Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă, spune profesorul de Limba română, Florentin Gheorghe / Nu insist pe teorie, de exemplu, niciodată nu mi s-a părut interesant să-mi spui definiții

Foto: Taylor Wilcox - Unsplash.com

„Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă. Tema trebuie să fie efectiv o posibilitate ca el (elevul – n.red) să-și consolideze acasă, să-și însușească foarte bine ceea ce a învățat la școală, să-și întipărească lucrurile acelea în minte, atât”, a precizat Florentin Gheorghe, profesor de Limba română, la Radio România Actualități. Acesta predă elevilor de gimnaziu, la o școală din Târgoviște.

Întrebat care este strategia sa în privința temelor, aceasta a răspuns că „nu dau o temă doar de dragul de a avea copilul ce să scrie acasă, adică sunt lecții de comunicare orală, n-am ce temă să le dau acasă. Insist pe lecțiile de gramatică mai mult, dar și acolo încerc să fac cat pot cu ei, pentru că și temele, eu le dau 30 de exerciții, dar eu vreau să fiu, asta ar trebui să facem noi, profesorii, să le și corectăm. Am timp într-o oră să corectez 30 de exerciții? Că degeaba le-a făcut copilul dacă le-a făcut greșit și nu îl verifică nimeni. Ideea e ca eu să-l pot să-l verific. Și atunci îi dau cinci exerciții, cât știu că pot să verific ora următoare cu el cinci minute, să mă asigur că a înțeles și s-a corectat. (…).”

Despre evaluarea copiilor, cadrul didactic a spus următoarele: „Depinde ce evaluăm la copii. Dacă mă interesează doar să am olimpici și copii care vânează niște note și obțin numai note de 10, nu am această performanță, însă cred că noi, ca școală, trebuie să formăm și alte lucruri la copii, valori, principii, să dezvoltăm inteligența emoțională, nu doar IQ-ul copiilor. Pot să zic că sunt mulțumit de ei, chiar am o relație foarte specială (…).”

În legătură cu modalitatea prin care profesorul reușește să-i atragă pe elevi, profesorul a menționat că: „Încerc să-i fac să conștientizeze cât de importantă este limba română. (…) Îi fac să înțeleagă scopul practic, în primul rând, că nu învață doar niște noțiuni pe care după ce pleacă sau după ce termină școala trebuie să le uite. Învață niște noțiuni concrete și nu insist pe teorie, de exemplu, niciodată nu mi s-a părut interesant să-mi spui definiții. Trebuie să știi concret niște lucruri, să le aplici în viață”.

Cu referire la rolul unui cadru didactic, Florentin Gheorghe a subliniat că profesorii nu sunt doar niște transmițători de informații și ei trebuie să se adapteze: „Copiii trebuie să vadă că noi, profesorii, nu suntem doar niște transmițători de informații, pentru că informațiile sunt la un click distanță. Cauți pe internet și ai găsit orice, nu mai este ca înainte când trebuia să cauți prin biblioteci și profesorul îți facilita acest lucru. Profesorul mai degrabă trebuie să te învețe cum să înveți, să te învețe cum să cauți niște lucruri, nu doar să vin să spun niște definiții. Nu mai sunt singura sursă de transmitere de informații. Asta trebuie să conștientizăm și noi, profesorii, că rolul nostru este altul poate astăzi, că nevoile copiilor sunt altele. Ei s-au schimbat, ei sunt, chiar vorbeam cu o profesoară, sunt nativi digitali, noi trebuie să știm să vorbim și pe limba lor puțin, că dacă eu doar mă duc cu metodele mele, nu zic că nu sunt productive, dar trebuie să găsesc o zonă de echilibru și să încerc să combin”.

Exit mobile version