Cîmpeanu, despre motivele pentru care o parte dintre elevii de clasa a VIII-a nu au fost înscriși la Evaluarea Națională 2022: Am avut mulți elevi care s-au depărtat de școală în acești doi ani de criză sanitară

2.936 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos/ Octav Ganea
„Incapacitatea de a promova clasa terminală are legătură și cu faptul că, din păcate, neînțelegând importanța principiului că școlile se închid ultimele și se deschid primele pe timpul crizei sanitare, am avut mulți elevi care s-au depărtat de școală în acești doi ani de criză sanitară”, a declarat Sorin Cîmpeanu despre o parte din motivele pentru care peste 17 mii de elevi care figurau înscriși în clasa a VIII-a nu au fost înscriși la Evaluarea Națională 2022.
  • Acești elevi pot fi fără situația școlară încheiată, repetenți sau corigenți, pentru că dacă ar fi fost absolvenți de clasa a VIII-a ar fi fost automat înscriși la Evaluarea Națională, în cazul acestor probe școlile făcând procedurile de înscriere, conform metodologiei examenului, după cum a scris Edupedu.ro.

„Pe de altă parte, și cei care nu s-au depărtat de școală nu au fost capabili să dobândească acele competențe în așa fel încât să poată să încheie mediile din clasele terminale ca să se poată să se înscrie la Bacalaureat sau la examenul național.”, a mai spus ministrul Cîmpeanu.

Declarația completă a ministrului Educației despre motivele pentru care nu au fost înscriși elevii atât la Evaluarea Națională, cât și la BAC 2022:

Sorin Cîmpeanu: „Explicațiile sunt foarte clare. Dincolo de trendul demografic descendent bine-cunoscut, este vorba și de această renunțare la școală sau incapacitate de a promova clasa terminală, astfel încât să poți fi înscris la Evaluarea Națională sau la Bacalaureat. Incapacitatea de a promova clasa terminală are legătură și cu faptul că, din păcate, neînțelegând importanța principiului că școlile se închid ultimele și se deschid primele pe timpul crizei sanitare, am avut mulți elevi care s-au depărtat de școală în acești doi ani de criză sanitară. Pe de altă parte, și cei care nu s-au depărtat de școală nu au fost capabili să dobândească acele competențe în așa fel încât (profesorii – n.red) să poată să încheie mediile din clasele terminale ca să se poată să se înscrie la Bacalaureat sau la examenul național.

În plus, la nivelul evaluării naționale, pot să vă spun că au fost înscriși într-adevăr 155.000 de elevi de clasa a VIII-a din peste 171.000 de elevi care au început clasa a VIII-a. Deci, sunt peste 16.000 de elevi care au început clasa a VIII-a și nu fac parte dintre cei înscriși la Evaluarea Națională. Motivele sunt în primul rând generate de incapacitatea de a demonstra dobândirea acelor competențe pe baza cărora profesorii să le poată încheia mediile pe clasa a VIII-a pentru a se putea înscrie. Apoi, sunt cei care nu s-au prezentat astăzi și nu s-au prezentat din diverse motive: un motiv ar fi că unii dintre ei au decis deja să meargă la școli profesionale, deci nu sunt nevoiți să treacă prin examenul de Evaluare Națională. Am spus, este și acel motiv suplimentar, e drept, valabil doar pentru puțin peste 100 de elevi de top care nu au mai fost obligați să susțină evaluarea națională. Au putut să o susțină cei care au dorit să o susțină, dar ei au avut asigurat accesul la clasa a IX-a, la clasele de profil, fără susținerea examenului de Evaluare Națională.

Deci, îndepărtarea de școală pe parcursul crizei sanitare este un motiv și pierderile din perspectiva învățării generate de acest ”închide-deschide” școala, impus de către cei care la vremea respectivă au fost la cârma sistemului de sănătate. Ministerul Educației a explicat tot timpul că școlile nu trebuie să fie închise, puteți verifica în presă, din prima zi de mandat, am spus că școlile nu trebuie să fie închise. Faptul că n-am fost ascultat, îmi pare rău că trebuie s-o spun, se reflectă inclusiv în acest număr mare de elevi care au început clasa a VIII-a și nu s-au putut înscrie la examenul de Evaluare Națională.”

  • Amintim că astăzi au susținut proba la Limba română absolvenții de clasa a VIII-a. Subiectele și baremele pot fi consultate aici.Joi, 16 iunie, se va desfășura proba la Matematică, iar vineri, 17 iunie, va avea loc proba la Limba și literatura maternă.
  • Primele rezultate vor fi afișate joi, 23 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice.
Citește și:
Peste 17.000 de elevi care au fost anul acesta în clasa a VIII-a nu au mai ajuns să fie înscriși la Evaluarea Națională 2022 – mai mult decât toți elevii înscriși în Capitală

1 comentariu
  1. Domnul. Ministru. Sorin. Câmpeanu
    Menține scoli în paragină,fara garduri
    Scoli fara elevi în care profesorii doar semnează condica ,este cazul celor cinci licee din judetul. Gorj pentru care Ministrul. Câmpeanu trebuia să răspundă la I. C. C. J ,dar nu s a prezentat conform citatiei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like
educația ecologică

Ce le cer elevii partidelor, înainte de alegerile parlamentare: Să introducă educația ecologică la orele de biologie, să restructureze Casele Corpului Didactic, clase de maximum 25 de elevi

Introducerea unui modul de educație ecologică în programa de la biologie sau chimie, pentru a-i ajuta pe elevi să înțeleagă fenomenul schimbărilor climatice, reformarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal și gimnazial…
Vezi articolul
Acces la învățarea online

Încă 137 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu, la nivel național – a anunțat Ministerul Educației. Aproape 12.000 de unități de învățământ sunt în scenariul verde, iar 5.233 în hibrid

Încă 137 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu, de luni și până astăzi, a anunțat Ministerul Educației. În buletinul publicat astăzi, 13 octombrie, instituția anunță că 654…
Vezi articolul

AUR solicită ministrului Educației să includă Limba Română, Istoria și Engleza în lista olimpiadelor școlare / As vrea să cred că eliminarea Limbii române și a Istoriei din cadrul olimpiadelor școlare este doar o scăpare, spune George Simion

Includerea Limbii Române, a Istoriei şi a Limbii Engleze în lista disciplinelor pentru care se vor organiza concursuri naţionale (Olimpiade) în anul şcolar 2021 – 2022, este solicitată ministrului Educației…
Vezi articolul