40% din elevii dezavantajați, majoritatea din mediul rural, nu au făcut școală online / Elevii fără acces la educație au pierdut 24 de săptămâni de școală – Raport al World Vision România, la 1 an de la prima zi de școală online

4.730 de vizualizări
Foto: World Vision Romania
La un an de la prima zi în care școlile din România s-au închis, iar educația a trecut în mediul online, 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscriși la școlile din mediul rural, nu au făcut școală online, avertizează World Vision România. Ca rezultat, elevii care nu au avut acces la internet au pierdut 24 de săptămâni de școală.

Elevii nu au făcut școală online din cauza problemelor financiare ale familiile lor, care nu le-au putut asigura un smartphone sau un calculator cu care să lucreze sau nu au avut conexiune la internet (spre exemplu 1 din 3 sate în care World Vision activează are zone cu semnal slab sau inexistent). De asemenea, alte motive sunt faptul că profesorii nu au fost pregătiți să predea și să-și examineze elevii online sau nu au avut un loc acasă unde să participe la lecțiile online.

Aproape o treime din absolvenții de clasa a VIII-a din comunitățile defavorizate nu s-au prezentat la Examenul de Evaluare Națională (cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a din cele mai vulnerabile comunități din mediul rural au participat la Evaluarea Națională). Riscul ca rata de abandon școlar să crească este unul foarte ridicat, în condițiile în care în România părăsirea timpurie a școlii este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa.

„Această statistică ne dovedește că riscul ca rata de părăsire timpurie a școlii să crească este unul foarte mare, în condițiile în care în România abandonul școlar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa. Este important să nu-i uităm pe acești copii lăsați în urmă, să-i ajutăm să continue să învețe, iar programele dedicate lor sunt esențiale”, atrage atenția World Vision într-un comunicat de presă.

237.000 de elevi nu aveau acces la internet și 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru școala online

În plus, jumătate din elevii care au participat la examenul de Evaluare Națională anul trecut au obținut note sub 5 la matematică. Efectele pandemiei au fost resimțite inclusiv de familiile acestor copii. În vara anului trecut, 60% dintre părinți nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente și produse de bază. În aceste condiții, nu mai poate surprinde faptul că 91% dintre toți copiii au fost afectați din punct de vedere psihologic și că mai bine de o cincime dintre copiii de la sat consideră că nu sunt niciodată sau sunt doar uneori fericiți.

Acesta este tabloul general al învățământului din România: cu decalaje în creștere între învățământul de la oraș și cel din mediul rural, între cei care au și cei care nu au acces la resurse, decalaje care practic condamnă aproape un milion de copii la o bătălie pentru viitor în care pornesc cu șanse în minus. Și pe care o pot pierde dacă nu intervenim cât mai repede și cât mai adaptat nevoilor fiecărui copil”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

La începutul anului 2021, în continuare 237.000 de elevi nu aveau acces la internet și 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru școala online. După decizia de redeschidere a școlilor, peste 80% dintre profesori încă spun că au nevoie de formare în domeniul educației digitale, doi din trei profesori afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educație remedială, iar aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au răspuns unui sondaj al Fundației World Vision România consideră că elevii lor au pierdut din materie în pandemie.

Sursă foto: World Vision

Citește și:
Studiu: Fetele lucrează mai mult în gospodărie decât băieții, lucru care le poate afecta educația – World Vision
Jumătate dintre profesorii din rural, participanți la un sondaj World Vision, spun că elevii lor au pierdut considerabil din materie în pandemie / 80% dintre ei au nevoie de formare pentru educație digitală
Multe sate au zone cu semnal slab sau inexistent, ceea ce împiedică școala online, avertizează World Vision România

5 comentarii
  1. Nici cei de la oraș nu fac prea multe. Nu își dau interesul profesorii încât sa explice, doar te pun sa cauți pe net și sa înveți de acolo, din păcate.

  2. Aiurea, cine face aceste analize savante? Habar nu au care e realitatea. Este rea voință din partea unor elevi care nu vor sa învețe. Au avut tablete de la școală dar nu au vrut sa între la ore. Deci despre ce vorbim?? Aceeași elevi nu vin nici fizic la școală. Deci nu online este problema, ci educația de acasă lipsește.

  3. În primul rand, spre rusinea politicienilor, este clar și de data aceasta ca România este o tara cu populație foarte săraca, sau săraca, existând și o groasa pătură care trăiește la limita cu un salariu asa zis mediu. Cei 10-20 % care sunt bogați sau foarte bogati, impun în întreaga societate românească pretenții la nivelul lor, ceea ce este în dezavantajul celorlalți.

  4. Foarte multi elevi sunt de fapt dezavantajați între ghilimele. Și-au luat tablete cu acces la internet din partea școlilor și primul lucru pe care l-au făcut, în familie, a fost să încerce să le decodeze ca să le poată vinde. Mai există și foarte mulți elevi care nu frecventează cursurile online cu acceptul propriilor părinți. Fiul meu are 4 colegi de clasă care nu intră niciodată la orele online iar părinții cunosc situația și se amuză cu nesimțire. Tot ei sunt cei care reclamă violent când le rămân copiii corigenți sau repetenți. Chiar ieri fiul meu avea ore online, iar colegul lui chiulangiu era la magazin cu bicicleta ca să-i cumpere bere tatălui. Există însă și copii cu adevărat dezavantajați, care vor să învețe și care văd în școală singura ieșire din mizeria in care se află. Problema e că majoritatea “dezavantajaților” tratează problema “șmecherește”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: „Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic. Ele fac asta fiindcă provin, în mare măsură, din familii dezorganizate sau abandonează școala”

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, afirmă că şcolarizarea tuturor copiilor şi asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi ar trebui să constituie „prima grijă” şi susţine că…
Vezi articolul

VIDEO Sorin Cîmpeanu a primit aviz favorabil. Ministrul propus al Educației: Vom începe școala în format clasic cât de repede ne permite situația epidemiologică, începând cu educația timpurie și învățământul primar / Recuperarea cursurilor este cea de-a doua problemă esențială

UPDATE Sorin Cîmpeanu a primit aviz favorabil la audierile din Parlament, cu 20 pentru, 13 împotrivă și 2 abțineri. Ministrul propus pentru portofoliul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat la audierile…
Vezi articolul