Codul de etică nu le interzice profesorilor și învățătoarelor să se implice în programul Școala după școală – directorul Consiliului Național de Etică

13.080 de vizualizări
Școli particulare - copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală
Școala după școală – copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală
Programul Școala după școală poate fi organizat în continuare cu profesorii și învățătorii de la clasă, a declarat pentru Edupedu.ro directorul Consiliului Național de Etică. Interdicția meditațiilor cu elevii de la clasă, prevăzută de noul Cod de etică din preuniversitar, nu se traduce prin interzicerea implicării învățătoarelor în Școala după școală, a adăugat Gabriela Despan.

Școala după școală este un sistem de școlarizare, de supraveghere a copiilor, nu intră în regim de meditație”, a afirmat, pentru Edupedu.ro, Despan.

  • Ministerul Educației a publicat recent în Monitorul Oficial un Cod-cadru de etică al profesorilor din preuniversitar.
  • Realizat de Consiliul Național de Etică în învățământul preuniversitar, Codul prevede că profesorii au interdicția de a da meditații copiilor de la clasă și de a primi bani pentru serviciile educaționale oferite.
  • Ca urmare a noului Cod, în presă a apărut informația că învățătoarele și profesorii nu s-ar mai putea implica în programul Școala după școală

Contactată de Edupedu.ro, Gabriela Despan – directorul Consiliului Național de Etică în învățământul preuniversitar – a declarat că “nu se pune problema” ca acest Cod să le interzică profesorilor să desfășoare programul Școala după școală.

Programul Școala după școală se desfășoară în regim organizat și salarizat. Oamenii care predau la Școala după școală au contracte de muncă înregistrate și își plătesc contribuțiile, deci sunt salariați, iar elevii nu își plătesc profesorii, ci plătesc școala”, a explicat Gabriela Despan pentru Edupedu.ro.

Directorul Consiliului Național de Etică a precizat că, în timpul dezbaterii Codului, “au fost colegi care au ridicat această problemă”. Dar programul are “același regim ca în școlile private: părinții plătesc școlarizarea, nu pe profesori”, a continuat oficialul.

Potrivit acesteia, “Codul de etică este un set de norme, de principii care trebuie respectate de cadrele didactice, cadrele didactice auxiliare și de tot personalul din inspectoratele școlare, din Casa corpului didactic și toate aceste norme și reguli trebuie să ducă la un echilibru al activității din învățământ și la armonizarea acțiunilor profesorilor și părintilor, în beneficiul copiilor și al tinerilor”.

Codul de etică nu stabilește sancțiuni, ci numai relațiile de bună colaborare între profesori, între profesori și elevi, între profesori și părinți, între reprezentanții inspectoratelor școlare, între cei cu funcții de conducere și elevi”, a continuat Gabriela Despan.

Consiliul Național de Etică în învățământul preuniversitar este organismul consultativ al Ministerului Educației care a realizat Codul de etică al profesorilor din preuniversitar, publicat săptămâna trecută în Monitorul Oficial.

Foto: Pexels.com

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Caietul Alexandrei – liber la descărcat gratuit: fișe de lucru pentru copii cu cerințe speciale făcute de fetița de clasa a IV-a

“Caietul Alexandrei” este de astăzi disponibil gratuit pentru orice profesor care lucrează la clasă cu copii cu CES (cerințe educative speciale). Centruldeautism.ro a publicat fișele pe care le-a făcut o fetiță de numai…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Ari Pokka, director de școală în Finanda: A venit vremea să reinventăm școala cu totul, să avem complet alte strategii de predare, nu să ne predăm, să spunem că nu avem cu ce și să nu facem nimic

Educația trebuie reinventată acum, iar profesorii nu trebuie să se predea și să spună că nu au cu ce, trebuie să se gândească în ce mod pot să pregătească copiii…
Vezi articolul