Logica și psihologia trebuie să fie studiate în liceu, spune, cu argumente, inteligența artificială / IA poate găsi motive și pentru renunțarea la cele două materii, dar insistă pe păstrarea lor pentru abilitățile critice și de comunicare și “înțelegerea mai profundă a comportamentului uman”

Foto: © Serhii Radachynskyi | Dreamstime.com

Ideea ca psihologia și logica să nu mai fie predate în liceu este una greșită, în opinia inteligenței artificiale. Aceasta e convinsă de necesitatea păstrării celor două materii, în așa măsură încât, chiar și atunci când, la cerere, găsește argumente pentru eliminarea completă sau parțială a acestor discipline, platforma IA ChatGPT insistă că ar fi mai bine, totuși, ca acestea să fie studiate în continuare, ca materii de sine stătătoare, după cum reiese dintr-un dialog cu reporterul Edupedu.ro.

ChatGPT, platformă IA bazată pe dialog, își construiește răspunsurile pe volume enorme de informații și baze de date. În aceste condiții, am dorit să vedem ce poate spune un astfel de sistem despre posibilitatea ca Logica și Psihologia să nu mai fie predate la liceu, așa cum reiese dintr-un proiect de modificare a planurilor cadru de liceu, consultat de Edupedu.ro

Am interogat platforma dacă fiecare dintre cele două materii este importantă și necesară ca materie în învățământul secundar superior, care ar fi argumentele posibile pentru eliminarea lor, precum și dacă Logica ar putea fi predată nu ca materie de sine stătătoare, ci, prin diverse elemente ale sale, în cadrul altor materii precum matematica, etica, filosofia sau gândirea critică (discipline care ar urma să fie incluse în planurile cadru de liceu, potrivit proiectului consultat.

Așa cum au fost formulate întrebările, ChatGPT aduce argumente atât pentru păstrarea, cât și pentru eliminarea celor două materii. Pe de altă parte, însă, programul insistă că cea mai bună opțiune este păstrarea acestor materii – punct de vedere menținut și în cazul întrebării cu privire la înlocuirea Logicii cu elemente studiate în cadrul altor materii.

Întrebat ce argumente găsește pentru eliminarea acestor materii, ChatGPT apreciază că astfel de argumente există, dar sunt “mai slabe” decât cele în favoarea predării lor. 

În cazul ambelor întrebări cu privire la avantajele eliminării, ChatGPT include argumente în favoarea menținerii acestor materii.

Despre studierea unor elemente de Logică în cadrul altor materii, platforma IA spune că “există beneficii distincte” pentru studierea separată a acesteia: “poate oferi elevilor o bază solidă în ceea ce privește raționamentul și argumentarea”, “poate ajuta la dezvoltarea unei perspective critice asupra gândirii și argumentării, care poate fi aplicată în mod eficient în viața de zi cu zi”. 

Foto: © Serhii Radachynskyi | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
SURSE Logica și psihologia nu ar mai fi studiate la profilurile uman și real, potrivit noilor planuri-cadru de liceu – proiect
Mircea Miclea, despre posibila eliminare a Psihologiei și Logicii de la liceu: Este o proiecție a minții celor care au decis planurile cadru – ilogică și lipsită de empatie, de sensibilitate pentru ceea ce este necesar pentru elevi
Daniel David, despre schimbările propuse în planurile-cadru pentru liceu: A elimina aspectele fundamentale de fizică și chimie de la real e ca și când am vorbi despre cerc pătrat. Zona umană elimină cele două materii care contribuie la definirea ta ca om
Exit mobile version