Cîmpeanu, despre motivele pentru care o parte dintre elevii de clasa a VIII-a nu au fost înscriși la Evaluarea Națională 2022: Am avut mulți elevi care s-au depărtat de școală în acești doi ani de criză sanitară

Foto: INQUAM Photos - Octav Ganea

„Incapacitatea de a promova clasa terminală are legătură și cu faptul că, din păcate, neînțelegând importanța principiului că școlile se închid ultimele și se deschid primele pe timpul crizei sanitare, am avut mulți elevi care s-au depărtat de școală în acești doi ani de criză sanitară”, a declarat Sorin Cîmpeanu despre o parte din motivele pentru care peste 17 mii de elevi care figurau înscriși în clasa a VIII-a nu au fost înscriși la Evaluarea Națională 2022.

„Pe de altă parte, și cei care nu s-au depărtat de școală nu au fost capabili să dobândească acele competențe în așa fel încât să poată să încheie mediile din clasele terminale ca să se poată să se înscrie la Bacalaureat sau la examenul național.”, a mai spus ministrul Cîmpeanu.

Declarația completă a ministrului Educației despre motivele pentru care nu au fost înscriși elevii atât la Evaluarea Națională, cât și la BAC 2022:

Sorin Cîmpeanu: „Explicațiile sunt foarte clare. Dincolo de trendul demografic descendent bine-cunoscut, este vorba și de această renunțare la școală sau incapacitate de a promova clasa terminală, astfel încât să poți fi înscris la Evaluarea Națională sau la Bacalaureat. Incapacitatea de a promova clasa terminală are legătură și cu faptul că, din păcate, neînțelegând importanța principiului că școlile se închid ultimele și se deschid primele pe timpul crizei sanitare, am avut mulți elevi care s-au depărtat de școală în acești doi ani de criză sanitară. Pe de altă parte, și cei care nu s-au depărtat de școală nu au fost capabili să dobândească acele competențe în așa fel încât (profesorii – n.red) să poată să încheie mediile din clasele terminale ca să se poată să se înscrie la Bacalaureat sau la examenul național.

În plus, la nivelul evaluării naționale, pot să vă spun că au fost înscriși într-adevăr 155.000 de elevi de clasa a VIII-a din peste 171.000 de elevi care au început clasa a VIII-a. Deci, sunt peste 16.000 de elevi care au început clasa a VIII-a și nu fac parte dintre cei înscriși la Evaluarea Națională. Motivele sunt în primul rând generate de incapacitatea de a demonstra dobândirea acelor competențe pe baza cărora profesorii să le poată încheia mediile pe clasa a VIII-a pentru a se putea înscrie. Apoi, sunt cei care nu s-au prezentat astăzi și nu s-au prezentat din diverse motive: un motiv ar fi că unii dintre ei au decis deja să meargă la școli profesionale, deci nu sunt nevoiți să treacă prin examenul de Evaluare Națională. Am spus, este și acel motiv suplimentar, e drept, valabil doar pentru puțin peste 100 de elevi de top care nu au mai fost obligați să susțină evaluarea națională. Au putut să o susțină cei care au dorit să o susțină, dar ei au avut asigurat accesul la clasa a IX-a, la clasele de profil, fără susținerea examenului de Evaluare Națională.

Deci, îndepărtarea de școală pe parcursul crizei sanitare este un motiv și pierderile din perspectiva învățării generate de acest ”închide-deschide” școala, impus de către cei care la vremea respectivă au fost la cârma sistemului de sănătate. Ministerul Educației a explicat tot timpul că școlile nu trebuie să fie închise, puteți verifica în presă, din prima zi de mandat, am spus că școlile nu trebuie să fie închise. Faptul că n-am fost ascultat, îmi pare rău că trebuie s-o spun, se reflectă inclusiv în acest număr mare de elevi care au început clasa a VIII-a și nu s-au putut înscrie la examenul de Evaluare Națională.”

Citește și:
Peste 17.000 de elevi care au fost anul acesta în clasa a VIII-a nu au mai ajuns să fie înscriși la Evaluarea Națională 2022 – mai mult decât toți elevii înscriși în Capitală
Exit mobile version