FSLI cere măsuri urgente ministerului Educației în cazul “șocant” de la Clejani, dar nu are nicio reacție la învățătoarea care a dat cu spray lacrimogen asupra a doi copii de 6 ani

Simion Hancescu si Ecaterina Andronescu la o conferinta FSLI / Foto: Facebook FSLI
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ solicită Ministerului Educației Naționale măsuri urgente privind creșterea numărului de psihologi școlari, dar și introducerea pazei și protecției în unitățile de învățământ din întreaga țară, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Reacția sindicatelor din Educație vine după ce în urmă cu două zile trei elevi au devastat Școala din Clejani, județul Giurgiu. Aceleași sindicate nu au avut nicio reacție când o învățătoare a pulverizat spray lacrimogen asupra a doi copii de 6 ani, iar acum este anchetată de Poliție.

UPDATE: FSLI a reacționat și la cazul de la Satu Mare, după sesizarea Edupedu

Cazul grav care s-a petrecut în școala din Clejani, județul Giurgiu, unde trei copii au vandalizat întreaga clădire, este ceva greu de conceput. Imaginile cu școala vandalizată din Clejani, județul Giurgiu sunt greu de descris, așa cum este greu de conceput că trei elevi, cu vârste sub 10 ani, au fost capabili să distrugă totul în calea lor. Sălile de clasă și holurile au fost devastate, iar școala nu poate fi, în acest moment, folosită, autoritățile făcând eforturi ca până la data de 20 septembrie să o reabiliteze, pentru a putea fi reluate cursurile“, scriu in comunicat cei de la FSLI.

Acest caz de o gravitate extremă ne arată, încă o dată, faptul că în toate unitățile de învățământ avem nevoie urgentă de psihologi școlari care să depisteze din timp astfel de comportamente și să poată interveni. Prin urmare, cerem Ministerul Educației Naționale și Guvernului României să adopte de urgență un act normativ prin care să fie mărit numărul de consilieri școlari în toate unitățile de învățământ.

Totodată, cerem autorităților să aplice legislația în vigoare și să asigure paza și protecția unităților de învățământ.

Dacă, cel puțin aceste două condiții ar fi fost respectate, în acest moment, nu ne-am fi confruntat cu un astfel de caz de vandalism, extrem de grav“, menționează comunicatul citat.

Este un caz extrem de grav, iar cei care trebuie să intervină în acest moment sunt polițiștii care, cu siguranță, au deschis o anchetă. Lucrurile nu trebuie lăsate așa, pentru că cineva trebuie tras la răspundere, cineva trebuie să plătească pentru daunele provocate, așa cum trebuie făcută și o anchetă socială în familiile copiilor“, cere Simion Hăncescu, preşedintele FSLI.

Reamintim că niciun sindicat din Educație nu a avut o reacţie în cazul petrecut în aceeaşi zi, miercuri 11 septembrie, când o învăţătoare a dat cu spray lacrimogen spre doi dintre elevii săi, în vârstă de 6 ani, de la clasa pregătitoare a unei şcoli din Satu Mare.

Potrivit declaraţiilor acordate Edupedu.ro de inspectorul şcolar general din judeţ, Călin Durla, învăţătoarea era cunoscută pentru probleme sale.Cu siguranță a luat note peste 6, însă vine la repartizare, ia un post și – din istoricul pe care eu îl țin minte ca inspector la resurse umane – nu a rezistat mai mult de o lună la nicio școalăStă 1, 2, 3 săptămâni, după care renunță de bunavoie“.

De asemenea, sindicatele din învățământ, care sunt reprezentantele cadrelor didactice, nu au avut nicio reacție când Ministerul Educației le-a permis din nou persoanelor cu note sub 5 la titularizare să vină la concursurile de angajare în școală în același an.

FOTO: Simion Hancescu si Ecaterina Andronescu la o conferinta FSLI/Facebook FSLI

Total
13
Shares
2 comentarii
  1. Actiune elevilor – efectul educatiei pe telefoane si ale neglijentei parintilor. Cum am mai spus intr-un comentariu, lipsa de respect a parintilor fata de scoala ca institutie si fata de dascali, se masoara in atitudinea copiilor lor. Asa se explica manifestarile lipsite de bun simt a elevilor in scoala si la ore, imitatie de tot mai proasta calitate a atitudinii parintilor. Culmea este ca toti sunt “incurajati” sa continue prin lipsa de reactie a ministerului si a angajatilor sai: ati vazut propuneri de modificari ale cadrului legal in ceea ce priveste functionarea scolilor?!
    Reactia invatatoarei? Nu inteleg de ce primeste catedra in fiecare an scolar daca este cunoscuta cu probleme? Asemenea atitudini aduc , cel putin, un grav prejudiciu de imagine asupra colectivului didactic din intreaga tara. Asta isi doresc respectabilii din minister? Se pare ca da, pentru ca stau bine pe scaunele lor pe bani buni, habar nu au de modul in care se desfasoara activitatile in scoli (in mod real!), de curricule, de dotari, de problemele cu care se confrunta toti actorii demersului didactic!
    Succes in noul an scolar!

  2. Dar nu și-a pus nimeni întrebarea DE CE? Ce i-a apucat? Dicută cineva cu acei copii, cu familiile lor, cu directorul școlii și dascălii? Îi ascultă cineva? Îi consiliază? Singura grijă a conducerii sindicatelor este să-și încaseze indemnizațiile consistente, să beneficieze din plin de diverse bonusuri: acces la baza tursitică, salarii plătite și la școala unde sunt titulari etc. Cei 1% din salariul personalului didactic, reținut automat pe statul de plată, ar trebui direcționat spre angajarea unor psihologi și consilieri pentru elevi. Sindicatele sunt în fieful PSD.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Ministrul Educației insistă că dezastrul arătat de PISA 2018 e doar în școlile care au susținut testarea și anunță analize în acele școli: Nu aș generaliza, nu aș spune că este o problemă chiar peste tot

Ministrul Educației insistă că rezultatele obținute de România la testele PISA nu reprezintă o imagine a întregului sistem de educație. “Vom face o analiză” a școlilor care au participat la…
Vezi articolul