Peste 17.000 de elevi care au fost anul acesta în clasa a VIII-a nu au mai ajuns să fie înscriși la Evaluarea Națională 2022 – mai mult decât toți elevii înscriși în Capitală

16.328 de vizualizări
Foto: EduPedu.ro
Peste 17 mii de elevi care figurau înscriși în clasa a VIII-a în luna aprilie, în perioada simulării Evaluării Naționale, nu au mai ajuns să fie înscriși la examenul de Evaluarea Națională 2022, potrivit calculelor făcute de Edupedu.ro pe baza datelor comunicate oficial de Ministerul Educației. Acești elevi pot fi fără situația școlară încheiată, repetenți sau corigenți, pentru că dacă ar fi fost absolvenți de clasa a VIII-a ar fi fost automat înscriși la Evaluarea Națională, în cazul acestor probe școlile făcând procedurile de înscriere, conform metodologiei examenului.

Concret, în anul 2021-2022, erau înscriși în clasa a VIII-a 172.822 de elevi, potrivit calculelor pe baza datelor Ministerului Educației, publicate odată cu rezultatele la simulările de examene.

Ministerul anunță că au fost înscriși la examenul propriu-zis, care începe marți, 155.820 de adolescenți, absolvenți de clasa a VIII-a. Diferența este de 17.002. Acest număr este echivalentul a peste 680 de clase de câte 25 de elevi fiecare, adică mai mult decât toți copiii din București înscriși la Evaluarea Națională 2021, de exemplu.

De menționat că toți elevii absolvenți ai clasei a VIII-a, indiferent dacă participă sau nu la Evaluarea Națională, indiferent de nota pe care o iau la Evaluarea Națională, au un loc asigurat la liceu sau în învățământul profesional, în interiorul învățământului obligatoriu.

Absolvenții clasei a VIII-a participă la Evaluarea Națională, examen național care reprezintă modalitatea de evaluare sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial.

Media generală obținută la Evaluarea Națională constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în învățământul liceal de stat.

Pentru anul școlar următor sunt alocate 130.600 de locuri la clasa a IX-a (învățământ cu frecvență zi) la nivel național și 11.000 de locuri pentru clasa a IX-a, învățământ cu frecvență seral și frecvență redusă, potrivit Hotărârii de Guvern care aprobă cifrele de școlarizare pentru anul școlar 2022-2023. Alte 60 de mii de locuri sunt în învățământul profesional.  

Reamintim că Edupedu.ro a arătat într-o analiză recentă că anul acesta sunt cei mai mulți elevi care nu s-au înscris la Bacalaureat, din ultimii 4 ani, deși erau în urmă cu două luni, înscriși în clasa a XII-a/a XIII-a. Este vorba despre peste 44.000 de tineri.

Calendarul Evaluării Naționale 2022

Examenul începe marți, 14 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română.

Joi, 16 iunie, se va desfășura proba la Matematică, iar vineri, 17 iunie, va avea loc proba la Limba și literatura maternă.

Primele rezultate vor fi afișate joi, 23 iunie, până la ora 14:00.

Contestațiile pot fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). 


4 comments
  1. Copilul meu este mai greu de cap,m-a implorat sa nu-l oblig sa se duca la examen sa se faca de ras. Vrea sa mearga la scoala profesionala,sa se faca bucatar. Mai multi colegi si prieteni au ales sa mearga la scoli profesionale,sa invete o meserie de sudor,sofer,mecanic, instalator. De ce trebuie sa mearga la examen daca nj merg la bac?

  2. Și anul trecut? În procente, față de numărul total de elevi înscriși în clasa a 8-a.

    Dar cu un an înainte? Dar cu doi ani înainte?

    Și care sunt motivele? Nu cumva cultura și / sau starea materială a familiei? Nu cumva unii din copiii ăștia sunt de mult în Franța sau Spania sau Grecia, unde muncesc pe tarla alături de părinți?

    Dacă ME are situația clară, cu cauze cu tot, poate o comunică și pe aceea.

    PS Poate că oamenii încep să se trezească la realitate – dacă ai 4, 8, 10 clase, poate termini liceul cu note mari, dar familia e săracă, sunt foarte mici șansele să ajungi la un nivel de trai mai bun decât al părinților tăi DOAR cu ajutorul școlii. Nu mai există mobilitate socială pe verticală de decenii întregi, fix cam de când am început să ne ”bucurăm” de capitalismul de risc. Așa că… Mai suntem unii care ne-am păstrat unele idealuri și încă ne zbatem, dar hoții își construiesc case iar cinstiții se culcă flămânzi, așa că toate poveștile nemuritoare cu școala care te scoate din sărăcie și munca ce e brățară de aur nu mai ajung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum resimt pandemia tinerii care vor să urmeze facultatea în străinătate, așa cum se întâmplă și cu mulți români. Un studiu Quacquarelli Symonds descrie șocul prin care trece învățământul superior global

Aproape două treimi dintre tinerii lumii care intenționau să înceapă facultatea într-o altă țară și-au văzut planurile date peste cap anul acesta. Iar opiniile lor diferă profund, adesea, de ceea…
Vezi articolul

Pilotarea testelor standardizate, de la finalul anului școlar trecut – o oportunitate ratată. Interviu cu cercetătorul Dacian Dolean: Volumul de muncă a fost imens, dar eforturile au fost inutile având în vedere că nu și-au atins scopul

Expertul în științele educației Dacian Dolean susține într-un interviu pentru Edupedu.ro că demersul de testare prin platforma privată a celor aproape 150.000 de elevi nu și-a atins scopul oficial, acela…
Vezi articolul

Sondaj IRES: 46% dintre părinții elevilor de 12-18 ani susțin că sunt vaccinați împotriva COVID. 16% dintre elevi sunt imunizați, dar 70% dintre părinții copiilor nevaccinați vor școală în format fizic fără să-i vaccineze

70% dintre părinții copiilor care nu sunt vaccinați, cu vârste între 12 și 18 ani, din România, vor ca elevii să meargă fizic la școală, dar să nu îi vaccineze,…
Vezi articolul

Daniel Funeriu, trei propuneri pentru o digitalizare reușită în Educație: Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național / Să stabilim cum creștem motivația / Să dăm vouchere pentru meditații cu o impozitare simplă ca să nu mai fie tabu

Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național, este una dintre cele trei propuneri făcute de Daniel Funeriu, ministru al Educației în…
Vezi articolul

Shanghai Ranking 2021 după domenii de studiu: Universitățile românești au o prezența modestă în clasamentele menționate de ministrul Cîmpeanu ca referință pentru finanțarea cercetării universitare / 8 din 14 apariții revin universităților din Cluj

Universitățile din România au și în acest an apariții modeste în clasamentele globale după domenii de studiu realizate de compania de consultanță Shanghai Ranking – Global Rankings of Academic Subjects…
Vezi articolul