Încercare de defăimare la adresa părintelui care a expus comportamentul abuziv al învățătoarei de la o școală din Târgu Mureș. Părintele care încearcă să o compromită pe mamă a trimis și un text de susținere pentru cadrul didactic „luat la cunoștință” de 14 persoane prezente la ședința cu părinții

Foto: © 2mmedia2011 | Dreamstime.com

Un părinte care a luat legătura cu Edupedu.ro în privința cazului învățătoarei Alexa Mariana de la școala gimnazială „Romulus Guga” din Tg. Mureș a trimis pe adresa redacției o încercare de defăimare la adresa părintelui reclamant. Este vorba de un mesaj care conține mai multe imagini prin care expeditorul încearcă să o defăimeze pe mama care a expus comportamentul abuziv al învățătoarei. Imaginile au fost însoțite și de un text semnat ca fiind luat la cunoștință de 14 părinți la ședința care a avut loc săptămâna trecută și pe care-l publicăm mai jos. Pentru a proteja copiii și părinții acestora alegem să nu publicăm lista semnăturilor celor care și-au asumat acest demers.

Încercarea de defăimare constă într-un mesaj trimis de unul dintre părinții participanți la ședința convocată de învățătoare, pe care Edupedu.ro a ales să nu îl publice. La fel și imaginile atașate de respectivul părinte, menite să lezeze demnitatea mamei reclamante. Edupedu.ro semnalează public încercarea de defăimare și condamnă un asemnea discurs.

„Punct de vedere al părinților copiilor din clasa a III-a, de la școala gimnazială ”Romulus Guga” Târgu Mureș, referitor la fișierul audio care s-a rostogolit pe internet începând cu 21.04.2022

În primul rând, trebuie menționat un aspect foarte important și anume că un părinte a publicat o înregistrare de 2 minute și 46 de secunde din cele peste 100.000 de minute pe care învățătoarea le-a petrecut cu acești copii. În al doilea rând, părintele care a reclamat-o pe învățătoare a omis să precizeze că și-a înscris copilul în această clasă deoarece celălalt copil al lui (care este acum în clasa a VIII-a) a fost tot la aceeași învățătoare, în generația anterioară.

Concluziv, a ales o învățătoare în care avea, deja, mare încredere, care a rămas aceeași și cu această generație, doar copiii s-au schimbat. Și foarte important de precizat este faptul că, în acest an (2022), elevii din clasa a VIII-a – în care este și copilul reclamantei – care au absolvit acum aproape 4 ani clasele primare, i-au oferit un buchet de flori din partea clasei cu ocazia zilei de 8 Martie. Referitor la tonul și la cuvintele auzite în cele 2-3 minute înregistrate, apreciem că nu sunt potrivite și considerăm că, în aproape 4 ani de școală, au fost momente în care învățătoarea a avut replici inoportune pentru comportamentul inadecvat al elevilor.

Când părintele reclamant a ridicat acest subiect în cadrul ședințelor cu părinții, nu a avut susținere din partea celorlalți părinți, și i s-a recomandat să mute copilul în altă clasă sau la altă școală în care se va adapta mai bine. Referitor la ”traumele” prin care trece copilul considerăm că sunt alimentate de către părinte, care a preferat să mențină copilul în aceeași clasă cu toate că învinuiește învățătoarea că are un comportament impropriu încă de anul trecut. Cel mai teribil lucru din punct de vedere emoțional pentru un copil este să îl trimiți zilnic la școală (aproape 4 ani) și să îi transmiți că nu este în regulă mediul în care își va petrece ore, zile, ani din viață.

Copiii absorb de la părinți felul în care aceștia gândesc și acționează. Astfel, dacă tu, ca părinte, transmiți unele neliniști personale de acasă copilului, acestea se pot răsfrânge asupra întregii clase de elevi, chiar și asupra învățătoarei. Un copil trebuie să învețe că pe lângă momentele de fericire, pe lângă lucrurile obținute ușor sunt tot atâtea clipe de muncă, tristețe, teamă, conflict care îl vor dezvolta ca OM.

Confruntarea cu ”mințile înguste” poate fi privită dintr-un unghi pe care nu l-am luat în considerare până acum, poate fi o provocare prin care devenim rezistenți, frustrați, prin care simțim nevoia să convingem pe cineva că lucrurile stau într-un anume fel. Rezistența vine din ego-ul fiecărei persoane și este menținută atâta timp cât suntem atașați de ceea ce facem sau de persoanele asupra cărora o manifestăm.

Poate că doamna învățătoare ar fi putut să nu se atașeze emoțional de fiecare elev, poate că până când a întrebat elevul dacă are ”boabe de nisip în cap” a explicat de mai multe ori metoda de rezolvare a problemelor pe alt ton, care nu a fost captat audio și nu a fost publicat de niciun părinte. Pare că învățătoarea a făcut eforturi să ajute elevii să fie mai buni, nu a reușit întotdeauna, uneori a reușit să accepte necondiționat, plină de compasiune, elevii așa cum sunt.

Orice părinte ar trebui să își trimită copilul la școală pentru a-și dezvolta autonomia personală, pentru a învăța și pentru a exersa, pentru a simți și teama și disconfortul creat de neprevăzut. Astfel, copiii vor soluționa sarcinile pe care le au. În încheiere, ne dorim să luați în considerare părerea celorlalți părinți care doresc ca ai lor copii să continue ultimul an din ciclul primar într-un mediu plăcut alături de doamna învățătoare!”

Ce se aude pe înregistrările primite de Edupedu.ro de la mama care a depus sesizările și dovezile audio la instituțiile competente:

„Ce-i cu capul ăsta al tău, groapă de nisip, ce-i în capul tău, creier nu este nici într-un caz, nici într-un caz”.

„2 împărțit la 8! Tu, deșteaptă care ești! 2 împărțit la 8!? Așa se află jumătatea lui 8?! Le împarți pe 2 la 8, tu, tu, minte îngustă! Minte îngustă!”

„Ce-i cu capul tău, măi, (…) ce-i în capul ăla al tău, varză că învățătură nu-i, varză! Nu știu ce e în capul ăla al tău că minte nu ai deloc”.

„Mulțumită câtorva specimene de colegi care nu se străduiesc să învețe, dar sunt campioni la prostii și la bârfe și la povești, dar la învățat ferescă sfântul!”

„Uite ce specimente avem în clasă! Vedeți?! O …, o … [nume de copii – N.Red.] care nu-și fac temele oră de oră, zi de zi, zi de zi, zi de zi, nu-și fac temele ca lumea, uitați-vă și voi cum ne trag înapoi și stăm pe loc”.

„Ce să-ți zic, măi, copile, ce să-ți zic? Care-i prima întrebare, că deja m-am lămurit cu tine! (…) Doamne, dă-mi răbdare! Doamne, unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean, și (…)”.

„Bun, la școală specială pentru ăștia care nu învață, eu nu o să mă mai… cu ei, este școală specială pentru copiii care nu învață sau nu pot să învețe, dragă, și este loc suficient și pentru voi, n-am ce să vă fac”.

Citește și:
„Copiii sunt problema dacă doamna are acest comportament” abuziv, spun doi părinți din clasa învățătoarei care-i umilea și agresa pe elevii de clasa a II-a într-o școală din Târgu Mureș. Aceștia „s-au activat” brusc după o ședință convocată la școală de cadrul didactic
„Psihologul ne-a recomandat să o mutăm de urgență” – mărturiile părinților care și-au retras copiii de la clasa învățătoarei din Târgu Mureș care-i umilea și agresa fizic și verbal pe elevi
Mărturiile părinților care și-au retras copiii de la clasa învățătoarei din Târgu Mureș care-i umilea și agresa fizic și verbal: Îi trata așa pe cei din familii cu probleme sau care nu se descurcau la fel de bine la învățătură / Fata mea venea mereu mai nervoasă de la școală și începuse să strige la surorile ei
„O învățătoare din Târgu Mureș, către elevii ei de clasa a III-a: „Ce-i în capul ăsta al tău, groapă de nisip? Creier în niciun caz”, „minte îngustă!”, „unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean și…”, Un părinte a făcut multiple sesizări la autorități, fără niciun rezultat: Fata mea merge la psiholog. A lovit-o cu cartea în cap, a luat-o de maxilar, a bruscat-o din bancă”

Foto: © 2mmedia2011 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version