Diferențe majore rural-urban în rezultatele Evaluării Naționale / Aproape jumătate dintre elevii de la sate au luat sub 5 la matematică – Consiliul Național al Elevilor

Diferențe majore rural-urban în rezultatele Evaluării Naționale

Școala săracă din mediul rural / Foto: World Vision România

Procentul elevilor de la sate care au luat note sub 5 la matematică este de peste două ori mai mare comparativ cu cel din mediul urban și tot de peste două ori mai pare este procentul celor au luat medii sub 5 la Evaluarea Națională din acest an, potrivit Consiliului Național al Elevilor (CNE). Organizația atrage atenția că “aceste discrepanțe nu pot fi trecute cu vederea întrucât ele reliefează diferența calitativă dintre învățământul din mediul rural și cel urban. Datele evidențiate trebuie să reprezinte o îngrijorare pentru Ministerul Educației și Cercetării.”

Diferențe majore rural-urban în rezultatele Evaluării Naționale:

CNE invocă datele publicate de Ministerul Educației și arată că aproape jumătate dintre elevii de la sate au luat note sub 5 la matematică:

Organizația susține că MEC trebuie să își asume eșecul în furnizarea unui acces echitabil la educație:

Diferențe majore rural-urban în rezultatele Evaluării Naționale – Comunicatul CNE, integral:

Consiliul Național al Elevilor: rezultatele la Evaluarea Națională trebuie să reprezinte o îngrijorare pentru Ministerul Educației și Cercetării

Conform datelor publicate de Ministerul Educației și Cercetării, un procent de 46,30% dintre elevii din mediul rural au luat note cuprinse între 1 și 4.99 la matematică, în timp ce, în mediul urban, 19,61% dintre elevi au obținut astfel de note. Mai mult decât atât, conform acelorași date, procentul elevilor din mediul rural care au obținut medii cuprinse între 1 și 4.99 la Evaluarea Națională este mai mult decât dublu față de procentul elevilor din mediul urban ale căror medii s-au situat în acest interval (rural – 38,03%; urban – 15,08%)

Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra semnificației acestor date: în perioada în care cursurile fizice au fost suspendate, efectuându-se tranziția de la învățământul față-în-față la cel online, mulți elevi din mediul rural nu au avut acces la aceste cursuri, fiind privați, în mod direct, de dreptul lor la educație și șanse egale. Aceste discrepanțe nu pot fi trecute cu vederea, întrucât ele reliefează diferența calitativă dintre învățământul din mediul rural și cel urban. Datele evidențiate trebuie să reprezinte o îngrijorare pentru Ministerul Educației și Cercetării și, totodată, o nevoie de accelerare a unor măsuri prin care toți elevii vor putea ajunge la școală și vor putea să recupereze conținuturile pierdute.

Cu toate acestea, este esențial să subliniem faptul că suspendarea cursurilor online nu reprezintă factorul determinant al acestor discrepanțe, ci doar un aspect care a adâncit aceste diferențe. Sărăcia, excluziunea socială sunt factori care atenuează procesul instructiv-educativ, motiv pentru care acești factori nu trebuie trecuți cu vederea. Din acest motiv, considerăm că este imperios ca Ministerul Educației și Cercetării să își asume eșecul de a le asigura tuturor elevilor accesul la educație și să conceapă măsuri concrete și sustenabile pentru a asigura faptul că statusul socio-economic al fiecărui elev în parte nu va mai interfera cu parcursul educațional al acestuia.

Citește și: Miza sindicatelor în afacerea cotizațiilor virate în conturile lor direct de școli, de la profesori: 20 de milioane de euro anual

„Rata de promovare a examenului de Evaluare Națională este înșelătoare și nu trebuie folosită politic. Cifrele nu reflectă, în acest caz, realitatea din sistemul educațional, un sistem în care inechitatea guvernează. O altă întrebare a cărui răspuns întârzie să apară este: ce facem cu elevii care au abandonat școala, cei care au refuzat să urmeze un liceu? La această întrebare așteptăm un răspuns ferm din partea Ministerului Educației și Cercetării. Un răspuns care să nu vină sub forma unei promisiuni, ci sub forma unor politici coerente și asumate.”, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Exit mobile version