Istoria comunismului ca instrument politic. Institutul care studiază crimele comuniștilor sprijină propunerea din menționare a acestei materii în proiectul noii legi. Forul atribuie ideea liderului liberal Alexandru Muraru, angajat în campania pentru legile educației, fratele unui fost președinte al IICCMER / Propunerea fusese făcută și de o organizație independentă

Alexandru Muraru / Foto: Captură Facebook.com - PNL Iași

Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc (IICCMER) anunță, într-un comunicat preluat de Agerpres, că susține introducerea în programa de studii liceale a disciplinei Istoria Comunismului, materie care să fie menționată în viitoarea lege a învățământului preuniversitar.

IICCMER îi atribuie inițiativa lui Alexandru Muraru, deputat, președintele PNL Iași, care a exprimat o propunere în acest sens la Forumul Educației de la Iași, eveniment organizat de liberali la sfârșitul săptămânii trecute.

IICCMER scrie în comunicat:

Alexandru Muraru este unul dintre liderii liberali implicați în promovarea proiectelor de legi ale educației, prin evenimentul de la Iași, propunerea lui fiind singura exprimată verbal în cadrul dezbaterilor din cadrul acelei conferințe pe tema proiectului legii învățământului preuniversitar. El este fratele lui Andrei Muraru, actual ambasador al României la Washington și fost președinte IICCMER (2012-2014).

În comunicatul de luni, este citat, cu un argument în favoarea amendamentului la proiectul legii educației, și Daniel Șandru, președintele actual al IICCMER, care este și co-autor al uneia dintre cărțile semnate de frații Muraru (“Revoluția din 1989, Învinși și învingători”).

În același comunicat, Institutul amintește că, “în acord cu obiectivele sale de activitate, IICCMER a publicat încă din 2009, urmat de reeditări în 2011 şi 2014, un manual pentru liceu, denumit O istorie a comunismului din Romania. Ne-am exprimat în permanenţă disponibilitatea de a contribui, cu resursele intelectuale şi materiale pe care la avem la dispoziţie, la reactualizarea şi modernizarea conţinutului didactic, astfel încât demersul susţinut să aibă un impact semnificativ în rândul elevilor din România, să fie uşor şi conştient de înţeles, dar mai ales, să fie un instrument folosit de următoarele generaţii împotriva ideologiilor de tip totalitarist sau în oricare încercări de a le fi suprimate ideile, libertăţile şi valorile”.

Săptămâna trecută, alianța “O voce pentru educație” a publicat cele peste 280 de amendamente pe care le-a propus la proiectele de legi ale educației, printre care și unul referitor la menționarea “Istoriei comunismului” ca disciplină a trunchiului comun pentru liceu.

Citește și:
Cazul Forumului Educației de la Iași: Cum a bifat ministrul Cîmpeanu, pe linie de partid, două “dezbateri” din ținta de 50 prin care urmărește să legitimeze, ca amplă “consultare publică”, proiectele de legi ale educației
Cel mult 22 de elevi în clasă pentru toți anii de școală, ore de gimnaziu organizate nu mai devreme de 9 dimineața, studierea istoriei tuturor marilor religii la ora de Religie, să se reanalizeze examenul la Colegiile naționale – propuneri ale Alianței “O voce pentru Educație”, de modificare a proiectului Legii învățământului preuniversitar
Exit mobile version