolul

Daniel David, rectorul UBB: Studenții sunt parte a comunității universitare oferind un act educațional la care ei sunt co-creatori, deci ei trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație

Studenții nu sunt doar beneficiari ai sistemului de educație, ei sunt „co-creatori” și „trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație”, a spus profesorul Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB)…
Vezi articolul