Asociația Elevilor din Constanța critică “incapacitatea și dezinteresul” ministrului Ligia Deca, în asigurarea unui sistem educaţional “funcţional şi calitativ”, după rezultatele PISA 2022 / Elevii îi solicită demisia

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) solicită ministrului Ligia Deca demisia de onoare “în urma dovedirii incapacităţii şi dezinteresului în asigurarea unui sistem educaţional funcţional şi calitativ”. Într-un comunicat de presă, Asociația Elevilor din Constanța motivează cererea subliniind rezultatele testării PISA 2022, care plasează România pe penultimele locuri la toate cele 3 evaluări principale. De asemenea, AEC mai spune că România este pe ultimul loc și în “Monitorul Educaţiei şi Formării”, un raport anual întocmit de Comisia Europeană, despre care a scris Edupedu.ro.

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) solicită demisia ministrului Educaţiei, Ligia Deca, “în urma clasării României pe ultimele locuri în rapoartele europene ce privesc calitatea educaţiei”, potrivit unui comunicat de presă.

“În rândul ţărilor din Uniunea Europeană ce au participat la testare, România se clasează pe penultimul loc, fiind înaintea Bulgariei. La nivel general, ţara noastră apare pe locul 45 din 81 de ţări şi teritorii participante.

România înregistrează un regres semnificativ faţă de anii trecuţi. Ţara noastră se află la un nivel similar cu Serbia şi Grecia, făcând parte din a treia categorie, cea a statelor cu rezultate sub media OECD.

Solicităm demisia de onoare a actualului ministru al Educaţiei în urma dovedirii incapacităţii şi dezinteresului în asigurarea unui sistem educaţional funcţional şi calitativ”, scrie AEC.

Nu doar rezultatele testării PISA 2022 sunt aduse în discuție de AEC, ci și raportul “Monitorul Educaţiei şi Formării”, un raport anual întocmit de Comisia Europeană, despre care a scris Edupedu.ro. Potrivit documentului, România este pe ultima poziție la aproape toți indicatorii care măsoară calitatea și importanța Educației în Uniunea Europeană, potrivit ediției 2023 a Monitorului Educației și Formării. 

“Din cauza unui sistem educaţional şubred, mulţi dintre copiii români nu sunt daţi la grădiniţă, părăsesc şcoala de mici, nu au competenţe suficiente pentru a fi consideraţi alfabetizaţi funcţional, iar adulţii se opresc din a mai învăţa pe parcursul vieţii lor”, potrivit comunicatului de presă AEC.

Citește și:
Rezultatele PISA 2022 la Matematică: Penultima țară din Uniunea Europeană, în scădere cu 2 puncte față de testarea din 2018 și al treilea cel mai slab rezultat din istoria testării internaționale standardizate în România
BREAKING PISA 2022 România – penultima în UE și pe locurile 45-48 din 81 de țări și teritorii din lume, la cele trei evaluări principale: matematică, științe, citire / Aproape de 3 ori mai puțini elevi de top și de 2 ori mai mulți elevi sub pragul alfabetismului funcțional, față de media OCDE
Ligia Deca, despre rezultatele PISA 2022: Trebuie să creștem de la 5 la 7 elevi din 10 care să demonstreze competențe cel puțin minime la lectură, științe și matematică / Una dintre soluțiile ministrei: Testarea online periodică a nivelului de alfabetizare funcțională
Exit mobile version