TikTok poate fi folosit în scop educațional – explică tinerii din proiectele World Vision România: „Urmărim clipuri educative pentru că informația ne este prezentată prin metode non-formale, pe înțelesul nostru”

Foto: captură eveniment World Vision România

Cel mai recent sondaj al fundației World Vision România realizat în contextul Zilei Internaționale a Siguranței de pe Internet ne arată că: 38.6% dintre copii stau aproape toată ziua pe internet, cu excepția programului de școală și doar 3% dintre copii nu au cont pe nicio rețea de socializare.

Asupra acestor statistici a atras atenția și Georgiana Vasiloiu, elevă în clasa a XII-a și membră în Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România, în deschiderea prezentării pe care a susținut-o ca speaker la webinarul Social media – De la Facebook la TikTok, cel de-al doilea eveniment organizat de World Vision România în campania #LunaSiguranțeiPeNet, care constă într-o serie de webinarii dedicate profesorilor și părinților despre cum îi putem proteja pe copii în mediul online.

Conform celor mai recente statistici, timpul, energia și creativitatea noastră, a copiilor și a tinerilor sunt consumate în mare parte online. Însă cum putem însă să folosim social-media într-un mod util și benefic pentru tineri? Cum poate fi experiența noastră online una de învățare? În anul 2020, TikTok – cea mai populară rețea socială în rândul tinerilor – a lansat hashtagul #InvațăPeTikTok. Acesta a generat într-un an și jumătate de la lansare peste 100.000 de clipuri video educative, care au adunat trei miliarde de vizualizări. Profesori, medici, psihologi și specialiști s-au alăturat inițiativei și le vorbesc tinerilor pe înțelesul lor, despre literatură, matematică, teatru, proiecte sociale, educație sexuală, educație financiară și multe altele. Ceea ce eu le recomand tinerilor este să urmărească conținut educativ pe rețelele de socializare, hashtag-uri educative precum #ÎnvațăPeTikTok, #TeachersOfTikTok. Urmând interesele lor, aplicația le va genera în feed mai mult conținut de calitate și potrivit pentru ei.

Georgiana, elevă în clasa a XII-a și membră în Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România.

Georgiana le-a prezentat profesorilor, părinților și copiilor invitați la webinar două conturi educative care au succes pe TikTok. Florentina Pavăl, profesoară de matematică la un liceu din Fălticeni are 194.000 de următori pe TikTok, acolo unde le explică copiilor, pe scurt și în limbaj informal, ce e teorema lui Pitagora sau cum se calculează rapid procentele. Un alt exemplu a fost profesorul de limba engleză George, de la Shakespeare School, care îi învață limba engleză pe copii într-un mod ușor și atractiv.

“Ne place să urmărim clipuri educative pe TikTok pentru că informația ne este prezentată prin metode non-formale și este explicată pe înțelesul nostru. Ne place, totodată, că putem da mai departe ce considerăm folositor și că îi putem învăța și noi pe alții la rândul nostru“, a spus Georgiana.

Din primăvara anului trecut, Georgiana și colegii ei din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vison România au luat parte la activitățile proiectului Young Leaders Speak Out for European Values, în cadrul căruia au învățat despre valorile europene și activitatea Parlamentului European, despre cum pot fi ambasadori ai valorilor europene și despre cum ei, la rândul lor, îi pot învăța și pe alți tineri să fie cetățeni activi. Pentru ca inițiativele și demersurile lor să ajungă la cât mai multi tineri, aceștia au deschis un cont comun de TikTok unde le vorbesc tinerilor despre drepturile copilului, cu precădere dreptul la educație și participare la luarea deciziilor care îi privesc în mod direct, despre ce înseamnă să fii un cetățean activ și să te implici în comunitatea ta.

Pe tinerii din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România îi puteți urmări aici: Teens change the world.

La final, Georgiana a făcut un apel către profesori și i-a încurajat ca următoarea temă pentru elevii lor  să fie prezentarea lecției sub forma unui clip TikTok.

“Un astfel de exercițiu are mai multe beneficii. În primul rând, pentru a realiza clipul, copiii trebuie să aprofundeze și să înțeleagă lecția pentru a scoate ideile principale. În al doilea rând, trebuie să le învețe pentru a le prezenta într-un mod cât mai atractiv, iar al treilea beneficiu, prin distribuirea clipului pe TikTok,  informația va ajunge și va fi asimilată și de alți copii”, a spus Georgiana.

Acest articol face parte din proiectul Young Leaders Speak Out for European Values, derulat de Fundația World Vision România, cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Proiectul urmărește să ajute tinerii din România, prin dezvoltarea de abilități practice care le stimulează inițiativa și gândirea critică, să își descopere “vocea”, având astfel șansa de a deveni adevărați ambasadori ai participării și cetățeniei active democratice.

Exit mobile version