CNSU: Toate școlile dintr-un județ trec în online, dacă se ocupă 75% din paturile de spital destinate COVID-19 din județul respectiv, potrivit noilor scenarii care intră în vigoare de luni / Rata de vaccinare a profesorilor a fost eliminată

Foto: © Eakrin Rasadonyindee - Dreamstime.com

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a decis în această seară să schimbe criteriile de la care școlile trec în sistem online. Acest lucru va depinde de rata de ocupare a paturilor ocupate cu bolnavi Covid-19, într-un județ. Elevii vor învăța de acasă dacă, în județ, rata de ocupare a paturilor din spitale este mai mare de 75%. (Hotărârea CNSU, la finalul articolului)

Măsura a fost propusă recent de ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, și a fost aprobată în ședința CNSU de joi seară. Sunt cel puțin 2 scenarii prevăzute în noua decizie:

Scenariul 1: Prezență fizică – rata de ocupare la nivel județean a paturilor COVID e cel mult 75%

Scenariul 2: Școală online – rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital COVID-19 e peste 75%;

Până în prezent, deschiderea școlilor cu prezență fizică era condiționată de rata de vaccinare a profesorilor, dacă era peste 60% într-o unitate de învățământ și de incidența cazurilor Covid-19 în oraș (școlile treceau la educație online la o rată de 3 cazuri la mia de locuitori). Aceste criterii nu mai apar în noile scenarii aprobate de CNSU. Așteptăm precizările autorităților dacă aceste scenarii sunt o completare la cele vechi sau le înlocuiesc.

HOTĂRÂREA nr. 3 din 13.01.2022:

Comitetul Național pentru Situații de Urgenţă adoptă prezenta

a) desfășurarea cursurilor cu prezență fizică la nivelul tuturor unităților de învățământ preuniversitar/conexe situate în județele în care rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital destinate îngrijirii pacienților COVID-19 este de cel mult 75%;

b) desfășurarea cursurilor în regim online la nivelul tuturor unităților de învățământ preuniversitar/conexe situate în județele în care rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital destinate îngrijirii pacienților COVID-19 este mai mare de 75%;

c) reluarea cursurilor cu prezență fizică, la nivelul tuturor unităților de învățământ preuniversitar/conexe situate în județele în care rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital destinate îngrijirii pacienților COVID-19 a fost mai mare de 75%, numai după ce aceasta scade sub 70% la nivel județean;

d) instituirea, în sarcina direcțiilor județene de sănătate publică și a municipiului București, a obligației de publicare pe site-ul propriu a ratei de ocupare a paturilor în fiecare săptămână, având ca zi de referință ziua de joi, pe baza datelor existente în platforma „Alerte MS”. La nivelul municipiului București și județului Ilfov, se va publica rata cumulată de ocupare a paturilor pentru cele două unități administrativ-teritoriale.

e) suspendarea cursurilor cu prezență fizică pentru o perioadă de 10 zile la nivelul unităților de învățământ preuniversitar/conexe, la apariția a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ antepreșcolar/preșcolar sau clasă de învățământ primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal.”

Foto: © Eakrin RasadonyindeeDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
12 ianuarie 2022: Elevii cer criterii noi pentru trecerea școlilor online/ Fiecare școală să decidă propriul scenariu în funcție de anumiți parametri
11 ianuarie 2022: Raed Arafat: Copiii să facă testele în clasă, sub supravegherea profesorilor – o soluție care poate să fie luată în considerare / Nu avem siguranța că elevii se testează acasă
7 ianuarie 2022: VIDEO Un nou algoritm de funcționare a școlilor în care să conteze și proporția persoanelor spitalizate. Ministrul Sănătății: Un algoritm care să fie rațional și să nu repete erorile majore în care școlile au fost închise când aveam 100 sau 200 de cazuri pe zi
Exit mobile version