Cîmpeanu, despre plata orelor remediale din programul Școala după școală: Au fost făcute plăți integrale către patru județe, parțiale către alte 10 județe / Procesul de verificare, extrem de lent, inadvertențele, de ordinul sutelor de mii

Foto: © Valerii Honcharuk - Dreamstime.com

Au fost făcute plăți integrale către patru județe, parțiale către alte 10 județe, iar procesul de verificare a documentelor de raportare este „extrem de lent” și inadvertenţele ar fi de ordinul „sutelor de mii”, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, care a vorbit despre plata întârziată a orelor remediale la finalul ședinței de Guvern, transmite Agerpres.

„Au fost făcute plăți integrale către patru județe, parțiale către alte 10 județe. Procesul de verificare a documentelor de raportare este extrem de lent, pentru că sunt trei rânduri de documente: în primul rând, avem elev-profesor, avem documente de raportare din partea școlii și documente din partea inspectoratului.

Spre exemplu, dacă avem o situație în care o raportare ne dă 30 de ore, a doua raportare 40, a treia 50 de ore, trebuie făcute verificări și aceste verificări trebuie să fie punctual pentru fiecare din cei peste 240.000 de elevi înscriși în Programul național de ore remediale. Această verificare se face cu cei 14 angajați ai Unității de management proiecte cu finanțare externă, care mai au și alte atribuții.

Este de datoria Ministerului Educației să găsească soluții pentru a angaja personal astfel încât să se fluidizeze acest proces de verificare absolut necesar, pentru că nimeni nu își pune semnătura până când nu a verificat și nu a adus la un numitor comun aceste inadvertențe de raportare. Iar inadvertențele, v-am spus, sunt de ordinul sutelor de mii”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Acesta a mai spus că programul de ore remediale trebuie să continue, iar Ministerul Educaţiei trebuie să lupte pentru a obţine sume mai semnificative în acest sens.

„Avem deja sumele avansate prin POCU pentru învăţământul primar şi gimnazial şi sumele avansate prin proiectul Romanian Secondary Education, pentru învăţământul liceal. Aceste sume sunt, să spunem, bune pentru început. Având în vedere amploarea pierderilor educaţionale, acest program trebuie să continue şi Ministerul Educaţiei are datoria să lupte pentru sume mai mari decât am avut în acest an pentru educaţia remedială”, a precizat ministrul Educaţiei.

El a adăugat că orele remediale au fost eficiente, rezultate fiind reflectate şi în simulările pentru examenele naţionale.

„Orele remediale au început în luna martie. Au fost organizate simulările pentru examenele naţionale, pentru Bacalaureat şi examenul de Capacitate, au fost organizate simulări pentru elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Aceste rezultate au fost peste aşteptări în raport cu dificultăţile întâmpinate. Acest lucru ne îndreptăţeşte să credem că au fost eficiente aceste ore remediale. Opinia mea, ca ministru al Educaţiei, este că aceste ore remediale sunt necesare, dar sunt mult prea puţin faţă de amploarea pierderilor. Sunt convins că numărul elevilor care au suferit pierderi este mult mai mare decât cei 246.000 înscrişi în programul naţional de ore remediale”, a spus acesta. 

Reamintim că Sorin Cîmpeanu a declarat luni, 14 iunie, că „astăzi vor începe plățile pentru orele remediale în județele care au raportat corect și au putut fi verificate, documentația fiind completă. Ministerul Educației a virat sumele aferente plății orelor remediale pentru toate județele încă de acum 3 săptămâni către UMPFE (Unitatea de Management Proiecte cu Finanțare Europeană)” (n. red. adică managerul proiectului, direcția din cadrul ministerului care se ocupă de acest proiect).

Cronologia programului și a plăților este următoarea:

Photo 197063192 © Valerii HoncharukDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version