Vor fi încheiate una sau două medii în anul școlar 2022-2023, spune ministrul Educației

45.625 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că vor fi încheiate una sau două medii, în funcție de rezultatul consultărilor, în anul școlar viitor: „Se poate încheia o medie, dacă acesta va fi rezultatul, și la finalul celor două module de învățare. (…) Ori una, ori două, vom vedea care este rezultatul”, la stirileprotv.ro, când a fost întrebat de câte ori vor fi încheiate mediile elevilor pe parcursul celor 5 module.

Acesta a precizat că în luna aprilie au loc consultările cu privire la modificările din ROFUIP (Regulamentul cadru de organizare și funcționare a funcționare a unităților de învățământ preuniversitar), aspecte ce vizează inclusiv numărul de medii încheiate pentru anul școlar 2022-2023.

Dacă vor fi încheiate două medii pe an, situația ar fi asemănătoare cu cea actuală. În structura anilor școlari trecuți, mediile erau încheiate atât la sfârșitul semestrului I, în perioada decembrie-ianuarie, cât și la sfârșitul celui de-al doilea semestru, în luna iunie.

Ministrul Cîmpeanu a subliniat că elevilor nu le vor fi încheiate medii pe fiecare dintre cele cinci module: „ S-a indus o idee falsă referitor la posibila obligație de a încheia medii pe fiecare dintre cele cinci module de învățare, perioade de învățare, total fals. Asta vă spun încă de pe acum, înainte de a finaliza aceste consultări, că nu va fi necesar. Este un nonsens. Nu vor fi încheiate medii pe fiecare dintre cele cinci module de învățare”.

Moderatoare: Așadar va fi o medie la finalul anului.

Sorin Cîmpeanu: Se poate încheia o medie, dacă acesta va fi rezultatul, și la finalul celor două module de învățare. (…) Ori una, ori două, vom vedea care este rezultatul. În niciun caz – cinci medii. 

Despre evaluările de la începutul și sfârșitul anului școlar, Sorin Cîmpeanu a spus că „aceste lucruri vor fi clarificate și trebuie să fie clădite clarificate pe parcursul acestei luni, aprilie, prin dialog cu cei care sunt specialiști în științele Educației, și vor face parte din modificarea ROFUIP”.

Întrebat dacă vor fi schimbări în structura de notare, acesta a răspuns că „structura de notare nu face parte din structura anului școlar. Face face din Regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar, care are dezbateri în curs, care se vor finaliza în această lună și vor fi anunțate”. 

El a precizat că propunerea unor evaluări standardizate, la început și la sfârșit de an școlar, a venit din partea Consiliului Național al Elevilor și „face sens și din punctul meu de vedere, ca ministru al Educației”.

„Partea cu standardizarea evaluării, o evaluare predictivă – la început de an școlar – și o evaluare sumativă – la final de an școlar – este o solicitare a elevilor, este o solicitare a Consiliului Național al Elevilor, care face sens și din punctul meu de vedere, ca ministru al Educației, și din punct de vedere al experților în științe ale Educației. Modul în care va fi implementată această solicitare va fi anunțat atunci când va fi consolidat, dar sunt două lucruri diferite. Evaluarea ritmică de către fiecare profesor, pe fiecare disciplină, de-a lungul întregului an școlar, care este un lucru clar, depinde de fiecare profesor și nevoia de evaluări standardizate, predictive la început de an școlar, pentru a vedea unde se găsesc elevii după o perioadă de vacanță mai lungă. (…)”, a menționat Sorin Cîmpeanu.

Amintim că solicitarea Consiliului Național al Elevilor (CNE) este ca încheierea unei singure medii pe an: „Propunerea pe care am făcut-o în Comisia de Dialog Social atât alături de reprezentanții părinților, cat și de alți parteneri de dialog social a fost aceea a încheierii unei singure medii pe an”. Președintele CNE este de părere că va fi eliminată „presiunea constantă pe elevi și fuga după note, care iarăși era o problemă.

Mai amintim că structura anului școlar 2022-2023 a fost publicată în Monitorul Oficial și este organizată pe 5 module de învățare.

Anul școlar 2022—2023 este structurat astfel:

  • cursuri: de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022; 
    • vacanță: de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022; 
  • cursuri: de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022; 
    • vacanță: de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023; 
  • cursuri: de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz; 
    • vacanță: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 6—26 februarie 2023; 
  • cursuri: de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până joi, 6 aprilie 2023; 
    • vacanță: de vineri, 7 aprilie 2023, până marți, 18 aprilie 2023; 
  • cursuri: de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023; 
    • vacanță: de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023. 
Citește și:
O singură medie pe an, din notele pe care elevul le primește pentru evaluarea periodică și evaluarea ritmică, care nu se rezumă doar la teste – propunerile Consiliului Național al Elevilor pentru modificarea ROFUIP / Robert Avram, președintele CNE: Trebuie să formăm cadrele didactice în așa fel încât să poată depăși bariera subiectivismului în evaluare
BREAKING Structura anului școlar 2022-2023 a fost publicată în Monitorul Oficial. Școala începe pe 5 septembrie 2022, este organizată pe 5 „module de învățare” și are 5 vacanțe

5 comments
  1. Teoretic, cinci module de invatare inseamna cinci perioade de predare/invatare a unor notiuni diferite. Adica cel putin o nota/modul, ca altfel a trecut timpul degeaba 😀
    Prin urmare, de la situatia curenta, o materie cu un numar mic de ore va trece la un numar total mai mare de note.

  2. O medie , două…Sau trei , poate patru…Mai vedem . Ne consultăm cu cei din CNE , vedem cu ce le mai suflăm în … pânze . Că profesorii nu sunt consultați defel , evident. Ce treabă au ei cu învățământul ?
    Cum spunea cineva : moartea să mai stea în învățământ !

  3. Dom’ ministru de la educație, în limba română se zice “are sens”, nu “face sens”!
    În rest, o nebuloasă totală! Schimbi structura anului școlar și apoi “dezbați” cum o corelezi cu procesul de învățământ???
    De viziune și coerență s-a auzit în ministerul ăsta?
    CU SIGURANȚA, vor urma alte schimbări de formă, iar prin școli fiecare va face după cum va putea și considera…

  4. 2 medii a cate 2 note e mai mult decat suficient incat sa nu alergam dupa note si in acelasi timp sa mentinem in priza elevul pana la a doua nota. Astfel, fiecare profesor ar avea libertatea sa puna minim 2 note pana la Craciun si inca minim 2 note pana la vacanta de vara. Astfel vom avea 2 medii a cate minim 2 note.

  5. ,,Asta vă spun încă de pe acum, înainte de a finaliza aceste consultări…..”

    Cam asta ar fi sinteza mandatului de pseudoministru.

    Decizii personale aberante nefundamentate si ,, consultări” de ochii lumii sau pt a mima democrația.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Burse de performanță de 1.200 de lei și burse sociale de 1.050 de lei pentru studenții de la Universitatea din București, din anul universitar 2023-2024. Instituția a publicat metodologia de acordare, calendarul etapelor și modele de cereri – documente

Bursele de performanță vor fi de 1.200 de lei și bursele sociale de 1.050 de lei pe lună, pentru studenții Universității din București, după ce instituția de învățământ superior a…
Vezi articolul