Experți OECD: Investițiile în educație ar trebui să fie prioritate în centrul oricărei strategii de recuperare economică post COVID-19

Foto: Pexels.com

Investițiile în educație ar trebui să fie o prioritate în centrul oricărei strategii de recuperare economică și socială după pandemia Covid-19, mai ales când țările au nevoie să strângă mai mulți bani la buget, spun experți ai Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică într-o analiză publicată săptămâna aceasta pe platforma diviziei pentru educație a OECD. Potrivit acesteia, o educație îmbunătățită duce, în timp, la colectarea mai multor bani din taxe, iar aceeași educație este oricum în proces de schimbare, după șocul produs de pandemie în acest domeniu.

Cei doi arată că o educație de calitate pentru toată lumea se numără printre obiectivele de dezvoltare durabilă convenite de ONU în 2015 și este esențială mai ales în această perioadă de criză sanitară și economică.

Educația de calitate, spun ei:

Or, spun autorii analizei, acolo unde este îmbunătățită educația, ea este asociată unor venituri mai mari și unor standarde de viață mai bune. Devine, deci, un factor ce contribuie la venituri fiscale mai mari pe termen mediu și lung. Acest lucru se întâmplă pe două căi:

În esență, spune analiza, rezultatele educaționale mai bune contribuie la o creștere a veniturilor per capita, ceea ce duce la posibilitatea de a colecta mai mulți bani din taxe, ceea ce oferă mai multe resurse care permit mai mulți bani pentru educație – și ciclul continuă.

Potrivit experților OECD, acest ciclu este cu atât mai important cu cât societățile încearcă să răspundă șocului produs de pandemie, șoc ce a schimbat deja educația.

În acest context, analiza atinge problema inechității, expusă și mai mult în urma trecerii la școala online. Reprezentanții OECD arată că, în țările cu un număr mare de copii dezavantajați, se face simțită o corelare puternică între creșterea cheltuielilor pentru educație și rezultate educaționale mai bune. Dar, la nivel global, există un deficit major în finanțarea educației, deficit ce afectează mai ales țările sărace, unde o investiție mai mare în școli ar ajuta la atingerea obiectivelor de dezvoltare.

Experții OECD arată că, dacă toate țările ar putea să se asigure că elevii lor ating cel puțin nivelul minim de competență pentru abilități de bază, rezultatele economice ar fi semnificative inclusiv pentru țările bogate și foarte mari pentru țările cu venituri mici și medii.

Foto: Pexels.com

Exit mobile version