DOCUMENT Din toamnă elevii de clasele a VII-a și a VIII-a pot studia o nouă disciplină „Educație privind schimbările climatice” – programa a fost publicată în Monitorul Oficial / Vor învăța să monitorizeze activitățile de zi cu zi care contribuie la poluare și să promoveze interculturalitatea și justiția climatică

Foto: © Kiriill Ryzhov | Dreamstime.com

Programa școlară pentru disciplina de tip opțional integrat „Educație privind schimbările climatice”, nivel gimnazial, clasele a VII-a și a VIII-a, a fost publicată în Monitorul Oficial. Programa se aplică începând cu anul școlar 2023-2024, potrivit actului normativ.

Programa școlară „Educație privind schimbările climatice” este o ofertă curriculară națională de tip opțional, ca disciplină nouă, cu caracter interdisciplinar, pentru ciclul gimnazial, clasele a VII-a și a VIII-a, fiind proiectată pentru o oră pe săptămână, pe parcursul a doi ani școlari, conform ordinului.

Structura programei școlare este următoarea:

Notă de prezentare

„Disciplina opțională „Educație privind schimbările climatice” contribuie la profilul de formare al absolventului învățământului gimnazial, structurat pe baza competențelor-cheie, prin:

Noutatea abordării constă nu numai în cunoașterea cauzelor și a impactului schimbărilor climatice, ci și în îndemnul la acțiuni în domeniul combaterii acestora și al rezilienței la schimbările climatice, preocupări centrale ale comunității internaționale”, potrivit ordinului Ministerului Educației.

Competențe generale

„Competențele generale se formează pe parcursul celor doi ani de studiu, reprezintă achizițiile finale și contribuie la dezvoltarea competențelor-cheie ale elevilor.

  1. Identificarea unor fenomene și procese privind schimbările climatice cu impact asupra vieții cotidiene.
  2. Utilizarea metodelor de investigare a cauzelor și efectelor schimbărilor climatice în diferite contexte.
  3. Demonstrarea unor comportamente adecvate din perspectiva respectării principiilor dezvoltării durabile.

Competențele specifice sunt derivate din competențele generale și reprezintă etape progresive în atingerea celor generale, fiind formulate diferit pentru cei doi ani de studiu”.

Competențe generale și competențe specifice:

Conținuturi „Educație privind schimbările climatice”

Conținuturile învățării sunt organizate în patru domenii și mijlocesc, informațional, formarea competențelor specifice, conform Ordinului.

Sugestii metodologice pentru „Educație privind schimbările climatice”

„Sugestiile metodologice includ recomandări privind desfășurarea activităților de predare-învățare-evaluare, precum și de proiectare a demersului didactic. 

DOCUMENT Descarcă ordinul privind aprobarea programei școlare pentru disciplina de tip opțional integrat „Educație privind schimbările climatice”, nivel gimnazial, clasele a VII-a – a VIII-a:

Foto: © Kiriill Ryzhov | Dreamstime.com | Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
LISTA Disciplinelor legate de mediu din învățământul preuniversitar – proiect Strategia națională privind educația pentru mediu și schimbări climatice 2023 – 2030
Elevii ar trebui să dezvolte la școală respectul pentru mediu și să învețe despre efectele schimbărilor climatice, începând cu anul școlar viitor. Strategia națională pentru educația pentru mediu, adoptată de Guvern, va fi transpusă în programa școlară
Exit mobile version