Clasament deturnat la Olimpiada de Limba română în București, după ce un elev de pe poziția 15 a primit la contestații peste 11 puncte și s-a calificat la națională / Inspector școlar: Lucrările cu diferențe sunt în analiză

Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com

Situație inedită la Olimpiada de limba și literatura română (OLLR) 2024, etapa pe sectoarele din București. Un elev de clasa a VI-a din Sectorul 2 a primit peste 11 puncte după contestații și a reușit astfel să se califice la etapa națională, potrivit unei sesizări primite din partea unui părinte pe adresa redacției, care se întreabă de corectitudinea evaluării de la concurs și posibilele scopuri pentru care există diferențe între corectări.

Sesizarea părintelui, al cărui copil a participat la olimpiadă și a primit 90 de puncte, clasându-se pe prima poziție în topul inițial, vine după ce Edupedu.ro a dezvăluit mai multe nereguli sau situații care pun sub semnul îndoielii evaluările făcute la Olimpiadele școlare.

Elevul care a reușit să deturneze clasamentul a fost inițial al 15-lea printre ceilalți participanți, după rezultatul obținut de acesta – 80,50 de puncte, conform rezultatelor inițiale afișate de Școala „Tudor Arghezi”, care a găzduit faza pe sector în acest an școlar.

După contestații, potrivit sesizării primite de Edupedu.ro, punctajul final al elevului a ajuns la 92 de puncte, cu doar 0,5 puncte mai mare decât al elevului clasat pe primul loc, inițial.

Și elevul de pe primul loc, calificat inițial la etapa națională, ar fi depus contestație pentru a se asigura că rămâne primul, conform sursei citate, chiar dacă mai mulți elevi ar fi fost sfătuiți de comisia de examen să nu depună contestații, și a obținut 1,5 puncte, ajungând la 91,5 de puncte.

Iată rezultatele inițiale ale celor doi elevi:

Conform rezultatelor finale anunțate de școala – centru de concurs, elevul care a răsturnat clasamentul a primit 11,5 puncte în plus la subiectul al II-lea, cu [editare ulterioară] 6 întrebări de înțelegere a textului de 40 de puncte.

În același top al rezultatelor finale, de după contestații, pentru cei care au făcut contestații, mai sunt diferențe de puncte, de exemplu, în ordine – 3 puncte, 8,50 puncte, 1,5 puncte, 8,5 puncte, 2 puncte, 3 puncte și așa mai departe.

„Întrebarea este: cum de a putut fi atât de „eronată” prima evaluare a lucrării, care a fost realizată în mod independent de două persoane, care au corectat lucrările pe subiecte? Cele două persoane care au corectat inițial Subiectul II au putut greși chiar atât de mult, adică în valoare de 11,50 puncte?”, scrie părintele în sesizare.

Părintele elevului de clasa a VI-a a discutat cu inspectoarea de Limba și literatura română din București, Ștefania Ciobanu, și nu ar fi primit vreun răspuns până acum, la aproape o lună de la desfășurarea etapei pe sector și cu două săptămâni înainte de etapa națională:

„Doamna inspectoare ne-a spus că rezultatele obținute în urma contestațiilor sunt definitive și că ea nu poate face altceva decât să se uite pe lucrările primilor doi clasați și, în cazul în care observă o neregulă în evaluare, să dispună ca profesorii care au făcut-o să nu mai fie implicați în procesul de corectură anul viitor”.

Contactată de Edupedu.ro, inspectoarea de limba română Ștefania Ciobanu a declarat că „lucrările cu diferențe sunt în analiză și vom vedea exact care au fost motivele diferențelor”. Întrebată despre profesorii care au corectat și unde sunt problemele de la care au pornit diferențele, Ciobanu a spus că „până nu reușesc să analizez exact lucrările, toate supozițiile pe care le pot face sunt subiective. Ne putem auzi săptămâna viitoare pentru a veni și cu soluții și idei valabile, nu doar supoziții”.

Întrebată dacă este o premieră sau au mai existat diferențe așa de mari în corectare, inspectoarea ISMB a spus că „diferențe la evaluări știm foarte bine că există, nu numai la română, inclusiv la examenele naționale”. Ciobanu a mai spus că peste o săptămână ar putea veni și cu soluții, întrebată ce măsuri se pot lua dacă profesorii evaluatori de la prima corectare au greșit notarea.

„Existența unei nereguli în evaluare ar trebui să fie mai importantă decât precizarea din Metodologia-cadru și din Regulament conform căreia „rezultatele obținute în urma soluționării contestațiilor sunt definitive”. Ar trebui să fie definitive dacă sunt obținute în urma unei evaluări corecte. Altfel, avem de-a face cu o nedreptate”, a conchis părintele în sesizarea trimisă Edupedu.ro.

Edupedu.ro a solicitat Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) lucrările elevilor anonimizate, borderourile de evaluare și alte documente din evaluarea elevilor la OLLR 2024 – etapa din sectorul 2. Am solicitat și justificări în cazul diferențelor mari de punctaje și detalii dacă profesorii care au notat necorespunzător lucrări vor mai corecta și la edițiile viitoare ale Olimpiadelor școlare. În momentul primirii acestora, le vom publica.

Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Elevii de la liceele militare, excluși de la Concursul de Chimie „Petru Poni” 2024, dedicat liceelor vocaționale, printr-o adresă a secretarului de stat din Ministerul Educației Florian Lixandru
UPDATE Doi elevi de clasa a VII-a, excluși de la etapa națională a Olimpiadei de Informatică aplicată, din cauza întârzierii cu care Ministerul Educației a publicat regulamentul actualizat. Unul dintre ei s-a clasat al șaselea pe țară din peste 140 de participanți
Ping-pong cu olimpicii la științe. După ce s-au calificat la etapele naționale de la Olimpiadele de Biologie, Chimie și Geografie, mai mulți elevi au fost anunțați că de fapt nu s-au calificat, fără nicio explicație – surse
Un elev de la Olimpiada de Biologie, etapa județeană din Prahova, s-a calificat la etapa națională după intervenția Ministerului Educației, deși a marcat neregulamentar, pe foaie, răspunsurile la grile / ISJ: Elevul a inversat simbolurile pentru răspunsuri corecte și greșite
Criterii de departajare netransparente la Olimpiada de Limba română pentru minorități în județul Caraș-Severin și presiuni asupra profesorilor, acuză unul dintre părinții elevilor participanți / Inspectoratul școlar județean cercetează cazul
Doi elevi de clasele a VII-a și a VIII-a, clasați în primii 4 la Olimpiada de Securitate de Cibernetică pentru liceu, au fost descalificați de pe podium de ISMB pentru că nu sunt încă în clasa prevăzută de regulament / Organizatorii au hotărât să îi lase la etapa națională, dar în afara concursului
Exit mobile version