Mărturia unei profesoare, despre învățământul artistic: Ne târâm în aceeași mocirlă de 30 de ani, iar absolvenții liceelor de artă au un singur țel – să plece din țară

Învățământul artistic

Ioana Turcu / Foto: Facebook Ioana Turcu

Învățământul artistic funcționează cu programe școlare “din anii ’70, puțin periate pe alocuri, doar la unele specialități”, cu 
reguli ale olimpiadelor “viciate de diverse interese mai mari sau mai mici”, iar “concursurile de titularizare sau definitivat funcționează tot după metodologii încâlcite și pe alocuri ilegale (există încă probe de concurs care nu pot fi contestate)”. Acuzațiile sunt lansate de profesoara Ioana Turcu, de la Colegiul Național de Muzică “George Enescu” din București.

Profesoara avertizează că “ne târâm în aceeași mocirlă de 30 de ani, iar absolvenții liceelor de artă au un singur țel: să plece din țară.” “Mi-aș dori o dezbatere pe tema educației, una reală, care să includă și învățământul vocațional”, scrie Ioana Turcu.

Textul integral semnat de Ioana Turcu:

“Filiera vocațională a învățământului preuniversitar din România cuprinde (conform www.edu.ro) profilurile  militar, teologic, sportiv, artistic şi pedagogic. A se înțelege de aici că un grup de ‘specialiști’ din minister coordonează toate aceste profiluri pentru că, nu-i așa?!, românul se pricepe la toate și la nimic.

Am aflat, urmărind o dezbatere despre educație, că ar exista două tipuri de inspecții școlare: inspecția inopinată și inspecția de consiliere. Nu am avut plăcerea să experimentez niciuna dintre ele. Prima se presupune că ar fi o vizită neanunțată a inspectorilor școlari prin care aceștia ar verifica ‘bunul mers al procesului educațional’. Inspecția de consiliere înseamnă cu totul altceva: inspectorul (care o fi el) vine la ore și îți oferă consultanță gratuită astfel încât tu, profesorul de rând, să devii mai bun și mai performant.

Frumoasă teorie presărată cu expresiile limbajului de lemn!

Cum funcţionează învățământul artistic



Învățământul artistic (despre care nimeni nu pomenește vreodată) funcționează în următoarele condiții:


Citeşte şi: Mihai Coman: Opriți aberațiile!



Mi-aș dori o dezbatere pe tema educației, una reală, care să includă și învățământul vocațional, unde să se trateze, pe lângă cele menționate, alte aspecte importante ale formării artiștilor, cum ar fi:

În realitate, ne târâm în aceeași mocirlă de 30 de ani, iar absolvenții liceelor de artă au un singur țel: să plece din țară.”

 

 

 

Exit mobile version