Vor fi încheiate una sau două medii în anul școlar 2022-2023, spune ministrul Educației

Foto: INQUAM Photos - Octav Ganea

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că vor fi încheiate una sau două medii, în funcție de rezultatul consultărilor, în anul școlar viitor: „Se poate încheia o medie, dacă acesta va fi rezultatul, și la finalul celor două module de învățare. (…) Ori una, ori două, vom vedea care este rezultatul”, la stirileprotv.ro, când a fost întrebat de câte ori vor fi încheiate mediile elevilor pe parcursul celor 5 module.

Acesta a precizat că în luna aprilie au loc consultările cu privire la modificările din ROFUIP (Regulamentul cadru de organizare și funcționare a funcționare a unităților de învățământ preuniversitar), aspecte ce vizează inclusiv numărul de medii încheiate pentru anul școlar 2022-2023.

Dacă vor fi încheiate două medii pe an, situația ar fi asemănătoare cu cea actuală. În structura anilor școlari trecuți, mediile erau încheiate atât la sfârșitul semestrului I, în perioada decembrie-ianuarie, cât și la sfârșitul celui de-al doilea semestru, în luna iunie.

Ministrul Cîmpeanu a subliniat că elevilor nu le vor fi încheiate medii pe fiecare dintre cele cinci module: „ S-a indus o idee falsă referitor la posibila obligație de a încheia medii pe fiecare dintre cele cinci module de învățare, perioade de învățare, total fals. Asta vă spun încă de pe acum, înainte de a finaliza aceste consultări, că nu va fi necesar. Este un nonsens. Nu vor fi încheiate medii pe fiecare dintre cele cinci module de învățare”.

Moderatoare: Așadar va fi o medie la finalul anului.

Sorin Cîmpeanu: Se poate încheia o medie, dacă acesta va fi rezultatul, și la finalul celor două module de învățare. (…) Ori una, ori două, vom vedea care este rezultatul. În niciun caz – cinci medii. 

Despre evaluările de la începutul și sfârșitul anului școlar, Sorin Cîmpeanu a spus că „aceste lucruri vor fi clarificate și trebuie să fie clădite clarificate pe parcursul acestei luni, aprilie, prin dialog cu cei care sunt specialiști în științele Educației, și vor face parte din modificarea ROFUIP”.

Întrebat dacă vor fi schimbări în structura de notare, acesta a răspuns că „structura de notare nu face parte din structura anului școlar. Face face din Regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar, care are dezbateri în curs, care se vor finaliza în această lună și vor fi anunțate”. 

El a precizat că propunerea unor evaluări standardizate, la început și la sfârșit de an școlar, a venit din partea Consiliului Național al Elevilor și „face sens și din punctul meu de vedere, ca ministru al Educației”.

„Partea cu standardizarea evaluării, o evaluare predictivă – la început de an școlar – și o evaluare sumativă – la final de an școlar – este o solicitare a elevilor, este o solicitare a Consiliului Național al Elevilor, care face sens și din punctul meu de vedere, ca ministru al Educației, și din punct de vedere al experților în științe ale Educației. Modul în care va fi implementată această solicitare va fi anunțat atunci când va fi consolidat, dar sunt două lucruri diferite. Evaluarea ritmică de către fiecare profesor, pe fiecare disciplină, de-a lungul întregului an școlar, care este un lucru clar, depinde de fiecare profesor și nevoia de evaluări standardizate, predictive la început de an școlar, pentru a vedea unde se găsesc elevii după o perioadă de vacanță mai lungă. (…)”, a menționat Sorin Cîmpeanu.

Amintim că solicitarea Consiliului Național al Elevilor (CNE) este ca încheierea unei singure medii pe an: „Propunerea pe care am făcut-o în Comisia de Dialog Social atât alături de reprezentanții părinților, cat și de alți parteneri de dialog social a fost aceea a încheierii unei singure medii pe an”. Președintele CNE este de părere că va fi eliminată „presiunea constantă pe elevi și fuga după note, care iarăși era o problemă.

Mai amintim că structura anului școlar 2022-2023 a fost publicată în Monitorul Oficial și este organizată pe 5 module de învățare.

Anul școlar 2022—2023 este structurat astfel:

Citește și:
O singură medie pe an, din notele pe care elevul le primește pentru evaluarea periodică și evaluarea ritmică, care nu se rezumă doar la teste – propunerile Consiliului Național al Elevilor pentru modificarea ROFUIP / Robert Avram, președintele CNE: Trebuie să formăm cadrele didactice în așa fel încât să poată depăși bariera subiectivismului în evaluare
BREAKING Structura anului școlar 2022-2023 a fost publicată în Monitorul Oficial. Școala începe pe 5 septembrie 2022, este organizată pe 5 „module de învățare” și are 5 vacanțe
Exit mobile version