Umbrela sindicală Education International: Cinci “piloni” pentru întoarcerea la școală după criza Covid-19

Foto: Pexels.com

Echitatea, transparența deciziilor și siguranța sunt câteva dintre criteriile-cheie pentru procesul “întoarcerii la școală”, listate de organizația sindicală globală Education International într-un briefing dat publicității marți. Briefing-ul prezintă o sinteză a principalelor poziții sindicale cu privire la reluarea procesului de învățământ după șocul produs de pandemia Covid-19.

Briefing-ul citat pleacă de la premisa că “resetarea” educației va fi un proces de durată, dar care, susține mișcarea sindicală, trebuie să urmeze câteva principii majore. Principiile sunt descrise drept o “foaie de parcurs” pentru relansarea școlii pe baza învățămintelor trase din criza Covid-19.

Principalele considerații ale documentului Educational International:

Echitatea trebuie să fie în centrul oricărei măsuri, deoarece pandemia și închiderea școlilor au adâncit diferențele între elevii din medii favorizate și elevii dezavantajați. Implicații pentru elaborarea de politici:

Resetarea școlii, sub impactul predării online, dar și în funcție de nevoia ca școala fizică să rămână în centrul procesului educațional. Implicații pentru elaborarea de politici:

Măsuri economice și de finanțare a educației: EI pleacă de la premisa că austeritatea nu funcționează în acest domeniu, deoarece subminează capacitatea societății de a se reînnoi și de a-i face pe oameni să controleze schimbarea, în loc să devină victimele ei. Implicații:

Cei cinci piloni pentru redeschiderea școlilor, în opinia Education International:

1. Autoritățile publice să se angajeze în dialog continuu cu organizațiile cadrelor didactice. Trebuie avută în vedere și posibila suplimentare a volumului de muncă, dacă predarea față-în-față se va desfășura în paralel cu cea online

2. Să fie asigurate siguranța și sănătatea comunităților din educație (elevi, profesori, personal). Toate școlile și instituțiile să fie echipate să asigure condiții îmbunătățite de igienă, participanții să fie instruiți, iar elevii expuși riscurilor sau care au membri de familie din categoriile vulnerabile să fie sprijiniți.

3. Echitatea să devină o prioritate maximă, în centrul tuturor planurilor de tranziție, iar autoritățile să aibă în vedere că elevii și profesorii din medii dezavantajate sunt cei care au suferit și cel mai puternic impactul pandemiei.

4. Sprijin pentru bunăstarea fizică și emoțională, care să fie asigurat și elevilor, și personalului didactic.

5. Să existe încredere în profesionalismul cadrelor didactice, care trebuie consultate pentru toate măsurile de revenire la predarea față în față.

Foto: Pexels.com

Exit mobile version