Trei sferturi dintre prioritățile pentru 2020 ale Ministerului Educației pentru învățământul dual și profesional, copiate de la fostul Guvern

13.215 vizualizări
SURSA: pixabay.com
Unul dintre cele două obiective generale ale Ministerului pentru anul 2020 este acela de „corelare a programelor de studii cu cerințele de pe piața muncii”, potrivit Legi bugetului pentru anul viitor, aprobată de Guvern prin angajarea răspunderii în fața Parlamentului și consultată de Edupedu.ro. Atunci când sunt detaliate prioritățile și metodele de dezvoltare ale învățământului profesional și tehnic, circa 75% din program este copy-paste după cel al fostului guvern.

Iată care sunt, prin comparație în oglindă, metodele prin care Executivul vrea să dezvolte învățământul profesional și tehnic, după ce în primă fază anunță că va face această corelare „prin dezvoltarea de parteneriate cu partenerii socio-economici pentru dezvoltarea programelor din învățământul profesional dual și cel universitar, astfel încât să existe corelarea într-o măsura mai mare cu economia reala și cu prioritățile pe termen mediu și lung ale României”.

Din cele 12 prevederi, 3 sunt noi (25%), restul sunt luate cu copy-paste din textul fostului guvern. De remarcat că pentru acest domeniu al învățământului profesional au fost preluate de noul minister al Educației și Cercetării 90% din prevederile fostului minister al Educației Naționale.

Practic, singurele formulări noi sunt cele de la punctele 1, 3 și 4. Potrivit acestora promovarea invatamantului profesional si tehnic, a celui dual, se va face „corelat cu nevoile pietei muncii, inclusiv prin cresterea cifrei de scolarizare la aceasta forma de organizare a invatamantului profesional si tehnic”. Actualul guvern are în plan să și „actualizarea instrumentelor folosite pentru a descrie ocupatiile si calificarile, curricula si materialele curriculare conexe” și ar dori „dezvoltarea de programe de calificare/ formare continua, in functie de nevoile inregistrate pe piata muncii”. Restul „priorităților” sunt copiate cu totul din documentul de anul trecut.

Aflați care este starea învățământului profesional și tehnic, ce specializări produc aceste școli și câte locuri de muncă se găsesc pe piață cu astfel de calificări.

FOTO: pixabay.com


2 comments
  1. Bine zis! Romanul este mereu carcotas.

  2. Nene Mihai Peticila, spune-ne si noua, acest articol a fost scris la ordin…sau din proprie initiativa…? Fiindca doar inteligenta nu denota, istetime si bun simt nu mai arata….! Datorita oamenilor ca tine, tara asta coboara ca si nivel intelectual, iata, din cauza celor care atunci cand mintea-le slabita nu poate sa gaseasca o idee desteapta de comentat, inventeaza subiecte cu samanta de cearta, cu iz de sfada si de disputa, de parca n-ar fi destule de-astea pe la noi prin tara…. Neuronii matale n-a gasit altceva sa scrie, decat ca, iata, noul guvern copiaza, in legiferarile sale, pe cele ale vechiului guvern….! Si…care-i problema, Peticila Mihai, in loc sa spui ca, iata, noul guvern nu a plecat la modificat total si nemotivat, in multe randuri, cum facea coana Antonescu cu profesionalele (ai putea face un articol adevarat in care sa ne explici si noua ce-a avut in cap doamna atunci…? ) ci a pastrat lucrurile bune ale vechilor, fara alte porniri orgolioase si ambitii stupide de a face altfel decat psd-istii (nu pot scrie cu majuscule, iarta-ma….!) ? Arunci ca o baba tzatza de la marginea santului care nu face altceva decat sa stea si sa critice pe cei care lucreaza ceva prin sat…in sensul acela (daca poti sa intelegi…) spus de poet…:” …ce-ai cu noi, ma, pentru ce sa dam cu var…?”. Revizuieste-te, nea Peticila, pentru ca altfel tot un petic usor de inlocuit vei ramane, si usor de pus pe colo, pe colo, pe colo….!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nu avem profesori, instructori capabili să utilizeze resurse tehnologice avansate în învățământul profesional, spune ministrul Educației: Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți de la nivelul operatorilor economici să poată avea acces în școală

Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți, de la nivelul operatorilor economici, să poată avea acces în școală, susține ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Acesta a vorbit despre dotările pe…
Vezi articolul

Reforma liceelor profesionale din Franța, contestată pentru al doilea an la rând de profesori, care anunță grevă pe 12 decembrie. Tăieri de posturi în schimbul unui număr mai mare de ore de practică în companii, printre nemulțumiri

Sindicatele din învățământul profesional francez cheamă din nou personalul la grevă pe 12 decembrie, pentru a cere retragerea proiectului de reformă a liceului profesional, potrivit FranceInfo. Reforma, prezentată de președintele…
Vezi articolul

Practică de Black Friday în cel mai mare centru logistic din Europa Centrală și de Est pentru aproape 90 de elevi din învățământul dual de la două școli din județul Giurgiu. Mărguța Căpitanu, coordonator de practică eMag: Vor fi alături de noi două săptămâni, în intervalul orar 9-15, conform programei școlare. Le asigurăm transportul și o masă caldă

89 de elevi din învățământul dual vor face practică de Black Friday la eMAG, după cum a declarat pentru Edupedu.ro Mărguța Căpitanu, HR Manager Operations al companiei și coordonator de…
Vezi articolul

Peste 21 de milioane de euro/proiect. Consorții de învățământ dual formate din licee tehnice, universități, companii și primării – Ministerul Educației lansează Ghidul solicitantului: Elevii înscriși în învățământul dual de nivel liceal vor putea urma programele de învățământ universitar

Ghidul Solicitantului „Program- pilot pentru dezvoltarea consorțiilor integrate pentru învățământ dual” a fost lansat în dezbatere de Ministerul Educației joi seara. Proiectul este finanțat prin PNRR și face parte din…
Vezi articolul

Ministerul Educației și Cercetării „va identifica rapid soluții alternative de finanțare”, dacă cele trei campusuri școlare rurale de aproape 30 milioane euro nu vor fi finalizate din fondurile PNRR până în iunie 2026

Ministerul Educației și Cercetării „va identifica rapid soluții alternative de finanțare”, dacă cele trei campusuri școlare rurale de aproape 30 milioane euro nu vor fi finalizate până pe 30 iunie…
Vezi articolul