ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2022 a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în sălile de examen / Cîmpeanu: Subiectele au fost extrem de bine formulate

26.932 de vizualizări
Peste 82% dintre elevii care au susțiunut Evaluarea Națională în 2022 au luat medii peste 5, a anunțat ministrul Educației joi, într-o conferință de presă. Este cel mai mare procent din ultimii 10 ani, de la introducerea, în 2012 a camerelor de filmat în clase, potrivit unei analize Edupedu.ro.

UPDATE: Rezultatele la Evaluarea Națională 2022 au fost afișate

Ministrul Educației a mulțumit specialiștilor din Ministerul Educației pentru calitatea subiectelor apreciind că „au fost extrem de bine formulate”. Oficialul a mai spus că este o diferență de 5,5% față de anul trecut.

Sunt 221 medii de 10. La Limba română 810 note de 10, și 2966 de medii de 10 la matematică, a mai spus ministrul.

Procentul a fost aproape de 80 și în 2015, când ministru era tot Sorin Cîmpeanu.

În 2012, în urma reformei Funeriu, au fost introduse camere de luat vederi în toate sălile de clasă de la examenele naționale.

Rezultatele de la Evaluarea Națională din ultimii 16 ani – elevi cu medii peste 5

Evaluarea Națională 2022: 82,3% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2021: 76,8%
Evaluarea Națională 2020: 76,2%
Evaluarea Națională 2019: 73,12% note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2018: 73,5% de note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2017: 77% (76,9% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2016: 75%
Evaluarea Națională 2015: 79,36% ( 79,3% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2014: 71,12% (70,78% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2013: 75,89% / Anul în care părinții s-au plâns că subiectele au fost ușoare
Evaluarea Națională 2012: 66,12% / Anul în care au fost introduse camere video la evaluare
Evaluarea Națională 2011: 81,79%
Evaluarea Națională 2010: 85,97%
Evaluarea Națională 2009: 88,90%
Evaluarea Națională 2008: 89,93%
Evaluarea Națională 2007: 77,96%
Evaluarea Națională 2006: 67,16%
Evaluarea Națională 2005: 62,39%
Evaluarea Națională 2004: 71,38%


8 comentarii
  1. Norocul elevilor ca fac pregatire în particular,altfel s ar vedea cât de praf sunt profesorii în scoli.

    1. Deştept eşti! Păi in particular nu fac tot cu profesorii? Praf este educație de la părinți!Mai bine îi puneți să învețe decât să ii duceți la meditații! Norocul lor că au fost nişte subiecte de doi lei! Acum nu vă mai văitaţi că au fost online. Ce rezultate bune a avut şcoala online…

  2. Ce va place sa vă lăudați,incompetenților.Invățământul este praf și voi aveți tupeul să spuneți că este bine.

  3. Care analiza?

    A analizat cineva daca subiectele nu au fost in asa fel formulate / punctate incat sa iasa multe medii peste 5? In tara condusa de un plagiator si de un ministru preocupat de cosmetizarea cifrelor nu m-ar mira sa fie manipulate rezultatele.

    In lipsa unor teste standardizate / echivalente notele de anul asta nu pot fi comparate cu nimic, nici macar cu numarul de caini plouati / km patrat.

    1. Mie îmi place cum au transformat fraza “subiecte mai ușoare ca niciodată” în “subiecte bine formulate”

      1. Foarte bine punctat!! Asa a fost și la Bac :subiecte jignitor de ușoare, la matematica, mate-info, aproape toate contineau răspunsurile. Subiecte care se puteau face în max o ora, fără a-ți pune prea mult mintea la contribuție și la fizica și la mate….. Bătaie de joc! Sa vedeți note mari, sute de note de 10! Elevi bine pregătiți de regimul Câmpeanu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Dorința de a învăța toată viața poate fi formată din copilărie, cu ajutorul părinților, al școlii și al profesorilor. Ce pot face aceștia, cu experiența acumulată în pandemie? – Andreas Schleicher, OECD

Profesorii și părinții joacă un rol hotărâtor în dezvoltarea abilităților copiilor de învățare pe tot parcursul vieții, lipsa acestor abilități fiind una dintre sursele inegalităților resimțite, între altele, în rezultatele…
Vezi articolul

Elevii de clasa a VIII-a încrezători la Matematică au scoruri cu peste 100 de puncte peste medie, arată o analiză a cercetătorilor de la Universitatea București pe datele TIMSS 2019 / Fetele obțin în mod constant rezultate mai bune la matematică din 2007 încoace

Succesul la învățare la matematică și științe este diferit în funcție de gen și de încrederea de sine, fetele obținând un punctaj mai mare decât băieții, o discrepanță care nu…
Vezi articolul

“Dispreț față de mediul universitar” – președintele Consiliului Rectorilor despre decizia Guvernului de a-i impune pe posturi pe pensionarii până la 70 de ani: “Se adaugă altor reglementări deja proaste în domeniu, care prăbușesc universitățile românești”

Impunerea pe posturi a pensionarilor până la 70 de ani decisă astăzi de Guvernul Cîțu “arată neînțelegerea profundă de către guvernanți a acestui mediu” academic. Acuzația vine de la președintele…
Vezi articolul