Istoria comunismului ca instrument politic. Institutul care studiază crimele comuniștilor sprijină propunerea din menționare a acestei materii în proiectul noii legi. Forul atribuie ideea liderului liberal Alexandru Muraru, angajat în campania pentru legile educației, fratele unui fost președinte al IICCMER / Propunerea fusese făcută și de o organizație independentă

189 de vizualizări
Alexandru Muraru / Foto: Captură Facebook.com – PNL Iași
Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc (IICCMER) anunță, într-un comunicat preluat de Agerpres, că susține introducerea în programa de studii liceale a disciplinei Istoria Comunismului, materie care să fie menționată în viitoarea lege a învățământului preuniversitar.

IICCMER îi atribuie inițiativa lui Alexandru Muraru, deputat, președintele PNL Iași, care a exprimat o propunere în acest sens la Forumul Educației de la Iași, eveniment organizat de liberali la sfârșitul săptămânii trecute.

  • De notat că o propunere similară a fost făcută, anterior, de cel puțin o organizație independentă – Alianța “O voce pentru educație”, care a propus introducerea unei materii privind Istoria Comunismului, alături de studierea Holocaustului, în proiectul legii învățământului preuniversitar.

IICCMER scrie în comunicat:

  • “Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc îşi exprimă susţinerea deplină faţă de iniţiativa deputatului Alexandru Muraru de introducere în programa de studii liceale a disciplinei Istoria comunismului.”

Alexandru Muraru este unul dintre liderii liberali implicați în promovarea proiectelor de legi ale educației, prin evenimentul de la Iași, propunerea lui fiind singura exprimată verbal în cadrul dezbaterilor din cadrul acelei conferințe pe tema proiectului legii învățământului preuniversitar. El este fratele lui Andrei Muraru, actual ambasador al României la Washington și fost președinte IICCMER (2012-2014).

În comunicatul de luni, este citat, cu un argument în favoarea amendamentului la proiectul legii educației, și Daniel Șandru, președintele actual al IICCMER, care este și co-autor al uneia dintre cărțile semnate de frații Muraru (“Revoluția din 1989, Învinși și învingători”).

În același comunicat, Institutul amintește că, “în acord cu obiectivele sale de activitate, IICCMER a publicat încă din 2009, urmat de reeditări în 2011 şi 2014, un manual pentru liceu, denumit O istorie a comunismului din Romania. Ne-am exprimat în permanenţă disponibilitatea de a contribui, cu resursele intelectuale şi materiale pe care la avem la dispoziţie, la reactualizarea şi modernizarea conţinutului didactic, astfel încât demersul susţinut să aibă un impact semnificativ în rândul elevilor din România, să fie uşor şi conştient de înţeles, dar mai ales, să fie un instrument folosit de următoarele generaţii împotriva ideologiilor de tip totalitarist sau în oricare încercări de a le fi suprimate ideile, libertăţile şi valorile”.

Săptămâna trecută, alianța “O voce pentru educație” a publicat cele peste 280 de amendamente pe care le-a propus la proiectele de legi ale educației, printre care și unul referitor la menționarea “Istoriei comunismului” ca disciplină a trunchiului comun pentru liceu.

Citește și:
Cazul Forumului Educației de la Iași: Cum a bifat ministrul Cîmpeanu, pe linie de partid, două “dezbateri” din ținta de 50 prin care urmărește să legitimeze, ca amplă “consultare publică”, proiectele de legi ale educației
Cel mult 22 de elevi în clasă pentru toți anii de școală, ore de gimnaziu organizate nu mai devreme de 9 dimineața, studierea istoriei tuturor marilor religii la ora de Religie, să se reanalizeze examenul la Colegiile naționale – propuneri ale Alianței “O voce pentru Educație”, de modificare a proiectului Legii învățământului preuniversitar

1 comentariu
  1. Elevii petrec prea mult timp la școală. Toate asociațiile – de părinți, de profesori, de psihologi, etc – cer să nu mai fie atât de încărcați.

    Parlamentarii care au de rezolvat o sinecură pentru un amic: să introducem discipline obligatorii, cum ar fi Istoria Comunismului, Istoria Holocaustului în România, Educație financiară, Educație Rutieră, Educație pentru te-miri-ce și pentru care nu există profesori (dar nu-i bai, punem să le predea orice masterand de master cu nume aproximativ de la orice universitate/facultate din fiecare orășel, fără modul psihopedagogic, că nu e nevoie de așa ceva decât pentru fraieri). Am rezolvat. Ura, Ura, Ura!! (aplauze prelungite).

    Mare meșteșug de tâmpenie.

    Toate cele înșirate mai sus ar putea intra frumos în discipline deja predate – istoria în special, în capitole specializate pe tematica respectivă, dacă vreți, module, potrivite vârstei și capacității de înțelegere a elevului. Dar nu, noi vrem să le punem IN PLUS! Pentru că altfel amicii n-au unde și cum intra în învățământ pe ușa din dos…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Regândirea sistemului de teme pentru acasă, pregătirea simulărilor pentru examene, un plan de rezervă pentru întoarcerea la școala online și “suplimentarea fondurilor, nu înghețarea lor cum intenționează”, printre cele 11 solicitări din partea sindicatelor FSLI din Educație pentru 8 februarie

Sindicatele din Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) au publicat 11 solicitări pe care le-au trimis autorităților pentru ziua de 8 februarie, când este posibilă deschiderea majorității școlilor din România,…
Vezi articolul

Ministerul Educației își face corp de evaluatori după diferențele majore de note și numărul record de contestații de la examenele naționale de anul acesta. Condițiile și calendarul de înscriere pentru profesorii care vor să corecteze la examene

După anul cu cele mai multe contestații și cu diferențe majore între notele de după corectare și cele inițiale, Ministerul Educației face înscrieri pentru formarea evaluatorilor în cadrul unui Corp…
Vezi articolul