(P) Cursuri de programare la 7-12 ani cu NextLab.Tech. Învățătoare: Copiii pot vedea ce este ,,în spatele cortinei” unei aplicații

“Întâlnirea elevilor cu roboțeii de la NextLab.Tech a avut loc în săptămâna ’Școala Altfel’”, a povestit învățătoarea Ancuța Zăvoianu de la Scoala Nr. 79 din Bucuresti. “Copiii sunt foarte atrași de tot ceea ce înseamnă tehnologie, iar faptul că au fost implicați direct în activitate, fiind creatori de conținut și nu doar consumatori, a însemnat mult pentru ei”, a explicat aceasta. Predă la clasa a III-a și consideră folositoare cursurile de programare și de dezvoltare a gândirii computaționale, în contextul în care copiii sunt atrași de tehnologie. Dar mutarea accentului de la simplu utilizator pasiv, la creator de conținut duce la “consolidarea unor abilități de gândire care să ușureze învățarea și înțelegerea”, spune învățătoarea.
Advertorial susținut de Nextlab.tech
Ancuța Zăvoianu, învățătoare la clasa a III-a la Școala 79 din București: Copiii sunt foarte atrași de tehnologie, iar faptul că au fost creatori de conținut și nu doar consumatori a însemnat mult pentru ei

Ar fi un lucru benefic ca elevii din învățământul primar să aibă acces la cursuri de programare și dezvoltare a gândirii computaționale, bineînțeles fără a pune presiunea necesității trecerii unui examen sau a unui minim ce trebuie atins”, a adaugat Ancuța Zăvoianu, învățătoare la clasa a III-a la Școala 79 din București.

Aceasta a povestit că elevii săi au interacționat cu roboțeii de la NextLab.Tech în săptămâna ,,Școala Altfel”. Întâlnirea “a constat în prezentarea roboților și a modalității de programare a acestora, astfel încât aceștia să răspundă la anumite comenzi. Activitatea a durat o oră; a fost mai mult o introducere, însă consider că a fost un pas important pentru familiarizarea elevilor cu profesia de programator”, a explicat învățătoarea.

Scopul la acest nivel ar putea fi reprezentat de formarea și consolidarea unor abilități de gândire care să ușureze învățarea și înțelegerea, să dezvolte creativitatea, perseverența, atenția și capacitatea de a lucra în echipă”, a subliniat Ancuța Zăvoianu.

Învățătoarea a declarat că proiectul NextLab.Tech “a fost primit cu entuziasm. Copiii sunt foarte atrași de tot ceea ce înseamnă tehnologie, iar faptul că au fost implicați direct în activitate, fiind creatori de conținut și nu doar consumatori, a însemnat mult pentru ei. Cu siguranță această activitate le-a stârnit interesul și îi va determina pe viitor să se înscrie la cursuri de programare”.

Învățătoarea a vorbit despre situațiile în care copiii primesc tableta sau telefonul doar pentru a rămâne ocupați o perioadă de timp, perioadă în care copilul folosește internetul nesupravegheat. “Consider că este necesară și educarea părinților în ceea ce privește introducerea tehnologiei în viața copiilor. Aceasta trebuie realizată treptat și în mod echilibrat pentru a avea efecte benefice, astfel încât fiecare aplicație pe care o folosește copilul să aibă un obiectiv educațional și să satisfacă nevoia copilului de distracție”, a precizat Ancuța Zăvoianu.

Aceasta a adăugat că recomandă cursuri de programare axate pe vârstele de 7 – 14 ani, indiferent dacă elevii au o inclinație către tehnologie sau doar o simplă curiozitate, pentru căparticipând la astfel de cursuri, copiii pot vedea ce se află ’în spatele cortinei’ unei aplicații și își vor dori să creeze și ei”.

Ioan Opriș, Associate Professor la University of Miami în departamentul de Biomedical Engineering: Matematica trebuie exersată și cu creionul pe hârtie, dar și cu programarea

Ioan Opriș este Associate Professor la University of Miami în departamentul de Biomedical Engineering și face cercetări în domeniul neuroștiințelor. Într-o scurtă declarație pentru Edupedu.ro, acesta a susținut cursurile de gândire computațională pentru elevii din primele clase de școală.

La vârsta lor, creierul copiilor este în plin proces de dezvoltare în care conexiunile se formează prin învățare. De asemenea, învățarea este plăcută deoarece apare Dopamina (ca recompensă și plăcere pentru învățare) și întărește conexiunile care asociază conceptele digitale în mintea lor”, a explicat Ioan Opriș.

Profesorul a adăugat că “programarea este un proces dinamic activ si creativ, pe când urmărirea de jocuri este un proces mai monoton și plicticos, după ce copiii au învățat acel joc”.

În ceea ce privește subiectul mai larg “noile tehnologii și copiii”, Ioan Opriș avertizează că “există și părți bune și părți mai puțin bune. De exemplu, noile tehnologii fac multe pentru copii și dacă știu să folosească un dispozitiv IT modern nu înseamnă ca este un substitut pentru învățarea clasică. De exemplu, matematica trebuie exersată și cu creionul pe hârtie, dar și cu programarea. Copiii cu multă tehnologie nu știu să facă calcule simple. În altă ordine de idei, aplicarea tehnologiei moderne este adictivă. Trebuie combinată cu activități departe de computer, altfel se pierde echilibrul. Dar, cu toate astea, copilul trebuie expus la toate acestea de la o vârstă fragedă, pentru a se adapta mai ușor”.

 

Exit mobile version