97% dintre români susțin formarea competențelor digitale la toate nivelurile, în școli și universități, arată Eurobarometrul nevoilor de educație digitală / Aceste competențe sunt esențiale pentru participarea la viața societății, cred 9 din 10 respondenți din România, țara membră UE cu cele mai slabe rezultate în domeniu

Sursa: Eurobarometru - educatie digitala

Vasta majoritare a europenilor apreciază că este necesară formarea competențelor la toate nivelurile, atât în școală, cât și la universitate, pentru că aceste competențe sunt esențiale pentru participarea la viața societății. Iar procentul românilor care cred aceste lucruri este și mai mare și se apropie de 100%, potrivit unui studiu eurobarometru privind „Nevoile viitoare în educația digitală”, dat publicității de Comisia Europeană.

Astfel, 97% dintre români cred (67% în foarte mare măsură, 30% în mare măsură) că aceste competențe digitale ar trebui să fie predate tuturor, în școală și universitate.

Iar 92% dintre români (55% în foarte mare măsură, 37% în mare măsură) apreciază competențele digitale drept esențiale pentru participarea la viața societății, de la operațiuni bancare la servicii de sănătate sau implicarea în comunitate.

Respondenții din România sunt de acord în mai mare măsură decât media europeană la toate întrebările referitoare la sprijinul lor pentru formarea și educația digitală, mai puțin în ceea ce privește interdicția dispozitivelor digitale în școli. 

La acest capitol, doar 61% dintre români sunt de acord în foarte mare măsură (27%) sau mare măsură (34%) cu interdicția privind folosirea telefoanelor mobile sau a altor dispozitive digitale personale în școală. Media europeană, în cazul celor care sprijină această interdicție, este mai mare, de 69%.

Pe de altă parte, în ceea ce privește folosirea AI în educație:

În același timp:

Sondajul Eurobarometru a fost realizat în mai a.c., pe un eșantion total de 25.781 de persoane, dintre care 1.000 au fost intervievate în România.

Context: România – codașă în Europa la competențe digitale

Amintim că România este codașă în Europa în ceea ce privește competențele digitale. Ultimul Monitor al Educației și Formării, dat publicității în noiembrie de Comisia Europeană, integrează datele ultimului studiu internațional ICILS (2023), potrivit căruia România raportează o pondere de 74% a elevilor cu nivel scăzut al competențelor digitale, mult mai mare decât media de 42,5% înregistrată la nivel european, în condițiile în care ținta europeană pentru acest indicator al rezultatelor educației este de 1%.

O altă analiză recentă a Comisiei Europene a arătat că România era, în 2023, țara UE cu cea mai mare pondere a tinerilor de 16-29 de ani care au competențe digital reduse sau foarte reduse (peste 50%), dar unde cei mai mulți tineri cred că au primit educația necesară și au căpătat competențele pentru a identifica dezinformările.

Exit mobile version