Colegiile pedagogice sunt surse de sintaxe mentale dezirabile, susține Adrian Opre, decanul Facultății de Științele Educației a UBB Cluj / El a militat pentru „păstrarea libertății noastre de a coerentiza formarea cadrului didactic” și în liceele pedagogice, în replică la propunerea de desființare a specializării de învățător din proiectul legii Deca

Adrian Opre / Foto: Facebook - Departamentul de Psihologie, UBB

Colegiile pedagogice și instituțiile de învățământ superior au fiecare locul lor în formarea cadrelor didactice, iar dorința de aliniere la normele europene “nu ne obligă la o abordare exclusivă”, a spus vineri, în cadrul unei conferințe pe tema rolului liceelor pedagogice, Adrian Opre, decanul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. În intervenția sa, el a pledat pentru „păstrarea libertății noastre de a coerentiza formarea cadrului didactic” inclusiv în liceele pedagogice. 

Poziția sa se face auzită în contextul propunerii din proiectul legii Deca a învățământului preuniversitar, aceea de desființare a specializării de învățător în cadrul liceelor pedagogice.

Adrian Opre a vorbit pe larg despre rolul colegiilor de profil, în intervenția avută în cadrul conferinței naționale “Locul și rolul liceelor pedagogice în profesionalizarea carierei didactice și în dezvoltarea educației timpurii în România”, eveniment desfășurat la Timișoara.

El a descris colegiile pedagogice drept “surse de sintaxe mentale dezirabile” și a notat că “eu prefer să am un absolvent de mate-fizică concurent la psihologie, la facultate. La fel de bine prefer să am absolvent de liceu pedagogic la PIPP și la pedagogie”.

“Nu trebuie să ne călcăm pe bătături pentru loc și rol. Noi, universitarii, preferăm să avem candidați absolvenți din licee pedagogice ca să devină cadre didactice”, a spus Adrian Opre.

El a apreciat că, deși reglementările europene sunt necesare și nu pot fi ignorate, “nu cred să fie o directivă europeană sau mondială, dacă vreți, că, dacă ăsta e absolventul, trebuie să excluzi o altă formă sau o locație în formarea lui. Eu aș vedea aici, mai degrabă, păstrarea libertății noastre de a coerentiza formarea cadrului didactic”.

Punctul de vedere al profesorului Adrian Opre, pe larg:
Citește și:
Liceele pedagogice nu vor mai putea forma învățători pentru prima dată de la înființarea acestora, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar – surse
Paralelă între „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu și desființarea specializării de învățător de la liceele pedagogice, făcută de președintele Asociației liceelor de profil, Mircea Bertea
Justificarea desființării specializării de învățător de la liceele pedagogice, oferită de secretarul de stat Sorin Ion: România este, cu siguranță, singura țară din Uniunea Europeană care formează învățători doar cu studii medii
Peste 20 de mii de semnături în 5 zile pentru petiția prin care zeci de licee pedagogice cer Ministerului Educației, Parlamentului și Președintelui să nu desființeze specializarea de învățător de la aceste școli
Exit mobile version