UTIL Evaluarea Națională 2022 Cum sunt evaluate lucrările după depunerea unei contestații și în ce situații se poate modifica nota / Rezultatele finale se publică pe 30 iunie

12.613 vizualizări
Contestații BAC
Foto: Pexels.com
După ce elevii au depus contestațiile la școala unde au dat examenul, se activează un întreg mecanism pentru a recorecta lucrările celor nemulțumiți de notele primite. Comisiile din școli anunță centrele zonale și acestea centrele județene ce lucrări trebuie corectate. Aceste lucrări sunt deja în alte județe decât cele în care s-au susținut, pentru că evaluarea lor are loc din stant în alt județ.
  • 21.856 de contestații au fost depuse la Evaluarea Națională 2022, potrivit datelor obținute de Edupedu.ro de la ministerul Educației, cele mai multe fiind la limba română, peste 13.000.
  • Membrii comisiilor din centrele de examen au avut obligativitatea de a informa candidații că nota inițială se poate modifica, după caz, prin creștere sau descreștere, prin nota acordată la contestații, potrivit unui unei informări a Ministerul Educației.

Elevii au depus contestații, însoțiți de un părinte sau aparținător legal, la școala de care aparțin, la centrul de examinare sau prin mijloace electronice în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00).

Mai departe, conducerea comisiei din școala respectivă transmite comisiilor din centrele zonale de evaluare cererile candidaţilor care contestă notele obţinute la evaluarea iniţială. De aici, lucrările sunt secretizate și sunt distribuite pentru reevaluare la comisia județeană/ București, singura în măsură să acorde o nouă notă lucrărilor. Acestea nu vor fi corectate de profesorii din școala elevului care a depus contestația.

Lucrările sunt evaluate pe baza baremului de notare de doi profesori evaluatori, care lucrează, în mod obligatoriu, în săli separate.

Profesorii evaluatori nu pot face sublinieri sau menţiuni pe acestea. Evaluarea pe baza baremului se înregistrează în borderourile de evaluare, separat pentru fiecare evaluator.

Cum se calculează noua notă după contestație
  • Potrivit Ordinului de ministru privind organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale pentru anul școlar 2021-2022, “în procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul evaluării naţionale.

De exemplu, în cazul în care un elev are nota inițială 8, și la contestație, un profesor evaluator îi acordă 8,25 și al doilea profesor îi acordă 8,30, nota finală va fi media artimetică între cele două, adică: (8,25+8,30):2. Nota finală este în acest caz 8,27.

  • În cazul în care diferenţa între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alţi doi profesori evaluatori. După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note. După eliminarea celor două note/valori extreme, nota finală se calculează ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală şi este înregistrată în catalogul evaluării naţionale.


Nota obţinută în etapa de soluţionare a contestaţiilor este nota definitivă, indiferent de punctajul obţinut, în plus sau în minus, faţă de nota acordată în etapa de evaluare iniţială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere.

Rezultatele finale sunt afișate pe 30 iunie.

Candidații pot cere comisiei judeţene/municipiului Bucureşti de organizare a Evaluării Naţionale vizualizarea lucrării numai după afişarea rezultatelor finale, adică după etapa de soluţionare a contestaţiilor. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoţit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal. Nota nu mai poate fi modificată după ce lucrarea a fost vizualizată.

Informații de context

Anul acesta s-a înregistrat cel mai mare număr de contestații la Evaluarea Națională din ultimii 4 ani: 21.856. Conform datelor obținute de Edupedu.ro, aproape 9% dintre elevii care au participat la proba scrisă la Limba română au depus contestație, adică 13.326 de elevi.

La matematică, 8265 de elevi au depus contestație la Evaluarea Națională 2022, ceea ce reprezintă un procent de peste 5% dintre cei care au dat examenul.

La Limba maternă au fost centralizate 265 de contestații în acest an.

Primele rezultate ale Evaluării Naționale 2022 indicau că peste 82% dintre elevi au luat peste 5. La matematică, 10 % peste media de anul trecut în cazul celor care au luat peste nota cinci.

Înainte de contestații erau 221 medii de 10. La Limba română 810 note de 10, și 2966 de medii de 10 la matematică. Aici lista cu primele rezultate, pe județe.

Ordinul de ministru privind organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale 2022
Citește și:
ANALIZĂ Devalorizarea notelor la Evaluarea Națională: Poziția în ierarhia de la Evaluarea Națională, în București, s-a schimbat anul acesta cu peste 1.200 de locuri față de anul trecut pentru un elev cu media 9, de exemplu / La media 7, diferența e de aproape 3.000 de locuri

Admiterea la liceu 2022. Cum se face repartizarea computerizată a elevilor în clasa a IX-a și cine are prioritate – media sau opțiunea?
Evaluare Națională 2022 Cel mai mare număr de contestații din ultimii 4 ani / Rezultatele vor fi afișate pe 30 iunie
ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2022 a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în sălile de examen / Cîmpeanu: Subiectele au fost extrem de bine formulate


4 comentarii
  1. Aha, se activează un întreg mecanism! Uau! Un mecanism care validează sau invalidează un alt mecanism, cel al nopților nedormite, al recitatului cu caietul la piept, al scoliozei, al bulimiei de stres, al disperării etc.
    LASCIATI OGNI SPERANZA, VOI CHE ENTRATE!
    Un mecanism care produce alte mecanisme, blazate, resemnate, docile. Și când te gândești că există și sisteme educaționale în care copii se duc de plăcere, cu dragoste. Da, dar ăia nu fac comentarii literare decât în facultate. Noi le facem încă de la creșă. Analfabetism funcțional? De vină sunt elevii, profesorii, părinții, nu sistemul! Sistemul e Zeus Olimpianul, invincibil, de nepătruns, de neatins. Sistemul nu greșește niciodată, doar oamenii greșesc. Sistemul are întotdeauna dreptate.

    1. În fiecare comentariu amintiți de recitatul cu caietul pe piept. Despre ce vorbiți? Nu există comentarii de învățat pentru evaluarea națională. Nu știu în ce lume trăiți dumneavoastră, a mea nu e populată cu copii bulimici și nedormiți din cauza stresului. Și au rezultate destul de bune, mai ales anul acesta.
      Obiectiv, ce v-a supărat din ceea ce ați citit în articolul de față? Dacă e greșit mecanismul contestațiilor, cum credeți că ar trebui să fie ca să fie corect?

      1. N-am scris de comentarii literare. Există însă recunoașterea unui tip de text, momentele subiectului etc. Există teorie. E de tocit și acolo.
        Da, există scolioză, există bulimie de stres. La greu, și se va accentua cu liceul.
        Există trezitul la 6 dimineața, există meditațiile la care trebuie să te grăbești, există temele.
        O notă poate indica și tocitul.
        Școala românească e bazată pe reflexul condiționat: înveți cum se face un text, înveți cum se rezolvă mecanic un exercițiu de matematică etc.
        Nu e necesar să înțelegi, trebuie doar să rezolvi problema. Sigur, e de preferat să înțelegi – și cu siguranță avem și elevi care înțeleg – dar nu e necesar pentru notă, și nota nu-ți arată dacă ai înțeles un anumit lucru sau l-ai făcut mecanic. Nota bifează doar rezultatul, care nu e întotdeauna o consecință a înțelegerii.

        1. Citez din comentariul dvs. : “Da, dar ăia nu fac comentarii literare decât în facultate. Noi le facem încă de la creșă.”
          Și da, dintotdeauna ai de ales: înveți logic sau tocești. Calificativul “tocilar” nu e recent. Ce mare lucru să știi momentele subiectului? Iar la cerința cu tipul de text s-a renunțat. Analizați subiectele, o să vedeți că nu mai sunt ca altădată. În schimb la bacalaureat, din păcate, a rămas acel subiect III unde se învață comentariile fără a citi operele literare și funcționează de minune! Poți lua 10 fără probleme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Programul de ore remediale se derulează toată vara, până la 31 august, spune Sorin Ion, secretar de stat la Educație: Evident că la începutul anului școlar următor se impune un nou ordin comun al miniștrilor Educației și Sănătății cu regulile și condițiile de acces la școală

Programul de ore remediale se derulează toată vara, până la 31 august, spune Sorin Ion, secretar de stat la Ministerul Educației, într-o declarație la Speranța TV. Oficialul a mai anunțat…
Vezi articolul