Trei din zece români sunt îngrijorați pentru că nu pot asigura o educație așa cum își doresc pentru copii / Dintre cei care economisesc, patru din zece strâng bani pentru educație – Studiu BCR – Cult Market Research

Foto: © Haywiremedia - Dreamstime.com

Principala sursă de îngrijorare din punct de vedere financiar pentru trei din zece români este incapacitatea financiară de a asigura o educație așa cum își doresc pentru copii. În același timp, un procent important este cel al românilor care economisesc pentru o educație mai bună a copiilor. Patru din zece români care economisesc se gândesc la viitorul copiilor, dar și la viitorul personal investind în educație, conform unui studiu sociologic realizat de Banca Comercială Română (BCR) și Cult Market Research, privind comportamentele de economisire și provocările financiare ale românilor.

Doar 47% dintre dintre angajații din România, cu vârste cuprinse între 30 – 45 de ani, reușesc să facă economii si lipsa unui fond de urgență este principala îngrijorare financiară pentru 44% dintre români, iar 75% dintre cei care reușesc să economisească bani lunar o fac pentru un astfel de fond, conform studiului.

6 din 10 angajați, cu vârste între 30 – 45 de ani, sunt îngrijorați de ideea de a se confrunta cu o cheltuială neașteptată pe care nu și-o pot permite, ceea ce evidențiază astfel o fragilitate financiară ridicată și absența unui fond de urgență.

Angajații cu copii se simt mai vulnerabili în lipsa unui fond de urgență decât cei care nu sunt părinți – doar 46% dintre cei cu copii reușesc să economisească, față de 51% în cazul celor fără copii – cea mai probabilă cauză fiind responsabilitățile financiare crescute pentru creșterea celor mici. 

Cheltuielile neașteptate, precum cele cuprinse între 301-1.000 de euro, destabilizează mai ușor familiile cu copii, în special pe cele cu copii mici, cu vârste cuprinse între 3-5 ani. Din datele adunate, o cheltuială neașteptată de 1.000 de euro ar afecta stabilitatea financiară pentru mai bine de o treime dintre respondenți, iar 26% ar fi afectați de sume între 501-1000 de euro.

Când vine vorba de economisire, scopul principal pentru majoritatea respondenților este crearea unui fond de urgență (75%), având dorința de a controla acest aspect vital. De cealaltă parte, dintre cei care nu reușesc să economisească, aproape trei sferturi menționează ca principal motiv costul mare al traiului – 40% spun că pur și simplu nu au fonduri suplimentare pentru a economisi regulat, chiar dacă lucrează cu normă întreagă, aspect care reliefează provocările de a pune bani deoparte. Totuși, 58% dintre cei care nu reușesc să pună bani deoparte declară că și-ar dori să implementeze un plan de economisire lunar.

”Studiul prezintă serioase motive de îngrijorare la nivelul societății, dar, în același timp, relevă și o doză de speranță. Ar trebui să fim cu toții preocupați că atât de mulți salariați români nu reușesc să pună bani deoparte pentru zile negre, mai ales în acest context socio-economic. Este și mai îngrijorător că una dintre cele mai vulnerabile categorii este chiar aceea care are nevoie de cea mai mare grijă și protecție în fața neprevăzutului: familiile cu copii.

Totuși, speranța vine din conștientizarea tot mai mare privind nevoia unui fond de urgență. Problema e că oamenii încă nu știu precis cum să procedeze și care sunt cele mai bune soluții pentru ei.

Iar aici ne-am propus noi să intervenim și o facem intensiv de aproape doi ani. Avem deja aproape 300.000 de români care au decis să lucreze un plan financiar gratuit împreună cu experții noștri din unități. Ne bucurăm că, prin acest plan, cei mai mulți dintre ei și-au schimbat vizibil obiceiurile și au conștientizat, în primul rând, necesitatea unui fond de urgență.

Dintre sutele de mii de dialoguri financiare sincere purtate de colegii mei în ultimele luni, vă pot spune că avem toate premisele pentru a construi împreună o Românie inteligentă financiar,” a declarat Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking BCR, conform comunicatului BCR.

Principalele rezultate ale studiului: 

Foto: © HaywiremediaDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version