Trei sferturi dintre prioritățile pentru 2020 ale Ministerului Educației pentru învățământul dual și profesional, copiate de la fostul Guvern

SURSA: pixabay.com

Unul dintre cele două obiective generale ale Ministerului pentru anul 2020 este acela de „corelare a programelor de studii cu cerințele de pe piața muncii”, potrivit Legi bugetului pentru anul viitor, aprobată de Guvern prin angajarea răspunderii în fața Parlamentului și consultată de Edupedu.ro. Atunci când sunt detaliate prioritățile și metodele de dezvoltare ale învățământului profesional și tehnic, circa 75% din program este copy-paste după cel al fostului guvern.

Iată care sunt, prin comparație în oglindă, metodele prin care Executivul vrea să dezvolte învățământul profesional și tehnic, după ce în primă fază anunță că va face această corelare „prin dezvoltarea de parteneriate cu partenerii socio-economici pentru dezvoltarea programelor din învățământul profesional dual și cel universitar, astfel încât să existe corelarea într-o măsura mai mare cu economia reala și cu prioritățile pe termen mediu și lung ale României”.

Din cele 12 prevederi, 3 sunt noi (25%), restul sunt luate cu copy-paste din textul fostului guvern. De remarcat că pentru acest domeniu al învățământului profesional au fost preluate de noul minister al Educației și Cercetării 90% din prevederile fostului minister al Educației Naționale.

Practic, singurele formulări noi sunt cele de la punctele 1, 3 și 4. Potrivit acestora promovarea invatamantului profesional si tehnic, a celui dual, se va face „corelat cu nevoile pietei muncii, inclusiv prin cresterea cifrei de scolarizare la aceasta forma de organizare a invatamantului profesional si tehnic”. Actualul guvern are în plan să și „actualizarea instrumentelor folosite pentru a descrie ocupatiile si calificarile, curricula si materialele curriculare conexe” și ar dori „dezvoltarea de programe de calificare/ formare continua, in functie de nevoile inregistrate pe piata muncii”. Restul „priorităților” sunt copiate cu totul din documentul de anul trecut.

Aflați care este starea învățământului profesional și tehnic, ce specializări produc aceste școli și câte locuri de muncă se găsesc pe piață cu astfel de calificări.

FOTO: pixabay.com

Exit mobile version