DOCUMENT Elizabeth Fordham, OCDE, despre „reforma învățământului preuniversitar în România”: A existat o creștere a salariilor profesorilor. Dar există o legătură slabă între creșterea salariilor și creșterea performanței. Încurajăm diferențieri

Elizabeth Fordham / Foto: Edupedu.ro

„A existat o creștere a salariilor profesorilor. Dar trebuie atenție și la modul cum se stabilește această creștere. Există o legătură slabă între creșterea salariilor și creșterea performanței profesionale. Încurajăm diferențieri”, a declarat astăzi Elizabeth Fordham, senior advisor la OCDE Directorate for Education and Skills, la lansarea oficială a raportului OCDE «Reforma învățământului preuniversitar în România: consolidarea sistemelor de guvernanță, de evaluare și de sprijin».

„85% dintre școlile dezavantajate din România sunt în zone rurale. Dar există mult mai mult personal în București decât în provincie. Legea promite mai multe cheltuieli. Dar legea și schimbă modul cum sunt alocate resursele. E nevoie de revizuirea organizării proceselor administrative pentru o folosire mai eficientă a cheltuielilor publice”, a atras atenția Elizabeth Fordham.

Elizabeth Fordham, senior advisor la OCDE Directorate for Education and Skills, cele mai importante declarații:
VIDEO Înregistrarea evenimentului:
Informații de context

Astăzi, 5 martie, Direcția Generală pentru Sprijinirea Reformelor Structurale (DG REFORM) a Comisiei Europene, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) și Ministerul Educației organizează conferința de închidere a proiectului „Consolidarea guvernanței învățământului preuniversitar din România”, finanțat prin Instrumentul de Sprijin Tehnic (IST) al Comisiei Europene, a anunțat Ministerul Educației, cu doar 15 minute înainte ca evenimentul să debuteze.

„Acest eveniment marchează lansarea oficială a raportului OCDE «Reforma învățământului preuniversitar în România: consolidarea sistemelor de guvernanță, de evaluare și de sprijin», care conține recomandări privind implementarea reformelor adoptate anul trecut prin noua lege a învățământului preuniversitar, conform viziunii strategice «România Educată»”, a precizat instituția.

DOCUMENT Descarcă de aici raportul OCDE finanțat de Comisia Europeană – „Reforma învățământului preuniversitar în România: Consolidarea sistemelor de guvernanță, de evaluare și de sprijin”:
Citește și:
DOCUMENT Salariile profesorilor să fie legate de performanța acestora, reformele în certificarea și evaluarea lor să fie revizuite, să fie luate măsuri care să evite suprapuneri și conflicte de interese în evaluările școlilor – printre cele 18 recomandări-cadru ale OCDE pentru Ministerul Educației
Raluca Painter, Head of Unit la DG Reform: Competențele digitale vor influența în mod major accesul la piața muncii. O serie de state au venit la DG Reform pentru a lucra pe competențele digitale pentru copii, dar extrem de importantă este formarea competențelor digitale ale personalului didactic
Ligia Deca: Reiterez angajamentul ferm al Guvernului cu privire la creșterea atractivității carierei didactice. Avem nevoie de un echilibru între îmbunătățirea performanțelor cadrelor didactice și investiții
Exit mobile version