VIDEO „Este greșit ca aceste programe de educație digitală să funcționeze pe scheme de sponsorizări de la multinaționale. Trebuie să obișnuim societatea și administrația cu aspectul comercial, digitalizarea nu vine ca pomană” – Ionuț Stanimir, director marketing BCR despre educația digitală

3.755 de vizualizări
Sursă foto: captură video Edupedu
Digitalizarea sistemului de Educație s-a făcut cu ajutorul multinaționalelor și al start up-urilor care au venit cu idei inovatoare pe piață, însă modelul acestora trebuie comercializat mai departe în România, administrația și societatea trebuie să înțeleagă că toate aceste idei nu sunt o pomană, a explicat Ionuț Stanimir, director marketing și comunicare BCR, în cadrul Conferinței online “Educația digitală asimptomatică”, care a fost transmisă LIVE VIDEO de Edupedu.ro și de World Vision România.

„Soluțiile de tehnologie contribuie în trei feluri: oferă instrumente, oferă context și oferă date și informații. Aceste soluții gândite și produse în România nu pot funcționa dacă nu sunt și cumpărate în România. Este greșit ca aceste programe să funcționeze pe scheme de sponsorizări de la multinaționale, e bine că se întâmplă asta acum și că avem acest impuls, dar schema este foarte greșită pentru că trebuie să obișnuim societatea și administrația cu aspectul comercial, digitalizarea nu vine ca pomană, acești antreprenori pot avea o șansă în România atâta timp cât România vine cu o soluție. Este bine, dar în același timp este și greșit. În momentul acesta avem câteva chestii foarte bune care vor încuraja acest ecosistem, am pornit mai multe incubatoare și acceleratoare”, a atras atenția Stanimir.

„Educația contribuie la dezvoltarea personală a omului, adică modul în care se crește pe sine, să fie un om împlinit cu aspirații și valori, care trăiește dincolo de jobul pe care îl are. Al doilea aspect important este că educăm pentru valori în societate, învățăm democrație, solidaritate fără de care în lumea de astăzi ne este greu să ne descurcăm.

De unii singuri nu vom reuși să ieșim din această criză, doar împreună vom reuși. Soluțiile de tehnologie contribuie în trei feluri: oferă instrumente, oferă context și oferă date și informații. Canalul de feedback care ne spune dacă facem lucrurile bine sau nu, cam astea au fost soluțiile pe care le-am văzut în acceleratorul BCR-InnovX.

Aceste soluții gândite și produse în România nu pot funcționa dacă nu sunt și cumpărate în România. Este greșit ca aceste programe să funcționeze pe scheme de sponsorizări de la multinaționale, e bine că se întâmplă asta acum și că avem acest impuls, dar schema este foarte greșită pentru că trebuie să obișnuim societatea și administrația cu aspectul comercial, digitalizarea nu vine ca pomană, acești antreprenori pot avea o șansă în România atâta timp cât România vine cu o soluție. Este bine, dar în același timp este și greșit. În momentul acesta avem câteva chestii foarte bune care vor încuraja acest ecosistem, am pornit mai multe incubatoare și acceleratoare.

Trebuie să pornim o academie digitală pentru sectorul public din România, să treci neapărat prin această academie dacă vrei să ocupi un loc în administrația publică. Dacă nu facem asta, s-ar putea să avem probleme mult mai mari. Există soluții în România, ele trebuie încurajate, cumpărate pe sistem comercial, fără tehnologie și digitalizare vom deveni un muzeu etnografic unde lumea va veni să se plimbe cu căruța.

Noi educăm într-un model al statului comunist. Trebuie să ancorăm educația în clusterele de valoare locale. În al doilea rând cred că este bine să începem să derulăm olimpiade de antreprenoriat și digitalizare,” a mai spus Ionuț Stanimir.

VIDEO Ionuț Stanimir, director marketing BCR:

BCR susține educația digitală și s-a alăturat ca partener al celei mai importante dezbateri privind viitorul educației digitale “Educația digitală asimptomatică”, organizată pe 23 martie 2021 de Edupedu și World Vision România.

Citește și:
VIDEO Conferința online “Educația digitală asimptomatică”. Sorin Cîmpeanu: Am stabilit că trebuie închise școlile doar dacă localitatea intră în carantină / Ligia Deca: Proiectul SmartEdu va fi preluat în România Educată. În câteva luni vom avea rezultatul final / Urmărește-i pe Mircea Miclea, Daniel David și Dragoș Iliescu
VIDEO Mircea Miclea, despre profilul de formare al profesorului și cele trei categorii de competențe: Profesorii la examenul de Gradul I ar putea să facă o lecție multimedia, în locul unui text anost, de exemplu
Daniel David, președintele CNR: Dacă ieșim din pandemie și din starea de alertă simt că învățământul față în față nu permite să avem o regândire a cursurilor pentru că intri în opoziție cu reglementările ARACIS / Cîmpeanu, ministrul Educației: Sunt sigur că se vor face și schimbări la nivelul standardelor de autorizare
Ligia Deca: Proiectul SmartEdu va fi preluat în România Educată / În câteva luni vom avea rezultatul final, un raport care să fie lansat de președintele României în dezbatere. Apoi va fi transmis către Minister pentru implementare

1 comentariu
  1. Din interventia binevenita a domului Ionut STANIMIR (BCR) – caruia ii multumesc pentru informatiile relevante, prezentate concis si fara menajamente dar percutant si oportun – am inteles ceea ce niciun oficial guvernamental nu a declarat pana acum: solutiile IT (mai ales platformele informatice si software-urile aferente) introduse (DE NEVOIE, CA SOLUTII SALVATOARE) in scoli si universitati (publice in special) mai ales incepand din 2020 (din cauza pandemiei), au fost platite pana acum DOAR de multinationale si ONG-uri (platile lor fiind declarate “POMENI” de vorbitor), probabil in asteptarea familiarizarii si deschiderii “apetitului” beneficiarilor si a unor contracte pe bani (cat mai multi, desigur, dar inexistenti se pare – in acest scop si in domeniul public, dupa cum se poate constata de atatia ani)… Banuiesc ca acest mesaj esential a fost si un obiectiv major al acestei oportune si bine realizate conferinte dedicate Educatiei digitale…
    L-as sfatui pe dl.STANIMIR sa comunice cu dl. DOLOT (noul presedinte al ANPC dar si fostul sau coleg in cadrul BCR) pentru a cunoaste unele principii si reguli contractuale aplicate in protectia consumatorilor si Managementul calitatii), astfel:
    1.Avand in vedere concurenta tot mai acerba existenta pe piata solutiilor IT si a platformelor informatice implicate (de tip Zoom, MS Teams, Moodle, Google, etc.) este imperios necesar ca ofertele selectionate si in Romania sa SATISFACA toate cerintele, nevoile si asteptarile beneficiarilor (nu numai cele privind pretul/ tariful si conditiile de livrare)… Aceasta evaluare comparativa OBIECTIVA si selectia ofertelor pe criterii calitative sunt in Romania, din pacate, inca RESPINSE de unii decidenti si executivi din motive lesne de inteles, dar bine cunoscute celor ce lucreaza in domeniul achizitiilor publice, protectiei consumatorilor…
    2.Desi aceste oferte de platforme informatice sunt intotdeauna prezentate la superlativ in publicitatea lor (platita la noi mereu de furnizori/ producatori/ prestatori si distribuitori, in absenta unor testari comparative si riguroase, mult mai credibile, efectuate in organismele neutre incluzand laboratoarele acreditate din Romania – v. http://www.renar.ro), in utilizarea practica a acestora, cei care au acces la ele si le utilizeaza in mod curent pot constata numeroase inutilitati, inadecvari, insatisfactii, neconformitati, etc. intrucat conceptorii lor (de regula din statele dezvoltate) au dorit doar sa impuna pe piata, viitorilor lor clienti, propriile lor solutii, inovatii si inventii, fara sa tina intotdeauna cont de utilitatea si necesitatea acestora pentru utilizatori dar si nici de legislatia/ limitarile/ constrangerile/ cerintele/ preferintele acestora….
    3.In lipsa unor preocupari transparente pentru testarea comparativa si standardizarea solutiilor IT si a aplicatiilor lor in educatie, in scopul identificarii solutiilor optime pentru beneficiarii publici din Romania, in cadrul Ministerului Educatiei si al numeroaselor sale organizatii, dar si a finantarii necesare in acest scop (mai ales pentru MENTENANTA solutiilor IT adoptate si posibil cumpoarate pe bani grei) unii profesori, parinti, elevi/ studenti si publicul larg isi pot imagina ca aceste solutii IT (care de fapt realizeaza, cu performante diferite, cam aceleasi functii comunicand bidirectional si stocand texte, imagini, semnale video/ audio) sunt “alese” – din multitudinea crescatoare a ofertelor – fie la intamplare/ noroc, fie in functie de sansa de-a avea acces la ele si a le cunoaste, fie datorita facilitatii de utilizare, fie chiar prin cointeresarea materiala si morala a viitorilor beneficiari… Mult mai multa atentie si transparenta acordate acestor aspecte din partea Ministerului Educatiei sunt evident de dorit… Asta se intampla in REALITATE in tara in care profesorii (chiar universitari) sunt uneori mai prost platiti decat spalatoresele din spitale si femeile de serviciu din Parlament… Dar Educatia digitala nu este un moft si necesita investitii substantiale… “CE-I DE FACUT??” se intreba pe vremuri, dar retoric, un celebru poet…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Harta școlilor dezavantajate există deja din 2016, susține Asociația Human Catalyst, după ce Ministerul Educației a anunțat că “inițiază demersul de realizare a Hărții școlilor dezavantajate din România”

Harta școlilor dezavantajate este realizată deja de Asociația pentru Educație și Justiție Socială Human Catalyst, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Anunțul vine la o zi după ce Ministerul Educației…
Vezi articolul

Apel al ministerului Educației către profesori să contribuie cu resurse educaționale deschise: „Ne dorim implicarea profesorilor pentru realizarea de lecții video”

Ministerul Educației face un apel către profesori să contribuie cu resurse educaționale deschise. Într-un comunicat publicat pe pagina de Facebook a ministrului Monica Anisie. Pe lângă încărcarea de resurse educaționale deschise,…
Vezi articolul
Rezultate finale Evaluarea Națională 2020

Corpul de control al Ministerului Educației se va duce în toate cele 36 de licee unde rata de promovare la Bac 2021 a fost zero. Cîmpeanu a anunțat că va conduce și el corpul de control: „Am să doresc și eu să văd una-două-trei din aceste școli”

Corpul de control al Ministerului Educației va investiga situația ratei de promovare zero din cele 36 de licee, unde niciun candidat nu a reușit să treacă de examenul de Bacalaureat…
Vezi articolul