De la an la an scade nivelul tinerilor, spune profesoara Anca Florea: Cu ani în urmă dădeam la teze subiecte pe care acum mă gândesc de două ori dacă le pot propune pentru Definitivat

Foto: © Jonathan Ross | Dreamstime.com

Nivelul de pregătire al elevilor scade de la an la an, a afirmat Anca Florea, director adjunct al Colegiului Național „B. P. Hașdeu”, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info. Aceasta a explicat că subiectele pe care le propune acum pentru examenul național pentru definitivare în învățământ sunt subiecte pe care elevii de acum ani de zile le primeau la teze.

„Nu este oare un mare semn de întrebare faptul că, de la an la an, indiferent că vorbim despre Bacalaureat, care a devenit standardizat, Evaluarea Națională – din acest punct de vedere devin ambele examene irelevante – scade nivelul? Cu ani în urmă dădeam pentru clasele de profil Științe Sociale teze cu subiecte pe care acum mă gândesc de două ori dacă pot să le trec pentru Definitivat”, a afirmat Anca Florea.

„În școli, ca să nu spun într-o școală, ai profesori de excelență, care pregătesc loturi naționale și internaționale și în aceeași școală, pe o mișcare a personalului didactic care trebuie pusă din nou sub semnul întrebării, ai profesor care face greșeli grave de exprimare, ortografie și pot să extind la nivel ierarhic superior”, a mai adăugat ea.

Amintim că anul trecut, doar 11% dintre participanții români la un sondaj internațional IPSOS au evaluat calitatea generală a sistemului de învățământ din România ca fiind „bună”. Este cea mai redusă pondere din rândul țărilor participante la sondaj, la paritate cu Ungaria și Peru, respectiv sub media de 33% pentru cele 30 de țări.

Un studiu realizat de OCDE pe baza rezultatelor de la testările PISA 2022 – intitulat „Sprijinul oferit de profesori elevilor pentru învățare” – arată că procentul elevilor români de 15 ani care spune că profesorii le explică o lecție până când această este înțeleasă cum trebuie este sub media internațională și cunoaște una dintre cele mai mari scăderi în rândul țărilor membre și candidate OCDE în ultimul deceniu.

Recent, Liviu Ornea, profesor de Matematică la Universitatea din București, a declarat că, „dacă o să continuați linia asta, să facem o școală ca să ne simțim bine, copiii să se simtă bine la școală, să duce naibii totul. Se duce totul de râpă. Școala e grea. La școală trebuie să facă copiii un efort. Dacă asta se numește că suntem învechiți, foarte bine”.

Mircea Miclea, psiholog și profesor universitar, a precizat că „elevii, studenții nu mai sunt atât de prezenți. Stau, se uită la noi, dar mintea lor este la ce s-a întâmplat pe YouTube”.

Foto: © Jonathan Ross | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version