Ligia Deca: Proiectul SmartEdu va fi preluat în România Educată / În câteva luni vom avea rezultatul final, un raport care să fie lansat de președintele României în dezbatere. Apoi va fi transmis către Minister pentru implementare

Procesul de digitalizare a sistemului de Educație fost structurat de dezbaterile circumscrise SmartEdu, pe care Administrația Prezidențială le va prelua în România Educată, iar în câteva luni va fi comunicat și rezultatul final, un raport care să fie lansat de președintele României în dezbatere politică, apoi va fi transmis către Minister pentru implementare, a declarat astăzi consilierul prezidențial pe Educație Ligia Deca în cadrul Conferinței online “Educația digitală asimptomatică”.

Declarațiile Ligiei Deca:

„Proiectul România Educată se îndreaptă spre obținerea unui rezultat final care să poată fi pus în practic. Există o activitate intensă pentru programele europene de finanțare. România Educată e un punct de plecare atât pentru programul de guvernare, cât și pentru finanțările europene.

Procesul de digitalizare a fost structurat de dezbaterile circumscrise SmartEdu, pe care noi o vom prelua în România Educată. În câteva luni vom avea rezultatul final, un raport care să fie lansat de președintele României în dezbatere politică. Apoi va fi transmis către Minister pentru implementare.

Ce vedem acum reflectat în PNRR e ceea ce unde avem un grad ridicat de consens. E clar că avem nevoie de infrastructură, de digitalizare, e clar că nu trebuie să lăsăm niciun copil în urmă.

Cred că obiectivul general al sistemului de educație, nu doar referitor la PISA, este că nivelul de competențe ale copiilor să fie maxim. (…) E un punct câștigat al pregătirii accelerate pentru digital, dar școala nu poate fi exclusă din mediul de învățare – mediul social nu poate fi exclus. Vom avea de recuperat într-un proces bine definit așa încât rezultatele la PISA în 2022 să sufere cât mai puțin.

Romania vorbește despre formarea inițială a profesorilor. (…) Țările care se bucură de o experiență îndelungată în formarea inițială au în multe cazuri rute diferite de intrare în profesie, care au garanții suficiente că indiferent de rută calitatea profesorilor este adecvată. (…) Obiectivul trebuie să fie creșterea nivelului de pregătire. Ce înseamnă asta trebuie văzut. Creșterea standardului de pregătire și intrare în profesie este esențială. Cred că putem imagina și alte trasee de intrare în carieră. Dacă ne uităm la penuria profesorilor de informatică / T.I.C., poate că formele de până acum nu mai sunt suficiente.

Cred că merită păstrată baza de resurse educaționale care s-au format și s-au redescoperit rapid, capacitatea dascălilor de adaptare la online, procesul educațional poate să arate diferit prin instrumentele digitale, trebuie păstrată debirocratizarea, merită păstrate platformele, cred că trebuie profitat de tot ce înseamnă sprijinul acordat de UE și la nivel național pentru școli – niveluri succesive de digitalizare care să țină cont de faptul că niciun copil nu trebuie să rămână în urmă. Fiecare școală are nevoie de un laborator (…), de o masă critică de profesori cu abilități digitale. Cred că deja câștigul este esențial.”

Exit mobile version