Plata orelor remediale, nici la Paște, nici la Înălțare. Ministrul Educației promite din nou profesorilor care au făcut zeci de ore suplimentare cu elevii că „astăzi vor începe plățile”, dar doar „în județele care au raportat corect”

8.457 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: ISJ Iași
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, promite din nou profesorilor care au făcut ore suplimentare, de remediere, cu elevii din clasele I-VIII că „astăzi (n. red. luni, 14 iunie 2021) vor începe plățile” pentru luna martie 2021, dar doar „în județele care au raportat corect”. Mesajul a fost transmis jurnaliștilor acreditați pe lângă Ministerul Educației.
  • 8 martie 2021 – Începea programul „Școala după școală”
  • 23 martie 2021 – Sorin Cîmpeanu anunța că facem tot posibilul să se plătească orele pe luna martie până de sărbătorile pascale”. Era vorba despre 1,7 milioane lei pentru prima lună. Paștele ortodox a avut loc în acest an pe 2 mai 2021.
  • 12 mai 2021 – Liliana Preoteasa, directorul Unității de management pentru acest proiect declara pentru Edupedu.ro că „nu este o problemă de altă natură, ci una tehnică. În momentul în care contractul va fi semnat, plățile se vor putea face”. 
  • 20 mai 2021 – Secretarul de stat Maria Manea declara pentru Edupedu.ro că a fost semnat contractul de finanțare pentru programul “Școala după școală”. Oficialul a spus că este vorba despre o finanțare totală de 146,1 milioane lei pentru acest semestru, bani care ar putea ajunge la inspectoratele școlare județene și apoi la școli și profesori începând de săptămâna viitoare.

Pe 14 iunie 2021 banii încă nu au ajuns la profesori, dar ministrul Cîmpeanu a revenit cu declarație: „astăzi vor începe plățile pentru orele remediale în județele care au raportat corect și au putut fi verificate, documentația fiind completă. Ministerul Educației a virat sumele aferente plății orelor remediale pentru toate județele încă de acum 3 săptămâni către UMPFE (Unitatea de Management Proiecte cu Finanțare Europeană)” (n. red. adică managerul proiectului, direcția din cadrul ministerului care se ocupă de acest proiect), a precizat Ministrul Educației.

„Cauzele întârzierii sunt legate de neconcordanțele constatate între datele comunicate de școli și cele raportate de inspectoratele școlare”, mai spune ministrul.

Nu sunt precizate detaliile raportărilor greșite sau de ce problemele sunt de fapt altele decât cea menționată de Liliana Preoteasa, directorul UMPFE, pe 12 mai, când spunea că problema este „tehnică” și constă doar în semnarea contractului.

Ministrul Educației a precizat pe 24 martie, la momentul declarației despre o posibilă plată până la Paște a sumelor, că este vorba despre „o estimare făcută pe Programul Operațional Capital Uman că în luna martie au fost organizate circa 14.600 de grupe și s-au desfășurat, în medie, 12 ore/grupă. Altfel spus, salarii în martie ar fi 1.752.000 lei.

Este vorba doar despre banii din programul Școala după școală, program finanțat din fonduri europene nerambursabile. Pentru profesorii de liceu, orele remediale sunt finanțate în 1.042 de licee din cele peste 1.700, prin programul ROSE, proiect finanțat dintr-un împrumut extern rambursabil.

Programul de ore remediale a debutat pe 8 martie, iar profesorii au fost înștiințați de către Ministerul Educației că “luna martie se pontează cu 15 ore, cele 5 ore (n. red. din prima săptămână până la demararea programului) se consideră absențe la care au dreptul elevii, deci se acordă finanțarea pe întreaga lună”, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro și publicat pe 15 martie.

Reamintim că orele remediale se plătesc profesorilor care fac aceste cursuri cu 100 de lei brut/oră, în limita a 20 de ore pe lună, potrivit ordinului de ministru care reglementează această plată.

“Cadrele didactice pot susține ore de remediere, acestea nu sunt introduse în EduSal, nu se cumulează cu norma de bază (nu este limitat numărul de ore, este conform Codului Muncii)”, potrivit documentului citat.

La orele remediale pot participa toți elevii din România din ciclurile primar și gimnazial, clasele pregătitoare, a I-a, a II-a, a III-a, a IV-a, a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a. Înscrierile se fac în regim continuu, iar actualizarea elevilor în grupele de remediale se face lunar, în ultima săptămână din lună.

Articolul este în curs de actualizare

Foto: ISJ Iasi


6 comments
  1. Dar cei care au întocmit bazele de date, anexele 1,2,3,7,8 cu termene lipsite de bun simț, cu o lipsă de coerență revoltătoare, cu dosare ordonate după criterii schimbate de la o zi la alta, cu documente cerute pe parcurs (abia saptamâna asta s-a cerut completarea formularelor de înregistrare cu data din luna martie) de ce nu sunt măcar amăgiți că vor fi plătiți ? Pentru 100 de elevi înscriși în program am muncit cel puțin 100 de ore. Am acceptat fără să știu dinainte la ce mă înham și fără să-mi imaginez că va fi atât de oribil. Am zis că e bine pentru copii că se organizează și că fac muncă voluntară ca să fie bine. Nimeni nu zice nimic de asta. E o bătaie de joc cum eu nu am văzut de 25 de ani de cand sunt profesor. E mai rău ca niciodată. Și nu mă refer doar la acest subiect. Ne vom blaza cu toții și vom deveni indiferenți ca să nu ieșim nebuni la pensie sau să nu murim înainte.

  2. Eu sunt implicată intr un proiect ROSE și nu am primit niciun ban pt tot anul 2020. Deci restanțele sunt din Ian 2020.
    Si in cazul orelor renediale sunt șanse mari să fie la fel.

    1. Minte în continuare, la foc automat… O fi frate cu Orban….Asta e vocația sa. Sper sa nu fie singura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de NextLab.tech

Școala altfel și Săptămâna verde cu mini panouri fotovoltaice și roboți. INTERVIU Profesoara Despina Daoud: Faptul că au reușit să aprindă un LED și au înțeles cum funcționează panourile solare a fost foarte interesant pentru copii, erau captivați de tot ce se întâmplă

Elevii profesoarei Despina Daoud au reușit să facă un circuit prin care să aprindă un LED cu ajutorul unui mini panou solar, în cadrul activităților din Școala altfel. „Faptul că…
Vezi articolul

Semnal de alarmă transmis de rectorul Universității din București, Marian Preda: Parte dintre profesori au probleme cu valorile civice, cu cunoștințele despre instituțiile democratice. Decalajul e mult mai mare față de profesorii din alte țări

„Este un decalaj între interesul pentru probleme civice și de mediu al tinerilor și conținuturile pe care ei le stăpânesc”, iar o cauză este faptul că o „parte dintre profesori…
Vezi articolul

„Celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere, pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”. Mesajul profesoarei Mădălina Neagoe după ce a obținut un post de titular, la 12 ani de când a dat prima oară concursul. În acest timp s-a înscris la titularizare de 4 ori și de fiecare dată a luat peste 9

Profesoara Mădălina Neagoe a reușit după 12 ani de la primul examen de titularizare să obțină un post la liceul dorit, Liceul Teoretic din Azuga, povestește într-o postare pe Facebook.…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Conferință pentru profesori și învățători la Iași – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Aula Magna – pe 16 noiembrie: Școala de Bani începe școala – discutăm despre educație financiară într-un context transdisciplinar / Înscrieri deschise pentru cadrele didactice

Seria de conferințe regionale din seria „Școala de bani începe școala: resurse educaționale transdisciplinare de educație financiară“, se încheie luna aceasta la Iași. Evenimentul este organizat pe 16 noiembrie 2023,…
Vezi articolul

VIDEO Marcel Ciolacu, după rezultatele la PISA 2022: Îi cer ministrei Deca să vină cu soluții privind criteriile de performanță în Învățământ. Nu ne putem aștepta ca doar mărind salariile să se întâmple o minune. Trebuie introduse criterii de performanță în funcție de care salariile vor crește

Premierul României, Marcel Ciolacu, a făcut referire la rezultatele PISA 2022 și a cerut public ministrei Educației, Ligia Deca, să vină cu soluții pentru criterii de performanță în Învățământ. Declarațiile…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Propunerea ministrului Daniel David pentru schimbarea Titularizării și angajarea profesorilor: după un examen național de „licențiere” în sistem, candidații cu peste 7 să participe la concursuri organizate în școli sau la centre de concurs, ca la rezidențiat

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, recunoaște că actualul sistem de titularizare are atât beneficii, cât și neajunsuri. „Ca titular ești mai protejat, circuli mai ușor de la o școală…
Vezi articolul