Ligia Deca cere directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională să caute „ce putem face mai bine pe termen scurt și lung” în privința incluziunii / Înaintea discuțiilor, un raport european arăta lipsurile majore ale României în acest domeniu

Ligia Deca la întâlnirea directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională / Foto: Pagina de Facebook/Ligia Deca

„Mă bazez pe directorii centrelor să identifice împreună ceea ce putem face mai bine pe termen scurt și pe termen lung, în ceea ce privește incluziunea”, spune Ligia Deca, ministrul Educației, într-o postare pe Facebook, după întâlnirea directorilor CJRAE și CMBRAE organizată de Ministerul Educației, cu sprijinul Uniunii Europene și al Consiliului Europei.

„Întâlnirea directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională din toată țara, ce are loc zilele acestea la București, va fi un prilej nu doar de schimb de experiență și bune practici, ci și unul pentru identificarea celor mai bune soluții pentru elaborarea legislației secundare”, spune Ligia Deca.

„Am crescut cu 50% numărul consilierilor școlari”, a susținut ministrul Educației. Aceasta creștere a fost anunțată de Ligia Deca în decembrie 2022, însă a avut loc în condițiile în care din statisticile oficiale au dispărut 850 de consilieri școlari în 6 luni, în 2022, după cum a semnalat Edupedu.ro.

Ligia Deca a enumerat și reformele pentru educația incluzivă din legea învățământului preuniversitar: „camerele-resursă pentru suport educațional, adaptarea curriculară și serviciile complementare pentru 4 niveluri de sprijin, Programul național integrat pentru reducerea abandonului școlar sunt doar câteva dintre ele”.

Postarea ministrului Educației, Ligia Deca

Exit mobile version