Evaluare Națională 2022: Cele mai multe contestații au fost depuse la Limba română: peste 13.300 / Rezultatele finale vor fi publicate joi, 30 iunie

19.559 de vizualizări
Foto: © Maurice Van Den Bosch | Dreamstime.com
Peste 13.300 de contestații au fost depuse la Limba română după aflarea rezultatelor inițiale de la Evaluarea Națională 2022, potrivit datelor obținute de Edupedu.ro de la Ministerul Educației. La Matematică, absolvenții de clasa a VIII-a au depus peste 8.260 de contestații, iar la Limba maternă – 265, conform sursei citate.

Contestațiile au putut fi depuse la centrul de examen sau transmise prin mijloace electronice în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Amintim că rezultatele finale vor fi afișate joi, 30 iunie, potrivit calendarului oficial.

Reamintim că membrii comisiilor din centrele de examen că au avut obligativitatea de a informa candidații că nota inițială se poate modifica, după caz, prin creștere sau descreștere, prin nota acordată la contestații, potrivit unui unei informări a Ministerul Educației.

Conform sursei menționate, aproape 9% dintre elevii care au participat la proba scrisă la Limba română au depus contestație. Acest lucru înseamnă că din cei 148.888 au ales să conteste nota 13.326 de elevi. Anul trecut, la Limba română, au fost peste 11.300 de contestații, iar numărul elevilor a fost de 123.560, ceea ce reprezintă un procent puțin peste 9%.

La matematică, au fost 148.596 de candidați la Evaluarea Națională 2022, iar dintre aceștia au depus contestații 8.265, ceea ce reprezintă un procent de peste 5%. Anul trecut, raportat la numărul de elevi care au susținut proba la matematică, procentul de contestații a fost de 7%. Au fost prezenți 123.248 de elevi și au contestat nota peste 8.800.

Spre deosebire de anul trecut, la Limba maternă a crescut procentul contestațiilor. Anul acesta au fost centralizate 265 de contestații. Astfel, procentul este de 2.86%, deoarece au fost prezenți la această probă 9.265 de elevi ce studiază într-una dintre limbile minorităților naționale. În 2021, au fost 7.946 de candidați și au ales să depună contestații peste 160, procentul lor fiind puțin peste 2%.

Cum se calculează media de admitere la liceu

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%). 

Calculul mediei de admitere la liceu se face astfel:

MA = 0,2 x ABS + 0,8 x EN

unde

MA = media de admitere

ABS = media generală de absolvire a claselor V-VIII

EN = media generală obținută la Evaluarea Națională

* Candidații care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă și au susținut evaluarea națională la limba și literatura maternă respectivă pot opta pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă. În acest sens, părinții sau reprezentanții legali ai acestor candidați completează o declarație, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin, semnată de părinte sau reprezentat legal și de candidat, care însoțește fișa de înscriere în vederea repartizării computerizate și se depune la secretariatul unității de învățământ de proveniență în perioada prevăzută de calendar. Acești candidați, care au optat pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă, nu pot fi repartizați computerizat în învățământul liceal sau profesional în clase cu predare în limbile minorităților naționale.

II. Calculul mediei finale de admitere utilizate pentru admiterea în învățământul liceal vocațional, profilurile artistic, sportiv și teologic, pentru anul școlar 2020-2021

1. Pentru profilul artistic, pentru profilul sportiv și pentru specializarea filologie de la liceul Waldorf, media finală de admitere se calculează astfel:

(3 APT + MA)/4 = MFA,
unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;
MA = media de admitere (calculată conform Punctului I);
MFA = media finală de admitere.

2. Pentru profilul teologic, media finală de admitere se calculează astfel:

(APT + MA)/2 = MFA,
unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;
MA = media de admitere (calculată conform Punctului I);
MFA = media finală de admitere.

Ce se întâmplă dacă mediile de admitere sunt egale?

În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:

  1. media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a
  2. media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a
  3. nota obţinută la proba de limba şi literatura română la Evaluarea Naţională
  4. nota obţinută la proba de matematică la Evaluarea Naţională
  5. nota obţinută la proba de limbă maternă la Evaluarea Naţională, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.
Citește și:
Evaluare Națională 2022 Cel mai mare număr de contestații din ultimii 4 ani / Rezultatele vor fi afișate pe 30 iunie
ANALIZĂ Devalorizarea notelor la Evaluarea Națională: Poziția în ierarhia de la Evaluarea Națională, în București, s-a schimbat anul acesta cu peste 1.200 de locuri față de anul trecut pentru un elev cu media 9, de exemplu / La media 7, diferența e de aproape 3.000 de locuri
EXCLUSIV Mircea Miclea: Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului, oglindesc efortul părinților de a asigura meditații și ocolesc deficitele din ultimii 2 ani. Ce nu au putut cosmetiza este diferența mult prea mare dintre mediul rural și mediul urban. Copiii din rural au obținut de 3 ori mai multe medii sub 5 decât cei din urban
Admiterea la liceu 2022. Cum se face repartizarea computerizată a elevilor în clasa a IX-a și cine are prioritate – media sau opțiunea?
ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2022 a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în sălile de examen / Cîmpeanu: Subiectele au fost extrem de bine formulate
Explicațiile ministrului Cîmpeanu pentru rezultatele mai bune la Evaluarea Națională 2022: Nu au fost întreruperi ale școlii, conținuturile au fost mai restrânse, fără teme predate când școlile au fost închise, ore remediale “mai eficiente”
World Vision România: Aproape unu din trei copii din mediul rural a luat sub 5 la examen, față de unul din 10 în urban / De zece ori mai multe medii de 10 la oraș, comparativ cu elevii de la sate
Județul Cluj are cele mai bune rezultate la Evaluarea Națională 2022 cu 92% medii peste 5 / Capitala e pe locul doi
Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2022. De două ori mai multe medii de zece în toată țara / București urcă de pe locul doi în 2021, pe primul loc, având cele mai multe medii de 10 în 2022
BREAKING Rezultate Evaluarea Națională 2022. Cîmpeanu: Peste 82% dintre elevi au luat peste 5 / La matematică avem 10 % peste media de anul trecut în cazul celor care au luat peste nota cinci

Foto: © Maurice Van Den Bosch | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Îi povesteam unui amic din afară cum decurg examenele noastre:
    – Meditatorul îți spune cam ce ar trebui să pui pe hârtie ca să iei încă două sutimi. Depinde cum se corectează, cum interpretează corectorul, dar e bine să nu riști.
    Omul se simțea parașutat direct într-un serial de prost gust.
    -Și copii? Nu suferă?
    -Oho! Scolioză, bulimie de stres… se trezesc în miez de noapte recitând arta poetică…
    -Mi se pare o greșeală. Învățământul devine dezagreabil. Vor uita totul imediat ce vor termina școala.
    -Logic! Cred că nu mai pun mâna pe-o carte zece ani de-acum încolo, după dosarul ăla cu 100 de pagini pe care l-au memorat.
    -E o greșeală, o mare greșeală!
    -Cui îi pasă?

  2. O alta modalite de a creea falsa impresie ca greselile vor fi indreptate.
    Nu va conta doar nota ci mai ales locul in ierarhia generala.
    Cu ce e de vina un copil sau un parinte daca a avut incredere in acest sistem (minister) si nu a facut contestatie iar in urma rezultatelor finale va vedea ca pozitia finala va fi cu cateva sute de locuri mai jos?!Cine punctual va raspunde ca acesta incredere i a fost distrusa?

  3. Foarte simpatică evaluarea asta națională! Primul subiect a vizat capacitatea elevului de a descifra un text la prima vedere. Dacă elevul nu prestează, atunci capătă eticheta de analfabet funcțional și clar nu se descurcă în lume! Nu-și găsește un job, nu performează corect în societate etc.
    În acest scop, s-a ales un text de… memorialistică! Vechi de cel puțin 100 de ani. Și cu dicționar atașat.
    Și ce citește un elev de 14 ani pentru a-și cultiva abilitățile sociale? Se știe: memorialistică! Așa că orice elev care nu se descurcă pe un text de memorialistică suferă de analfabetism funcțional în stare avansată. Logic, nu?

  4. Multe contestatii pt ca au fost subiecte usoare si s-a corectat la sange! Ne asteptam la note mai mari. Insa eu n-am facut.

  5. E exagerat spus “limba română”. Mai degrabă la literatură (critică literară, compunere). E drept că noi, românii, nu facem diferențe între gramatică/comunicare și literatură. În afară literatura e trecută la arte, ca muzica sau pictura (unde există și critică plastică sau comentariu plastic). Nu e obligatorie.

    Gramatica este, pentru că folosește în orice activitate umană. Competențele literare avizate – nu mă refer la cele amatoristice – nu sunt o prioritate, după cum nu este o prioritate nici comentariul plastic.

    În fond, de ce Caragiale și nu Brâncuși? De ce mecanismele comicului și nu studiul formei în operele marelui Constantin, cel care a schimbat sculptura de la Michelangelo încoace? Caragiale nu este recunoscut universal. Brâncuși este. Atunci de ce comentariu literar și nu comentariu plastic?

    De ce nu o triadă Caragiale-Enescu-Brâncuși? Sau Eminescu-Porumbescu-Luchian? Doar literatura contează?

    De fapt, nu contează. E învățată mecanic, cu cartea la piept, pentru notă. Comentariile sunt recitate ca la probele de actorie. Asta se întâmplă când impui ceva ce nu este obligatoriu.

    Nimeni nu-ți cere să cunoști contrastul simultan, cel al complementarelor sau ruperea tentelor pentru a vizita o expoziție de Tonitza (deși se predau la școală).

    Atunci de ce ți-ar cere ample comentarii literare ca să asiști la o piesă de Caragiale? Mister! C-așa s-a apucat din bătrâni, din moși-strămoși. Facem și noi ce au făcut străbunii. Mecanic și la infinit. Formă fără fond.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andronescu despre propunerea de tăiere peste noapte a 30.000 de locuri la liceu: Nu am acum cifrele în faţă ca să vă spun, sunt două locuri mai sus sau două locuri într-o parte sau 10 locuri în partea cealaltă

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, reacţionează după ce Edupedu.ro a scris că aproximativ 30 de mii de locuri din licee au dispărut în proiectul de HG privind cifra de şcolarizare…
Vezi articolul

Programa pentru examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională se va modifica, spune Sorin Cîmpeanu: „Va fi adaptată modului în care elevii au asimiliat și nu modului în care profesorii au predat”

Ministrul Educației a anunțat că programa de examen va fi „corelată cu realitățile acestui an” și „adaptată modului în care elevii au asimilat și nu modului în care profesorii au…
Vezi articolul