FSLI reacționează și în cazul învățătoarei „spray”, după ce Edupedu a remarcat lipsa de atitudine

1.762 de vizualizări
FOTO: FSLI
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ reacționează și în cazul învățătoarei care le-a pulverizat spray lacrimogen în față celor doi elevi ai săi în vârstă de 6 ani, pe motiv că s-ar fi simțit amenințată, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „FSLI reprezintă interesele a peste 130 de mii de angajați din sistemul de educație, dar niciodată nu vom tolera comportamentul neadecvat sau, mai mult de atât, agresiv al cadrelor didactice”, scriu sindicliștii. Reacția vine după ce vineri Edupedu.ro a scris că „FSLI nu are nicio reacție la învățătoarea care a dat cu spray lacrimogen asupra a doi copii de 6 ani”.

„Educația nu înseamnă violență, iar școala nu este un teren de luptă! Acesta este mesajul pe care trebuie să îl înțeleagă, în egală măsură și cadrele didactice, dar și elevii și părinții”, mai scriu cei de la FSLI.

„Cazul de la Satu Mare, în care o învățătoare a fost reţinută pentru rele tratamente aplicate minorului şi purtare abuzivă, după ce a atacat, cu spray paralizant doi elevi care îi deranjau ora, arată, încă o dată, problemele mari cu care se confruntă sistemul de educație. Evaluările psihologice trebuie realizate periodic și într-un mod profesionist. Noi nu putem tolera un astfel de comportament venit mai ales din partea cadrelor didactice, care poate traumatiza copiii. Considerăm că astfel de persoane nu ar trebui să lucreze în sistemul de învățământ, iar în cazul în care se întâmplă, să fie luate măsuri imediate, atât din partea conducerilor școlilor, dar și din partea organelor abilitate”, potrivit documentului citat.

“Școala trebuie să fie un spațiu al educației, al dezvoltării emoționale și intelectuale, nu al violenței, al vandalismului sau al discriminărilor de orice gen. Nu tolerăm comportamentul agresiv al unei persoane a cărei menire este să îi îndrume pe copii. Ceea ce a făcut învățătoarea din Satu Mare este de condamnat. Nu are nicio justificare în fața unor copii de 6 și de 7 ani; are legătură cu incapacitatea de a-și face meseria, iar pentru acest motiv, acest cadru didactic trebuie sancționat și chiar eliminat din sistemul de educație. În școli avem nevoie de profesioniști, de oameni dedicați acestei nobile meserii, oameni care cultivă binele, nu oameni care fac rău. Întotdeauna la un comportament agresiv, se va răspunde cu unul agresiv. Este un adevăr faptul că ne confruntăm și cu situații în care victime ale agresiunilor făptuite de elevi sau părinți sunt cadrele didactice, dar răspunsul în fața acestor situații nu îl reprezintă tot un comportament violent, în care angajații din sistem ajung să îi rănească pe elevi. Cele două cazuri, de la Satu Mare și Giurgiu, petrecute la distanță de o zi, ne arată cât de mari sunt carențele în sistemul de învățământ românesc și că avem nevoie de măsuri prin care nici elevii și nici cadrele didactice să nu mai fie victime ale violenței din școli. Școala trebuie să redevină locul în care se face doar educație!”, a declarat Simion Hancescu, președinte FSLI.

FOTO: FSLI


1 comment
  1. Unde este noul statut al cadrului didactic promis? Care sunt criteriile de selectie a cadrelor didactice? De ce se discuta public despre sistemul de invatamant doar atunci cand se petrec evenimente socante sau cand se dau diversele examene? e ce mass-media se bazeaza doar pe reporteri care nu se documenteaza sificient in legatura cu specificul sistemului de invatamant?Si, mai ales, ce au facut sindicatele din invatamant la diversele negocieri cu guvernul si parlamentul atunci cand s-au “discutat” legile invatamantului, modificarile din sistem etc.?
    Cand vom afla raspunsurile la aceste intrebari (doar cateva!), va incepe schimbarea (in bine, sper!) in sistem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii din statele care performează la testele PISA au mai multe ore de științe decât media OCDE – raport Education at a Glance 2023 / Ligia Deca: În noile planuri-cadru ar fi de dorit să găsim niște formule în care să creștem apetitul pentru știință și curiozitatea copiilor. Proiectul care vizează predarea fizicii în mod experimental ajută enorm pentru alegerile pe care elevii le fac mai târziu

Unele dintre țările membre OCDE care au înregistrat printre cele mai mari scoruri în cadrul PISA 2018, inclusiv Estonia, Finlanda sau Coreea de Sud, figurează cu un număr superior de…
Vezi articolul

Ministerul Educației anunță că menține tezele. Sorin Cîmpeanu explică de ce sunt importante: Teza, ca orice evaluare, nu este o pedeapsă, ci ne ajută să înțelegem unde ne situăm cu adevărat, fără a ne minți pe noi înșine

Ministerul Educației anunță că “menține tezele, ca formă de evaluare a nivelului de cunoștințe și competențe ale elevilor”. Într-un comunicat emis de Minister și semnat de ministrul Sorin Cîmpeanu, se…
Vezi articolul