Cîmpeanu: Se fac demersuri pentru a se susține o testare non-invazivă în școli

Foto: © Paulus Rusyanto - Dreamstime.com

Ministerul Educației face demersuri pentru testări non-invazive COVID-19 „care ar fi mai ușor de administrat pentru că nu necesită personal medical și mai ușor de acceptat pentru părinți pentru simplul fapt că este non-invazivă”, a declarat astăzi ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

Amintim că astăzi, 11 martie, se împlinește fix un an de când toate școlile din România au fost închise și educația a trecut complet online în perioada stării de urgență care a marcat primele două luni de la debutul pandemiei de coronavirus în țara noastră. În ultimul an, școala a funcționat în trei scenarii, în funcție de incidența infectărilor din localități: cu prezență fizică, cu model hibrid (50% în clasă, 50% online de acasă, prin rotație săptămânală) sau complet închise fizic și doar cu ore online, la care nu au avut acces constant sau deloc zeci de mii de copii, după cum arată și ultimul raport al World Vision România.

Declarațiile lui Sorin Cîmpeanu la Digi24, la un an de la închiderea școlilor din cauza pandemiei de coronavirus:

„Avem un număr de 1.900 dintr-un total de 136.000 de clase suspendate din perspectiva prezenței fizice, avem de asemenea un număr de infectări care este mult sub media națională, ceea ce înseamnă că școala nu îmbolnăvește, școala dimpotrivă te ajută prin respectarea regulilor să te protejezi.

Este foarte important după un an de la declanșarea crizei să putem organiza evaluările de la a II-a, a IV-a și a VI-a cu prezență fizică, pentru a ști unde ne aflăm.

Este foarte important să organizăm simulările pentru clasa a VIII-a și a XII-a cu prezență fizică pentru a ști unde ne aflăm și ce este de făcut, având în vedere că examenele naționale se apropie și dacă știm ce este de făcut trebuie să și facem prin intermediul programului național de ore remediale, la care va avea acces orice elev. Aceste pierderi trebuie recuperate cât mai mult și cât mai repede înainte de finalizarea acestui an școlar.

Conform ultimului ordin de ministru comun, prezența pentru simulări și evaluări la a II-a, a IV-a și a VI-a este permisă cu prezență fizică indiferent de scenariu, în toate școlile, cu excepția zonelor carantinate. Va trebui să vedem ce soluție alternativă putem găsi pentru derularea evaluărilor și simulărilor în cazul în care ele (localitățile) vor fi în continuare carantinate. Simulările pentru clasa a VIII-a și a XII-a încep în data de 29, respectiv 22 martie, să vedem care va fi situația la momentul respectiv.

Se fac demersuri pentru a se susține o testare non-invazivă care ar fi mai ușor de administrat pentru că nu necesită personal medical și mai ușor de acceptat pentru părinți pentru simplul fapt că este non-invazivă.”

Foto: © Paulus RusyantoDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Un an de la închiderea istorică a școlilor, din cauza pandemiei COVID-19
40% din elevii dezavantajați, majoritatea din mediul rural, nu au făcut școală online / Elevii fără acces la educație au pierdut 24 de săptămâni de școală – Raport al World Vision România, la 1 an de la prima zi de școală online
TABEL pe județe. Preșcolari și elevi cu COVID: 2.038, cei mai mulți în București / Profesori confirmați: 1.852 / Clase suspendate: 1.899
Exit mobile version