Ecaterina Andronescu nu vrea after school organizat de învățătoare cu elevii de la clasă. Plus: ore remediale fără plată în plus pentru profesori

SURSA: gov.ro

Ministrul Educației a declarat că viitoarea lege a educației trebuie să stabilească interdicție pentru învățătoare de a organiza after school cu elevii de la clasă. În ceea ce priveşte orele remediale pe care le-a anunțat pentru elevii cu lacune, Ecaterina Andronescu a precizat că aceste ore nu vor fi plătite în plus, relatează Agerpres.

Declarațiile au fost făcute joi, la Bistriţa, transmite agenția de presă citată.

Cred că, în viitoarea lege ( a Educaţiei – n.r.) trebuie să precizăm mai clar câteva lucruri, şi anume: doamna învăţătoare sau domnul profesor sau doamna profesor de ciclu primar sau domnul profesor pot să îşi organizeze after school, nu am nicio problemă, dar nu cu elevii de la clasă, pentru că există reacţia părinţilor care nu-şi pot trimite copiii în after school-ul profesorului de la clasă, că al lui copil este tratat diferit faţă de cei care merg la after school. Asemenea lucruri nu trebuie să le mai generăm. Aşa cum şi pentru profesorii care fac meditaţii, pregătire acasă cu elevii: nu cu elevii de la clasă, cu elevii de la alte clase. Totuşi, profesorii trebuie să aibă această conştiinţă profesională, ei sunt constructorii acestei naţiuni“, a declarat ministrul, citat de Agerpres.

Referitor la orele remediale despre care a vorbit încă de la preluarea mandatului, Andronescu a spus următoarele: “Fiecare dintre noi, fie că suntem profesor universitar sau educatoare, avem aceeaşi normă: 40 de ore pe săptămână. Eu cred că rămânerea în şcoală a profesorilor de orice nivel, la orice ciclu, mai mult decât norma didactică nu este un lucru rău pentru şcoală. Nu o să le cer să rămână 40 de ore în şcoală, dar cred că 20 de ore în şcoală poate să rămână orice învăţător sau profesor. (…) Eu cred că până la 20 de ore, măcar, să facă orele remediale nu este un lucru rău. Eu cred că intră în fişa postului oricărui profesor să nu dea, la disciplina pe care o predă, rezultate uneori nefericite – şi le numesc având proprietatea cuvintelor. Nu se poate să accept că, din 140.000 de copii, 55.000 nu au luat 5 la matematică şi 20 şi ceva de mii nu au luat 5 la limba română. (…) Nu o oblig pe doamna învăţătoare să facă ore suplimentare cu toată clasa, dar cred că cu cei care încep să aibă decalaj faţă de marea majoritate a clasei orele acestea trebuie să se întâmple“.

Directoarea Consiliului Național de Etică, acum 4 luni: Codul de etică nu le interzice profesorilor și învățătoarelor să se implice în programul Școala după școală

Această problemă a mai apărut în spațiul public și în urmă cu 4 luni, când Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial un nou Cod-cadru de etică al profesorilor din preuniversitar. Realizat de Consiliul Național de Etică în învățământul preuniversitar, Codul prevede că profesorii au interdicția de a le da meditații copiilor de la clasă și de a primi bani pentru serviciile educaționale oferite.

Și atunci, în presă a apărut informația că învățătoarele și profesorii nu s-ar mai putea implica în programul Școala după școală.

Contactată de Edupedu.ro, Gabriela Despan – directorul Consiliului Național de Etică în învățământul preuniversitar – a declarat în octombrie 2018 că “programul Școala după școală se desfășoară în regim organizat și salarizat. Oamenii care predau la Școala după școală au contracte de muncă înregistrate și își plătesc contribuțiile, deci sunt salariați, iar elevii nu își plătesc profesorii, ci plătesc școala”.

Directorul Consiliului Național de Etică a precizat că, în timpul dezbaterii Codului, “au fost colegi care au ridicat această problemă”. Dar programul are “același regim ca în școlile private: părinții plătesc școlarizarea, nu pe profesori”, a continuat oficialul.

Citește și:

 

Exit mobile version