Toți profesorii din sistemul de învățământ să facă master didactic decontat de stat și stabilirea unui termen de grație pentru înscrierea la acesta, propunere pentru România Educată făcută de Consiliul Național al Elevilor

Foto: © Harry Rendón Mayorga | Dreamstime.com

Absolvirea unui master didactic de pregătire psihopedagogică decontat de stat pentru profesorii care deja sunt în sistem și stabilirea unui termen de grație pentru înscrierea la acesta, este una dintre propunerile pe care Consiliul Național al Elevilor le-a transmis pentru dezbaterile pe programul de implementare „România Educată”. Documentul publicat de CNE prevede și obligativitatea absolvirii unui master didactic de pregătire psihopedagogică în cazul în care, după terminarea studiilor superioare, absolventul dorește să intre în sistemul de învățământ.

Practic, prin aplicarea acestor două propuneri s-ar desființa actualele Departamente de Pregătire a Personalului Didactic (DPPD-uri) din universități, despre care reprezentanții CNE scriu în raport că „nu asigură o pregătire comprehensivă pentru viitorii profesori, ci doar atinge anumite aspecte generale adiacente profesiei didactice”.

Propunerea ca toți profesorii din sistem să urmeze un master didactic decontat de stat vine după ce reprezentanții Consiliului Național al Elevilor susțin că „odată intrat în sistemul de învățământ, formarea continuă devine un fenomen rar întâlnit în rândul dascălilor din România, din cauza faptului că procedura de pregătire a acestora este una învechită, iar cursurile oferite de casele corpului didactic nu se mulează întotdeauna pe realitatea de la clasă, iar motivația de a participa la un curs de formare devine, astfel, reprezentată de obținerea unei diplome pentru completarea portofoliului personal”.

Propunerile făcute de CNE includ și o evaluare anuală care să inclusă feedback-ul elevilor: „evaluarea anuală a cadrelor didactice – includerea feedbackului elevilor, evaluarea măsurii în care profesorul performează la clasă, ajută integrarea elevilor, oferă sprijin, stimulează performanța”.

Reprezentanții elevilor mai propun și „simplificarea procesului de evaluare anuală a cadrelor didactice și eliminarea componentei de „autoevaluare” a acestora, precum și stabilirea unor indici generali de performanță care să fie urmăriți în îndeplinirea acestui proces”.

„Introducerea unui număr minim de module de pregătire psihopedagogică parcurse anual de către profesori, astfel încât aceștia să beneficieze de formare continuă – module asigurate de CCD, decontate de stat”, este o altă măsură din documentul citat.

Propunerile CNE pot fi parcurse în documentul integral:

Propunerile vin în contextul în care Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre de guvern prin care ar fi trebuit să aprobe până pe 10 septembrie programul de implementare al viziunii „România Educată”. Ministrul Educației a anunțat, la cererea a peste 150 de organizații, că procedura de consultare a fost prelungită.

Ministrul Educației a spus, pe 10 septembrie, că termenul până la care Guvernul trebuie să prezinte un proiect de lege este 31 decembrie 2021, asta deși în Memorandumul aprobat de Guvern pe 14 iulie, în prezența președintelui Klaus Iohannis, prin care Cabinetul Cîțu și-a asumat implementarea conform planului a proiectului România Educată, termenul pentru pachetul legislativ era 1 octombrie. 

Aprobarea unei noi legi a educației a fost astfel amânată pentru 31 mai 2022.

Foto: © Harry Rendón Mayorga | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie

Exit mobile version