Trei sferturi dintre prioritățile pentru 2020 ale Ministerului Educației pentru învățământul dual și profesional, copiate de la fostul Guvern

13.211 vizualizări
SURSA: pixabay.com
Unul dintre cele două obiective generale ale Ministerului pentru anul 2020 este acela de „corelare a programelor de studii cu cerințele de pe piața muncii”, potrivit Legi bugetului pentru anul viitor, aprobată de Guvern prin angajarea răspunderii în fața Parlamentului și consultată de Edupedu.ro. Atunci când sunt detaliate prioritățile și metodele de dezvoltare ale învățământului profesional și tehnic, circa 75% din program este copy-paste după cel al fostului guvern.

Iată care sunt, prin comparație în oglindă, metodele prin care Executivul vrea să dezvolte învățământul profesional și tehnic, după ce în primă fază anunță că va face această corelare „prin dezvoltarea de parteneriate cu partenerii socio-economici pentru dezvoltarea programelor din învățământul profesional dual și cel universitar, astfel încât să existe corelarea într-o măsura mai mare cu economia reala și cu prioritățile pe termen mediu și lung ale României”.

Din cele 12 prevederi, 3 sunt noi (25%), restul sunt luate cu copy-paste din textul fostului guvern. De remarcat că pentru acest domeniu al învățământului profesional au fost preluate de noul minister al Educației și Cercetării 90% din prevederile fostului minister al Educației Naționale.

Practic, singurele formulări noi sunt cele de la punctele 1, 3 și 4. Potrivit acestora promovarea invatamantului profesional si tehnic, a celui dual, se va face „corelat cu nevoile pietei muncii, inclusiv prin cresterea cifrei de scolarizare la aceasta forma de organizare a invatamantului profesional si tehnic”. Actualul guvern are în plan să și „actualizarea instrumentelor folosite pentru a descrie ocupatiile si calificarile, curricula si materialele curriculare conexe” și ar dori „dezvoltarea de programe de calificare/ formare continua, in functie de nevoile inregistrate pe piata muncii”. Restul „priorităților” sunt copiate cu totul din documentul de anul trecut.

Aflați care este starea învățământului profesional și tehnic, ce specializări produc aceste școli și câte locuri de muncă se găsesc pe piață cu astfel de calificări.

FOTO: pixabay.com


2 comments
  1. Nene Mihai Peticila, spune-ne si noua, acest articol a fost scris la ordin…sau din proprie initiativa…? Fiindca doar inteligenta nu denota, istetime si bun simt nu mai arata….! Datorita oamenilor ca tine, tara asta coboara ca si nivel intelectual, iata, din cauza celor care atunci cand mintea-le slabita nu poate sa gaseasca o idee desteapta de comentat, inventeaza subiecte cu samanta de cearta, cu iz de sfada si de disputa, de parca n-ar fi destule de-astea pe la noi prin tara…. Neuronii matale n-a gasit altceva sa scrie, decat ca, iata, noul guvern copiaza, in legiferarile sale, pe cele ale vechiului guvern….! Si…care-i problema, Peticila Mihai, in loc sa spui ca, iata, noul guvern nu a plecat la modificat total si nemotivat, in multe randuri, cum facea coana Antonescu cu profesionalele (ai putea face un articol adevarat in care sa ne explici si noua ce-a avut in cap doamna atunci…? ) ci a pastrat lucrurile bune ale vechilor, fara alte porniri orgolioase si ambitii stupide de a face altfel decat psd-istii (nu pot scrie cu majuscule, iarta-ma….!) ? Arunci ca o baba tzatza de la marginea santului care nu face altceva decat sa stea si sa critice pe cei care lucreaza ceva prin sat…in sensul acela (daca poti sa intelegi…) spus de poet…:” …ce-ai cu noi, ma, pentru ce sa dam cu var…?”. Revizuieste-te, nea Peticila, pentru ca altfel tot un petic usor de inlocuit vei ramane, si usor de pus pe colo, pe colo, pe colo….!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației: 25.257 de elevi s-au înscris în învățământul profesional, dual și liceal tehnologic / În medie, elevii au completat câte 16 opțiuni în fișele de admitere la liceu

Astăzi au fost repartizați 113.480 de elevi în învățământul liceal de stat, dintre care 68.564 de candidați la filiera teoretică și 44.916 candidați la filiera tehnologică, anunță Ministerul Educației. Alți…
Vezi articolul

Prima clasă de învățământ dual din Sighișoara, cu specializarea “Mecanic utilaje și instalaţii în industrie”, înființată din anul școlar 2022-2023 printr-un parteneriat cu două companii

Elevii din Sighişoara se pot şcolariza, pentru prima oară începând cu anul 2022-2023, prin sistemul de învăţământ dual pentru meseria de mecanic de utilaje şi instalaţii în industrie, în baza unui…
Vezi articolul

Restaurantele să poată contracta școlile, propunere pentru noua lege făcută de Dragoș Anastasiu, antreprenor și lider al alianței „O voce pentru Educație”: Gândiți-vă că apare o nuntă, ai nevoie de 20 de tineri, să poți să ai posibilitatea de a contracta școala sau pe tinerii respectivi direct – VIDEO

Omul de afaceri Dragoș Anastasiu, antreprenor în domeniul HoReCa și lider al alianței „O voce pentru Educație”, a solicitat introducerea în proiectul legii Educației, aflat în dezbatere publică, a posibilității…
Vezi articolul

Învățământ profesional: Meserii.ro – platformă digitală care face legătura între elevi, școlile profesionale și cererea de pe piața muncii

  Organizaţia neguvernamentală CivicNet pune la dispoziția elevilor interesați de învățământul profesional și dual platforma Meserii.ro, o “harta interactivă a învăţământului profesional şi tehnic din România”, potrivit unui comunicat de…
Vezi articolul

Calculul mediei de admitere în învățământul dual și profesional 2023 a fost modificat – documente / Schimbarea are loc în timpul anului școlar și nu a fost anunțată / Ligia Deca, în urmă cu o săptămână: Pot garanta că Ministerul Educației, cât voi fi ministru, nu va abdica de la principiul predictibilității

Media de admitere 2023 în învățământul dual și profesional se calculează diferit, potrivit unor ordine publicate în Monitorul Oficial. Concret, au fost modificate metodologiile-cadru de organizare și desfășurare în învățământul…
Vezi articolul