Ligia Deca cere directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională să caute „ce putem face mai bine pe termen scurt și lung” în privința incluziunii / Înaintea discuțiilor, un raport european arăta lipsurile majore ale României în acest domeniu

11.262 de vizualizări
Ligia Deca la întâlnirea directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională / Foto: Pagina de Facebook/Ligia Deca
„Mă bazez pe directorii centrelor să identifice împreună ceea ce putem face mai bine pe termen scurt și pe termen lung, în ceea ce privește incluziunea”, spune Ligia Deca, ministrul Educației, într-o postare pe Facebook, după întâlnirea directorilor CJRAE și CMBRAE organizată de Ministerul Educației, cu sprijinul Uniunii Europene și al Consiliului Europei.
  • În ceea ce privește sprijinul pentru elevii cu nevoi speciale, din grupuri minoritare sau defavorizate, România stă bine instituțional, dar are lipsuri majore, de la infrastructură la curriculum și formarea cadrelor didactice, conform unui studiu comparativ publicat săptămâna aceasta de rețeaua europeană Eurydice, citat de Edupedu.ro.

„Întâlnirea directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională din toată țara, ce are loc zilele acestea la București, va fi un prilej nu doar de schimb de experiență și bune practici, ci și unul pentru identificarea celor mai bune soluții pentru elaborarea legislației secundare”, spune Ligia Deca.

„Am crescut cu 50% numărul consilierilor școlari”, a susținut ministrul Educației. Aceasta creștere a fost anunțată de Ligia Deca în decembrie 2022, însă a avut loc în condițiile în care din statisticile oficiale au dispărut 850 de consilieri școlari în 6 luni, în 2022, după cum a semnalat Edupedu.ro.

Ligia Deca a enumerat și reformele pentru educația incluzivă din legea învățământului preuniversitar: „camerele-resursă pentru suport educațional, adaptarea curriculară și serviciile complementare pentru 4 niveluri de sprijin, Programul național integrat pentru reducerea abandonului școlar sunt doar câteva dintre ele”.

Postarea ministrului Educației, Ligia Deca


12 comments
  1. Cea mai mare aberație este că mergi cu curricul adaptat în clasele I- VIII și la evaluarea națională subiectele sunt la nivel național .De ce nu se respectă și la evaluarea națională curricul adaptat?

  2. Ați omorât lumea cu incluziunea voastră și proiectul,, România needucată! ”
    Mai vreți niște proiecte pe această cale ce i drept, e adevărat, după niște ani, (pe la 18 ani) acești copii vor rămâne marginalizați, nu i mai bagă nimeni în seamă….,uitați că au existat… așa că, indiferent de durata,, gândirii proiectului vostru”, totul pentru unii!!!
    Nici copiii fără CES nu știm ce viitor vor avea în ăstă țară cu 2000 lei salariul pe lună…..!!!!!

  3. Doamna Ministru Ligia Deca, chiar in capitala nu se pote scolariza un copil cu CES. Despre ce legi, despre ce proiecte este vorba, cand de fapt total este doar vorbe. Fiul meu nu poate scrie si nu aude bine, ma chinui de ani buni sa il pot ajuta, umbland din scoala in scoala , cu nenumarate petitii la toate institutiile statului nu am reusit decat sa fie inscris intr-o scoala si sa fie trecut fictiv fara scolarizare, acum fiul meu are 19 ani si doreste sa studieze, in fiecare zi ma intreaba “de ce nu am gasesc o scoala adevarata” . Am ajuns sa me cerem toate drepturile in tara aceasta , drepturile legale numai prin tribunale, oare chiar nu mai avem omenie, oare chiar nu putem ajuta acesti copii care daca at fi corect evaluati si ajutati at fi de folos tarii ar ajunge sa poata muncii adaptat nevoilor lor.

  4. Pentru formarea cadrelor didactice habarnista ar trebui sa angajeze o firma de resurse umane. Sunt doar doua in lume care pot face un plan de formare, incepand cu formarea initiala, la un nivel profesionist, pentru o tara si un sistem de invatamant. Cu acest plan ME ar trebui sa permita numai anumitor universitati sa formeze cadre didactice, la nivel de top, capabile sa predea si sa evalueze in invatamantul integrat.

    Pentru problemele cu curriculum ar trebui sa ceara specialistilor in curriculum sa propuna ceva.

    Directorii CJRAE și CMBRAE nu sunt nici specialisti in resurse umane, nici specialisti in curriculum. Te trec fiorii cand vezi cum gandeste individa asta ajunsa ministru.

    1. o fi avut curaj vreun director Cjrae să spună în plen că NU sunt dotate cabinetele psihologice școlare? că psihologii NU au teste profesionale cu ajutorul cărora să poată lucra?!

  5. Elevii primesc burse deoarece parintii nu vor sa lucreze. Dar joaca la jocuri de noroc si totusi eu le voi plati bursa sociala. Este o aberatie. De ce statul nu preia acesti copii si pune parintii la lucru fortat?!

    1. Ați vorbit vreodată cu un părinte care are un copil cu CES.Este o bursa de 300 de lei de anul acesta,anul trecut a fost 200.Știți cât costa terapia unui copil vreo 3000 de lei.Aveți impresia ca noi parintii nu am vrea sa mergem la munca?Stiti de ce nu avem o societate corecta cu ei,din cauza unora ca dumneavoastră

  6. Voi nu sunteți în stare să dați amărâtele alea de carduri de carieră didactică și ne aburiți cu incluziune, minorități etc.

  7. Cjrae trebuia desființat prin legea educației și consilierii trecuți în subordinea școlilor cum era cândva …așa,sunt și n căruță și pe jos, angajații cu cei mai mulți șefi din sistemul de învățământ. ..

  8. Blah blah blah blah rumegus rumegus lemn blah blah vom face si vom drege.

    In acest moment profii de sprijin in Bucuresti au 20 – 25 copii fata de 8 cat e normal si se zvoneste ca numarul se va dubla pana la finalul anului.

    Profii din scoli nu au nici o pregatire sa lucreze cu o clasa in care sunt inclusi copii cu CES. Exista insa multa bunavointa si intelegere din partea unor profi si invatatori. Unii insa se intreaba inca ce o sa faca copiii cu CES la BAC.

    Camere resursa nu exista. Nici cabinete nu prea exista. Birourile directorilor sunt insa bine puse la punct.

    Habarnista isi imagineaza ca o sa faca cineva adaptari curriculare la toate materiile? In prezent sunt facute doar de profii de sprijin, la mate si romana, in mod exceptional la alte materii. 20 x 2 = 40 adaptari. Sa calculeze habarnista specialista in resurse umane orele lucrate.

    Servicii complementare nu exista in scoala si nici nu cred ca vor exista curand. E nevoie de oameni si de bani. Prioritare sunt pensiile speciale nu copiii cu CES.

    Consilieri s-au angajat insa unii sunt la inceput, nu te poti baza prea mult pe ei. Unii si-au pus mainile in cap cand au vazut cate hartii trebuie facute.

    Si ce sa vezi, habarnista care a produs Romania Educata nu are idee ce trebuie facut (sanchi, gen mai bine) pe termen scurt si lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației a trimis Consiliului Economic și Social, pentru avizare, proiectul de ordonanță care prevede creșterea alocației forfetare pentru elevii navetiști / Asociațiile de elevi critică demersul

Proiectul de ordonanță care prevede creșterea alocației forfetare pentru elevii navetiști a fost trimis pentru avizare la Consiliului Economic și Social, în forma propusă de fostul ministru al Educației, Sorin…
Vezi articolul

Zeci de profesori și elevi protestează în fața Colegiului Național „Gheorghe Șincai” pentru a nu fi evacuați. Ministrul Educației și primarul Sectorului 4 au venit la fața locului și au dat asigurări că liceul nu va fi relocat în acest an școlar

Zeci de profesori și elevi protestează din nou, vineri, în fața Colegiului Național „Gheorghe Șincai” pentru a nu fi evacuați din clădire, așa cum dorește Primăria Sectorului 4, pentru a…
Vezi articolul