Plata orelor remediale, nici la Paște, nici la Înălțare. Ministrul Educației promite din nou profesorilor care au făcut zeci de ore suplimentare cu elevii că „astăzi vor începe plățile”, dar doar „în județele care au raportat corect”

8.444 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: ISJ Iași
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, promite din nou profesorilor care au făcut ore suplimentare, de remediere, cu elevii din clasele I-VIII că „astăzi (n. red. luni, 14 iunie 2021) vor începe plățile” pentru luna martie 2021, dar doar „în județele care au raportat corect”. Mesajul a fost transmis jurnaliștilor acreditați pe lângă Ministerul Educației.
  • 8 martie 2021 – Începea programul „Școala după școală”
  • 23 martie 2021 – Sorin Cîmpeanu anunța că facem tot posibilul să se plătească orele pe luna martie până de sărbătorile pascale”. Era vorba despre 1,7 milioane lei pentru prima lună. Paștele ortodox a avut loc în acest an pe 2 mai 2021.
  • 12 mai 2021 – Liliana Preoteasa, directorul Unității de management pentru acest proiect declara pentru Edupedu.ro că „nu este o problemă de altă natură, ci una tehnică. În momentul în care contractul va fi semnat, plățile se vor putea face”. 
  • 20 mai 2021 – Secretarul de stat Maria Manea declara pentru Edupedu.ro că a fost semnat contractul de finanțare pentru programul “Școala după școală”. Oficialul a spus că este vorba despre o finanțare totală de 146,1 milioane lei pentru acest semestru, bani care ar putea ajunge la inspectoratele școlare județene și apoi la școli și profesori începând de săptămâna viitoare.

Pe 14 iunie 2021 banii încă nu au ajuns la profesori, dar ministrul Cîmpeanu a revenit cu declarație: „astăzi vor începe plățile pentru orele remediale în județele care au raportat corect și au putut fi verificate, documentația fiind completă. Ministerul Educației a virat sumele aferente plății orelor remediale pentru toate județele încă de acum 3 săptămâni către UMPFE (Unitatea de Management Proiecte cu Finanțare Europeană)” (n. red. adică managerul proiectului, direcția din cadrul ministerului care se ocupă de acest proiect), a precizat Ministrul Educației.

„Cauzele întârzierii sunt legate de neconcordanțele constatate între datele comunicate de școli și cele raportate de inspectoratele școlare”, mai spune ministrul.

Nu sunt precizate detaliile raportărilor greșite sau de ce problemele sunt de fapt altele decât cea menționată de Liliana Preoteasa, directorul UMPFE, pe 12 mai, când spunea că problema este „tehnică” și constă doar în semnarea contractului.

Ministrul Educației a precizat pe 24 martie, la momentul declarației despre o posibilă plată până la Paște a sumelor, că este vorba despre „o estimare făcută pe Programul Operațional Capital Uman că în luna martie au fost organizate circa 14.600 de grupe și s-au desfășurat, în medie, 12 ore/grupă. Altfel spus, salarii în martie ar fi 1.752.000 lei.

Este vorba doar despre banii din programul Școala după școală, program finanțat din fonduri europene nerambursabile. Pentru profesorii de liceu, orele remediale sunt finanțate în 1.042 de licee din cele peste 1.700, prin programul ROSE, proiect finanțat dintr-un împrumut extern rambursabil.

Programul de ore remediale a debutat pe 8 martie, iar profesorii au fost înștiințați de către Ministerul Educației că “luna martie se pontează cu 15 ore, cele 5 ore (n. red. din prima săptămână până la demararea programului) se consideră absențe la care au dreptul elevii, deci se acordă finanțarea pe întreaga lună”, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro și publicat pe 15 martie.

Reamintim că orele remediale se plătesc profesorilor care fac aceste cursuri cu 100 de lei brut/oră, în limita a 20 de ore pe lună, potrivit ordinului de ministru care reglementează această plată.

“Cadrele didactice pot susține ore de remediere, acestea nu sunt introduse în EduSal, nu se cumulează cu norma de bază (nu este limitat numărul de ore, este conform Codului Muncii)”, potrivit documentului citat.

La orele remediale pot participa toți elevii din România din ciclurile primar și gimnazial, clasele pregătitoare, a I-a, a II-a, a III-a, a IV-a, a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a. Înscrierile se fac în regim continuu, iar actualizarea elevilor în grupele de remediale se face lunar, în ultima săptămână din lună.

Articolul este în curs de actualizare

Foto: ISJ Iasi


6 comments
  1. Dar cei care au întocmit bazele de date, anexele 1,2,3,7,8 cu termene lipsite de bun simț, cu o lipsă de coerență revoltătoare, cu dosare ordonate după criterii schimbate de la o zi la alta, cu documente cerute pe parcurs (abia saptamâna asta s-a cerut completarea formularelor de înregistrare cu data din luna martie) de ce nu sunt măcar amăgiți că vor fi plătiți ? Pentru 100 de elevi înscriși în program am muncit cel puțin 100 de ore. Am acceptat fără să știu dinainte la ce mă înham și fără să-mi imaginez că va fi atât de oribil. Am zis că e bine pentru copii că se organizează și că fac muncă voluntară ca să fie bine. Nimeni nu zice nimic de asta. E o bătaie de joc cum eu nu am văzut de 25 de ani de cand sunt profesor. E mai rău ca niciodată. Și nu mă refer doar la acest subiect. Ne vom blaza cu toții și vom deveni indiferenți ca să nu ieșim nebuni la pensie sau să nu murim înainte.

  2. Eu sunt implicată intr un proiect ROSE și nu am primit niciun ban pt tot anul 2020. Deci restanțele sunt din Ian 2020.
    Si in cazul orelor renediale sunt șanse mari să fie la fel.

    1. Minte în continuare, la foc automat… O fi frate cu Orban….Asta e vocația sa. Sper sa nu fie singura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Contribuțiile din salarii la sănătate și pensii, neplătite pe luna noiembrie pentru angajații din învățământ din mai multe județe, cu câteva zile înainte de finalul anului 2023 – surse

Contribuțiile din salariile pentru luna noiembrie către asigurarea de sănătate și pensie sunt neplătite pentru angajații din învățământ din mai multe județe, potrivit surselor Edupedu.ro. Situația nu este o premieră…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de “specialitate” care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale recomandă profesorilor de limba română să realizeze hărți mentale cu elevii pentru a putea învăța mai ușor, să îi încurajeze să-și exprime punctul de vedere și să rezolve fiecare cerință în parte, chiar și parțial – raport

Profesorii de limba română sunt sfătuiți de grupul profesorilor de “specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale pe itemi…
Vezi articolul