Testele anunțate să nu fie în două zile școlare consecutive și nici două în aceeași zi, se solicită într-un nou proiect de Statut al elevului

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com

Evaluările planificate nu se pot stabili în două zile școlare consecutive și nici două evaluări în aceeași zi, conform unui nou proiect de Statut al elevului, asumat de mai multe asociații. Documentul a fost depus, joi, 1 februarie, la registratura Ministerului Educației. 

Prevederea din noul Statut al elevului depus: Evaluările planificate nu se pot stabili în două zile școlare consecutive și nici două evaluări în aceeași zi, conform Art. 23 (12).

Actualul Statut al elevului nu conține prevederi legate de modalitatea de desfășurare a evaluărilor, doar se prezinta dreptul la o evaluare obiectivă și corectă și dreptul de a contesta rezultatele evaluării lucrărilor scrise și dreptul de a primi rezultatele evaluărilor scrise în termen de maximum 15 zile lucrătoare.

O altă noutate a acestui proiect este ca profesorii ar putea să justifice notele elevilor de la lucrările scrise, în termen de 15 zile de la comunicare, la solicitarea copilului sau părintelui, în loc de maximum 5 zile de la comunicare, cum este prevăzut în statutul în vigoare.

Informații de context despre Statutul elevului

Statutul elevului a fost modificat de Ministerul Educației în 2023 cu câteva reglementări în special la clasele primare. Statutul elevului, varianta 2023, a fost aprobat prin ordinul de ministru nr. 3.797 din 8 martie 2023 și a fost publicat abia 14 zile mai târziu.

Ministerul Educației urmează să vină cu propriul proiect de Statul al Elevului.

Pe 28 decembrie 2023, Consiliul Național al Elevilor a venit cu propriile propuneri pentru modificarea statutului elevului, printre care curriculumul la decizia elevului din oferta școlii, dreptul la produse de igienă în școli, consiliere pentru elevii exmatriculați.

După o analiză privind implementarea Statutului Elevului, CNE a mai făcut 14 recomandări.

Legat de violența școlară, Consiliul Național al Elevilor recomandă introducerea în noul Statut al Elevului a unor noi funcții în cadrul consiliilor școlare ale elevilor, cu statut de directori de departamente, elevi ambasadori antibullying, cu scopul de a crește încrederea pe care elevii o au în colegii lor care îi reprezintă.

O altă recomandare care a stârnit controverse este aceea de a nu mai exista intrări/ieșiri separate din unitatea de învățământ, destinate exclusiv profesorilor. Ligia Deca a spus că lasă școlilor decizia de a stabili intrări separate sau comune pentru profesori și elevi. Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) spune că intrările separate în școli pentru profesori, respectiv pentru elevi nu reprezintă o formă de discriminare. 

Vezi aici restul recomandărilor Consiliului Național al Elevilor

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Cel mult 5 ore pe zi de școală pentru elevii de gimnaziu și 6 ore pentru elevii de liceu, prevede un proiect de modificare al Statutului Elevului
Greutatea ghiozdanului elevilor nu trebuie să depășească 10% din greutatea copilului – prevedere din proiectul Statutul elevului, propus de mai multe asociații de elevi
Propunerile mai multor asociații de elevi privind noul Statut al elevilor, depuse la Ministerul Educației, joi, 1 februarie / Proiect elaborat împreună cu Organizația Salvați Copiii
Exit mobile version